Synd att jag missade er men helt övertygad om att ni var bäst!
Näst bäst uppenbarligen eftersom vi kom tvåa
Film kommer så småningom så du får titta på den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att jag missade er men helt övertygad om att ni var bäst!
Nu när jag ska satsa på nya klass 1 nästa år så tänker jag nog börja om helt med fotgåendet. Det har varit vår akilleshäl från början. Jag tycker fotgående är skittråkigt att träna så jag kör bara när jag är på som allra bäst humör för annars är det dömt att misslyckas.
Vill börja träna baklänges. Det känns som att det kommer bli bättre, för jag kan få större koll på hur hon rör sig och hennes position. Dock förstår jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Någon som har en bra steg-för-steg-guide?
Förmodligen för att det inte har något alls med lydnad att göraKan någon svara på varför tandvisning tas bort som moment?
När jag tränade lydnad på landet så hade jag bara en liten uppsättning agilityhinder att använda. Ett hopphinder med en handduk över blev ett bra brukshinderPassar på att väcka upp den här tråden och att delta i den också, även om det vid det här laget är startklass-class 3 som gäller i och med de nya reglerna. Jag tränar inför startklass med min mittelspitz Chanel som är 1år gammal och jag har hittills verkligen fallit för denna sport. Hittills kan hon fjärrdirigering, inkallning och sittande under gång. Nu ska vi träna ihop ett ordentligt fotgående, apportering och hopp över hinder och lära henne att sätta sig rakt (hon sätter sig gärna väldigt snett) samt störningsträna och uthållighetsträna. Fotgående har vi planerat att gå en kurs i för det får jag inte riktigt ihop själv och jag funderar även på att gå en lydnadskurs i allmänhet för att se till så att allt sitter som det ska och ser bra ut . Vi ska även gå en träningstävling innan officiell debut.
Får se om jag kan ladda upp en video ikväll när vi tränar så att ni får se hur det ser ut i träningen hittills .
Jag undrar vad ni använder för hinder när ni tränar in hopp över hinder? Köper ni riktiga brukshinder eller duger det lika bra med agilityhinder eller hemmagjorda hinder tillverkade av lite vad som helst? Spelar det någon roll vad man använder?
Passar på att väcka upp den här tråden och att delta i den också, även om det vid det här laget är startklass-class 3 som gäller i och med de nya reglerna. Jag tränar inför startklass med min mittelspitz Chanel som är 1år gammal och jag har hittills verkligen fallit för denna sport. Hittills kan hon fjärrdirigering, inkallning och sittande under gång. Nu ska vi träna ihop ett ordentligt fotgående, apportering och hopp över hinder och lära henne att sätta sig rakt (hon sätter sig gärna väldigt snett) samt störningsträna och uthållighetsträna. Fotgående har vi planerat att gå en kurs i för det får jag inte riktigt ihop själv och jag funderar även på att gå en lydnadskurs i allmänhet för att se till så att allt sitter som det ska och ser bra ut . Vi ska även gå en träningstävling innan officiell debut.
Får se om jag kan ladda upp en video ikväll när vi tränar så att ni får se hur det ser ut i träningen hittills .
Jag undrar vad ni använder för hinder när ni tränar in hopp över hinder? Köper ni riktiga brukshinder eller duger det lika bra med agilityhinder eller hemmagjorda hinder tillverkade av lite vad som helst? Spelar det någon roll vad man använder?
Det är viktigt att hindret är täckt, en sopborste med handduk över fungerar bra. Men annars åker jag till klubben för att träna hindret
När jag tränade lydnad på landet så hade jag bara en liten uppsättning agilityhinder att använda. Ett hopphinder med en handduk över blev ett bra brukshinder
Hopp över hinder har jag bara tränat med riktigt lydnadshinder på klubben. Det momentet har gått väldigt fort att lära in och inte behövt något nötande, för oss i alla fall. Apporteringen är nog det vi behövt lägga mest arbete på, förutom allmänt fokusDet är viktigt att hindret är täckt, en sopborste med handduk över fungerar bra. Men annars åker jag till klubben för att träna hindret