Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

*kl*

Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på.. men vi ska anmäla till tävling den 14/4 :eek:

status för dagen:

Platsliggning: Inte helt klart, ligger 2 minuter med mig på varierande avstånd, dock ej fullt avstånd än. Bryr sig föga om andra hundar, utan fokuserar på matte. Inga tendenser till att resa sig.

Tandvisning: Ser jag inga problem i, kan med lite otur ställa sig.

Linförighet: Bra attityd, sladdar lite i position.. Massor med jobb kvar, men tillräckligt bra för att starta.

Läggande under gång: Har funkat tidigare, men hon har glömt bort det:angel:

Inkallning: Sitter kvar fint, bra tempo, lite halvosäker ingång

Ställande: Mycket bra!

Apport: Griper bra, rullar den lite i munnen

Hopp: Inga problem, måste få till ingången efteråt bara.

Jag trodde inte att vi skulle komma till start så snart, men jag tänkte att "vad fan" lite tävlingsrutin kan inte skada och jag vill stämma av lite var vi ligger till ;)

Bra där! Det är ju faktiskt bara platsen där man kan förstöra för andra ekipage, känns den fortfarande osäker när det är tävlingsdags så kan man avstå den och köra resten - övriga moment kan jag nästan lova dig att både domare, tävlingsledare och publik sett hundar som utfört MYCKET sämre! :D Se till att ha roligt bara!

Nedansiljans! (och som utlovat bjuder jag på fika i trädgården om ni kommer upp hit ;) )

Ciilia - tack så mycket!

Men så klart! Satt och tänkte så de knaka vilken klubb de kunde vara men hjärnan är lite trött haha
Åh härligt, det ser vi fram emot :D

...vilket inte domaren idag verkade ha riktig koll på, tror blev efter gamla måtten idag. Nåja, jag ska inte gnälla eftersom allt blev bra i slutändan.

Ja precis, känner jag mig tveksam till platsen så kommer jag inte lägga henne. Det är bara onödigt både mot henne och mot de andra tävlande. Hon ligger redan nu i grupp, men känner jag mig osäker så står jag över den.

Jag var skrivare på en tävling för ett par veckor sen, så jag har nog redan sett värre grejer ;)

Mitt mål är att vi ska ha roligt på tävlingsplan, sen vilka poäng vi får kvittar :D

Simba_112: Japp, det har jag koll på! :D

Tänk på att du har ett helt gäng här som håller tummarna också! :laugh:

knapp

Länkar en film från träningspasset igår!
Kommentera gärna, både bra och dåligt;)
Är medveten om en hel del saker som jag kan ändra/förbättra, men väntar med att säga det till jag hör vad ni tycker och tänker:angel:
Och nej, hunden är inget spöke även om det emellanåt ser så ut:D

http://www.youtube.com/watch?v=JpPXmK9eEyY&feature=youtu.be

Kan påminna om att detta desutom är första träningspasset på flera månader..

Spontant tyckte jag det såg jättetrevligt ut! :laugh: Finliret och tipsen lämnar jag åt de som är duktigare än vad jag är.

Tack :)

Kl
Tycker det är väldigt tyst i tråden just nu, är alla fortfarande i vintervila??

Jag siktar på start i början av spetember, kanske tidigare men ,ålet är september. Jag har en finsk Lapphundshane på nu 11 månader som jag tagit över från uppfödare.

Vi jobbar i dagsläget på inkallning, possitioner och läggandet.
Vi ska även påbörja en hel del bakdelskontroll då mitt lilla troll alltid slänger ut baken. Jag har aldrig haft detta problem förut så jags kulle vilja ha lite tips på hur jag kan gå tillväga då jag än sålänge håller på att lägga upp en plan :p

Använder du dig av klicker i träningen?
I så fall kan du gå in på klickerklok.se, kolla på artiklar och bläddra ner till "bakdelskontroll". Där finns inlärning med hjälp av klossträning, fungerar utmärkt :D

*KL*

Här är det minsann ingen vinterledighet, nästa tävling är ju redan nästa helg! :eek: Dessutom en nattävling, ska bli intressant att se hur Rover fixar det men han är ju van vid att ta promenader vid alla möjliga tider på dygnet.

Vi var på en klubbträning i söndags, jag ville kolla hur han klarade platsliggning med störning av andra hundar med tanke på vad som hände på tävlingen. Det visade sig inte vara det minsta problem, en kelpie tränade tvåans apportering en bit bort och belönades med boll - Rover hals blev lååång men han gjorde inte minsta antydan till att resa sig. Skönt.

Nu har det blivit lite vila varvat med spår, tror vi ger oss på lydnaden igen lite smått senare i veckan.

Tack för tipset, jag hittade lite matnyttigt där jag skummade igenom :)

Kl
Tycker det är väldigt tyst i tråden just nu, är alla fortfarande i vintervila??

Xo.jpg

2012-03-11

Lydnadsklass II

167p, 2 placering

:angel::D

Då får du inte va med i den här tråden något mer:angel:;)
Skämt åsido, jättegrattis!!
Ni är så duktiga! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar