Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon här som har tävlat hund ganska snart efter att hunden brutit klon på sporren? Ultima gjorde det fredagen den 1 november, på måndagen 4 november opererades klon bort och idag slog hon upp det igen så det blödde vilket hon har gjort typ 3 gånger sen hon opererade bort den den 4 november. Hon är anmäld till agilitytävling till helgen och nästa helg. Vågar jag starta henne tro?
Hon har inte gått på något smärtstillande så karensen är inget problem.
Hon gjorde illa sig på träning och har inte fått träna agility efter det eftersom hallen är så halkig för henne. Nu började det blöda igen när hon var ut på baksidan för att kvällskissa... Hon brukar inte leka så mycket utan mest strosa runt men igår kväll blev det bus med dom andra två.. Men jag ska ta och ringa till veterinären och rådfrågaTycker alltid det är så svårt att bedöma hur andra ska göra vid skador, hur ser det ut? Vad tycker du själv? Har ni kunnat träna som vanligt under tiden och har hon slagit upp det under träningspassen?
Var hos veterinären i morse och det blir typ vintervila nu tills det har läkt. Veterinären tyckte att det såg fint ut och att det måste ha varit yttersta tippen hon slog/rev upp så det blir veterinärintyg och strykning både nu i helgen och nästa helg som vi var anmälda till tråkigt nog men hon måste ju få bli bra.Tycker alltid det är så svårt att bedöma hur andra ska göra vid skador, hur ser det ut? Vad tycker du själv? Har ni kunnat träna som vanligt under tiden och har hon slagit upp det under träningspassen?
Opererade de bort klon utan att sedera eller ge smärtstillande???Är det någon här som har tävlat hund ganska snart efter att hunden brutit klon på sporren? Ultima gjorde det fredagen den 1 november, på måndagen 4 november opererades klon bort och idag slog hon upp det igen så det blödde vilket hon har gjort typ 3 gånger sen hon opererade bort den den 4 november. Hon är anmäld till agilitytävling till helgen och nästa helg. Vågar jag starta henne tro?
Hon har inte gått på något smärtstillande så karensen är inget problem.
Var hos veterinären i morse och det blir typ vintervila nu tills det har läkt. Veterinären tyckte att det såg fint ut och att det måste ha varit yttersta tippen hon slog/rev upp så det blir veterinärintyg och strykning både nu i helgen och nästa helg som vi var anmälda till tråkigt nog men hon måste ju få bli bra.
Opererade de bort klon utan att sedera eller ge smärtstillande???
Jag misstänker också det men då det är 28 dygns karens på många sederingspreparat(finns några med 7 också) undrade jag eftersom det stod att det inte var någon karens.Kan tänka mig att @igbest menar att hon inte ätit smärtstillande efter borttagningen svårt att tro att veterinären opererade utan sedering.
Hon var sederad men det var den 4 november och det stod att det var en 7 dagars karsens på pappret jag fick från veterinären. Hon åt inget smärtstillande då hon blev risig i magen i samband med veterinärbesöket så vi avvaktade med detOpererade de bort klon utan att sedera eller ge smärtstillande???
Vad bra att du fick det med kort karens Jag tycker det är bra att veterinärerna börjat skriva ut karenstiderna för innan var det många som inte brydde sig alls om dem. Kanon att du har kollHon var sederad men det var den 4 november och det stod att det var en 7 dagars karsens på pappret jag fick från veterinären. Hon åt inget smärtstillande då hon blev risig i magen i samband med veterinärbesöket så vi avvaktade med det