Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Å va roligt!! Då får vi uppdatera hur det har gått sen då!

I helgen åker vi ner till Stockholm och skulle gärna träffa lite bukefalister på lördagen om någon är intresserad!

Om du har lust och möjlighet att plocka upp mig kan vi ju köra på lbk? Säg bara vart du vill mötas :) bor i lambohov men kan ju ta mig en bit.

Men gu vad synd att det är denna helgen! Jag är för en gångs skull kvar i k-holm och är eldvakt!! Jag hade supergärna träffat dig och Rover igen! Så hade du fått se lille Google oxo! Hoppas du kommer ner fler gånger!

Visst det kan jag göra!
Jag kommer ju från Linghem och åker via Max-Tannefors-Braskens bro-Berga. Någonstans där i krokarna kanske?
Har vi sagt tid?

I helgen åker vi ner till Stockholm och skulle gärna träffa lite bukefalister på lördagen om någon är intresserad!

På lördag 13:00 ska jag och en eller flera träffas I Sollentuna och träna rallylydnad med bana. Du är mer än välkommen att göra oss sällskap om du vill.

Viby i Norrviken. Pm:a mig om du vill vara med så skickar jag mitt nummer. Du är som sagt väldigt välkommen. En tjej som ska med klarade sitt tredje förstapriset i lydnadsettan igår så det finns utrymme för lydnad med, för att hålla oss till trådens ämne ;)

Hmm mitt svar verkar inte ha kommit fram? Skumt :crazy:
Nej vi har inte sagt tid. Jag kan i princip när som. PMar mitt nr så får vi se om vi kan få till nåt.

KL

Hoppas in här lite.
Jag har ju som mål, att någon gång.., starta ettan.
Hunden har kapacitet för mkt mer men det är mig det hänger på, fruktansvärt dåliga tävlingsnerver och lite taskig planering i min träning..
Det finns mkt att jobba på än :)
Här kommer iaf en liten film på oss. Kom gärna med konstruktiv kritik.
Jag behöver framförallt förbättra min gång och hur jag ska underlätta för hunden.
Hon var lite seg denna dag, tuffa träningar dagen innan.
http://www.facebook.com/photo.php?v=10150813491171159

Kan ni se?

Men himmel så trevligt!!!!! Vilken underbar hund, hur glad som helst, ju! :-) Så tajt kontakt har jag oftast bara om jag har kycklingfilé i näven...

Men du får dk (dubbelkommando) på läggandet om du knixar till samtidigt som du ger kommandot. (Det gör jag också, ofta, ibland omedvetet, folk brukar skratta åt mig.....)

Det ser jättetrevligt ut! Jag är ju själv rätt orutinerad när det kommer till tävling och träning av hund, men det jag kan se är att det ibland ser ut som att du går och väntar på henne när ni går. Jag gör lite samma fel som du, och fick feedback (som jag snor rakt av ;)) av en kompis som tävlat upp till elit med sin hund att 1. Förbered hunden på svängarna. Sänk vänster axeln lite när du ska svänga och titta mot det håll du svänger. Hon sa så här: Tänk dig att du går på stan och ska svänga runt ett hus, du går ju inte och tittar rakt fram för att sen helt plötsligt kasta dig runt i svängen och fortsätter gå. Man ser ju sig om innan man svänger. Sen vill domarna gärna se att man pendlar med vänster armen också. Svårt när man har en stor hund med den kontakten, men försök hitta ett läge där du kan pendla med den normalt.

När det kommer till läggandena så var noggrann med att plocka bort hjälperna när hon kan momentet. Nu lägger hon sig bra, känn efter hur mycket hjälp du behöver för att få henne att lägga sig. Det här för att hon inte ska bli beroende av hjälperna.

I övrigt tycker jag du har gjort ett jättebra jobb!

Imorgon är det dags för oss att starta! Och jag kan väl passa på att visa en film på ett fritt följ vi gjorde i veckan med kommendering. Det var mest för att stämma av var vi låg i uthållighet. Det finns en del småfel jag gör, men men det är för sent att börja krångla med dem nu ;)
http://www.youtube.com/watch?v=rgE6iFzRy4Y&feature=g-upl&context=G2b3b780AUAAAAAAAAAA

Till er som svarat, tack för feedbacken!
Läggandet har jag börjat om med, därav den tydliga hjälpen änsålänge.
Jag hade inte "saxeffekten" på henne innan.
Ang hur ja går så som sagt, jag vet att jag har massor att jobba på för att inte krångla till det för henne. Jag va 100 ggr värre förut :P
Ang pendla med handen så har jag inte gjort ngt åt det eftersom jag inte bestämt mig för hur jag vill ha det. Har nu bestämt att försöka hålla ut armen utanför hennes huvud iom att jag inte kan ha den normalt vid sidan eftersom hon håller huvudet så högt, då slår jag i hennes huvud.
Men tack för det positiva bemötandet, kul att höra :)
Hon är helt fantastisk den där hunden, inte alls vad jag väntat mig när en sån korsning kom insnubblandes i mitt liv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka