Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!
Hoppar också in i tråden, nu när jag fått ett ordentligt sug efter lydnadsträningen.
Mandy 4,5 år.
Tävlingserfarenhet: Nej
Träningsvana: Har gått kurs och tränat en hel del själv och med kompisar
Säkrast på: Inkallande samt läggande och ställande under gång,
Osäkrast på: Platsliggning
Håller till: Västerås
Mål: Har inga, är glad sålänge jycken får må bra och vi överhuvudtaget kan träna, men vi har planer på att eventuellt försöka få till en debut i LK1 under året.
Har inte tränat lydnad på ett tag nu (fick endast några vettiga pass i höstas och den senaste ordentliga träningen innan det var i oktober 2010 när vi i princip var tävlingsfärdiga) och jag har därför ett riktigt vilddjur att försöka tämja.
Hur skulle ni träna när hunden är extremt träningssugen och inte kan hålla sig lugn, utan flyger fram 2 meter framför vid LF/FF? Även apporteringen för LK2 har blivit lidande, hunden bara skriker av lycka när hon får hämta apporten. Der låter förvisso jätteroligt.
Jag har försökt att börja om, men det är svårt att få hunden att lugna ner sig lite när hon tycker att det är så roligt. Samtidigt är jag såklart tacksam över att hon tycker om lydnadsträningen så mycket. Jag har ingen möjlighet att motionera henne trött innan träning för tillfället p.g.a. knän och ömma trampdynor. Det brukar vara såhär efter uppehåll i träningen och det brukar bli bättre när vi har tränat en period, eftersom det då inte är riktigt lika hysteriskt kul längre, men det vore toppen om jag kunde snabba på utvecklingen lite. *Hoppas på något bra tips!*