Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!
kl
Börjar dra ihop sig för tävling igen, bara lite mer än en vecka... Jag är nervös, står ju inför LP nu så då blev det liksom lite mer press plötsligt...
annars tränar vi enbart tvåans moment nu, de blir bättre och bättre. Hade träningstävling på klubben igå så då testade vi tvåan
Valde att köra ettans platsligg då vi precis börjar känna oss någorlunda trygga där och jag vill inte sätta press på henne riktigt än. Vi var tre stycken men Troja i mitten.
Hon känner inte de andra hundarna men har sett dem tidigare. Hon låg tryggt och stilla och la till och med ner hakan ett par ggr. Lyckades bli perfekt timing vid återgången då hon precis lagt ner hakan i backen när TL sa åt oss att gå tillbaka
Resten hör väl egentligen hemma i klass 2 tråden, men den är inte så aktiv så ni får stå ut med det ändå
Fritt följ: Inga större problem, plogar något ibland och en gång tror jag hon fick hjärnsläpp och glömde sätta sig vid halt, En snabb blick på henne räckte dock för att slå ner röva
Läggande u march: Snabbt och snyggt
Inkallande: Inga problem där heller
Rutan: Hon fattade inte riktigt först när jag kommenderade, så kommenderade en gång till och gav henne en lätt puff i nacken, då for hon iväg och sprang utan att tveka in i rutan
Måste bli bättre att förbereda henne inför momentet tror jag.
Apportering: Hon väntade inte på mitt kommando utan sprang och hämtade apporten på eget bevåg. Kunde inte bli arg när vi kämpat så mycket att hon ens ska ta den ch visa intresse så i samma sekund som hon greppade den jublade jag
Hon funderade inte ens utan tog den på en gång. Vi gjorde dock om momentet en gång till då jag höll löst i halsbandet så hon inte tjuvade igen. Sprang ut på kommando och hämtade apporten och återvände med den, en del tugg och rull och inte världens snyggaste ingång, men ändå...hon APPORTERAR!!
Hopp: Jag kommenderar och hundskrället rör sig inte en millimeter. Kommenderar igen och hon reser sig halvhjärtat. Jag bryter, går undan och går tillbaka i position, denna gång lite närmre hindret. Kommenderar hopp och hon studsar över direkt. Sitt och återhopp inga problem. Hon vill helt enkelt vara närmre hindret, så blir att träna olika avstånd.
Fjärr: Sitt från ligg fungerade inte alls idag. Men misstänker att hon vid detta laget var trött och lite förvirrad..
...var första gången som vi kört hela programmet och dessutom inte delat upp momenten, på det stora hela är jag jättenöjd! Nu ska vi "bara" få in flytet och finputsa, sen är vi redo!