Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!
KL
Var på klubben igår och tränade lite med några träningskompisar.
Och jag måste säga att jag är så sjukt impad av Kingston, det mesta satt hur bra som helst.
Vi testade platsliggning med 3 andra hundar. Det är det enda vi inte tränat så mycket, så jag hade kopplet kvar på honom. Efter 2,5 minut reste han sig och gick fram till mig. Men det kändes ändå jättebra, han låg så fint fram tills dess och visade inget intresse för de andra hundarna.
Linföringheten går väldigt bra. Han går inte riktigt rakt, men han släpper mig inte med blicken alls.
Inkallningen och hoppet går bra, lite mer träning på ingångarna bara.
Apporten tar han fint, även bruksvarianten att kasta och han hämtar.
Det vi har kvar att jobba på är läggandet och ställandet under gång.
Han lägger sig för långsamt och tar flera steg under ställandet.
Men tävling som en gång kändes som en omöjlighet, känns helt plötsligt som ett nåbart mål
KL
Var på klubben igår och tränade lite med några träningskompisar.
Och jag måste säga att jag är så sjukt impad av Kingston, det mesta satt hur bra som helst.
Vi testade platsliggning med 3 andra hundar. Det är det enda vi inte tränat så mycket, så jag hade kopplet kvar på honom. Efter 2,5 minut reste han sig och gick fram till mig. Men det kändes ändå jättebra, han låg så fint fram tills dess och visade inget intresse för de andra hundarna.
Linföringheten går väldigt bra. Han går inte riktigt rakt, men han släpper mig inte med blicken alls.
Inkallningen och hoppet går bra, lite mer träning på ingångarna bara.
Apporten tar han fint, även bruksvarianten att kasta och han hämtar.
Det vi har kvar att jobba på är läggandet och ställandet under gång.
Han lägger sig för långsamt och tar flera steg under ställandet.
Men tävling som en gång kändes som en omöjlighet, känns helt plötsligt som ett nåbart mål