Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Vi träffas oxå gärna :) Bor visserligen i Uppsala men sånt går ju att lösa!

Härligt att se dig och din Saluki!
Men måste säga utan att vara elak att jag ändå tyckte domaren var snäll som gav er en 5 i linförigheten, våran gick något bättre och vi nollade den. Snyggt ställande, synd bara att hunden inte vill sätta sig efteråt...

Men man ser att du och hunden har kul och det är det viktigaste!

Tycker inte heller att ni förtjänade en nolla i linförigheten. Men du gör som jag, svänger alldeles för snävt så hunden inte hinner med....Har jättesvårt med det, men tränar som bara den på det...

Härligt att se dig och din Saluki!
Men måste säga utan att vara elak att jag ändå tyckte domaren var snäll som gav er en 5 i linförigheten, våran gick något bättre och vi nollade den. Snyggt ställande, synd bara att hunden inte vill sätta sig efteråt...

Men man ser att du och hunden har kul och det är det viktigaste!

Haha, ja, han var nog snäll (när jag tittade på poängen efter tävlingen var min första kommentar till min vän "Va? hur sjutton kunde vi få poäng på det där?!)
Sedan har vi nollat linförigheten på tävling efter det också.. Får dumt nog inte alls till det lika bra på tävling som på träning, så nu ska vi tävla rallylydnad lite för att jag ska kunna peppa henne inne på tävlingsplanen också och få lite mer tävlingsvana innan vi ger oss på "riktiga" lydnaden igen :)

På 'at igen då! Jag har i princip bestämt mig för att anmäla oss till två tävlingar i mars. Den första ser jag mest som ett träningstillfälle, det är på bortaplan så det blir en liten utflykt med flocken. Vi tar med fika, har en mysig dag och så får jag ett kvitto på hur träningen går för att sedan satsa fullt ut på hemmaplan två veckor senare.

Det borde vi också!
Jag är i Stockholm nästa helg, och sen ca varannan helg eller så.

Det är rätta takter!
Tror man får göra så, boka upp sig på fler tävlingar och sen bara köra...
Man vet ju att det går bra på träning så vad har man att förlora...
Lycka till!

Jag har en grymt tråkig kväll (är sjuk) och "råkade" såklart hamna in på sbk tävling. Hittade två tävlingar i mitten av mars som kan vara aktuella, frågan är om vi är redo då? Om vi nånsin blir det? Och varför jag blir nervös bara av att hitta en eventuell tävling när det inte är lika stort problem i övriga grenar?

Och apropå sjukdom; min hund har fått en arbetsvilja och -behov! Halleluja, under händer ;)

Jag anmälde ju till vår första tävling just för att ha något att träna till, jag kände att risken annars just var att vi aldrig skulle bli klara i mina ögon. ;)

Nä man blir aldrig klar....man kan hålla på och nöta hur länge som helst. Kände att vi var tvunga att anmäla oss till en tävling och sen bara köra. Vi anmälde oss till en tävling så fort anmälningen hade öppnat och det var typ 2,5 månad innan. Kände att vi behövde tid på oss...

Vi ska gå kurs igen i mars :) Om jag får födelsedagspengar av släkten på söndag kanske det blir en till :)

(Intensivkurs).

Hoppar in sent i denna tråden!

Anna Och Busyborder Rut border collie 1 år

Tävlingserfarenhet: Hunden: Ingen. Matte: tävlat 5 gånger med min andra hund.

Träningsvana: Tränar mycket på egen hand och en del med några kompisar.

Säkrast på: inkallning och ställande

Osäkrast på: apporten

Håller till: varberg

Mål: 1 pris Lk 1 sen får vi se, vad vi hinner med. Rut ska i första hand jobba med mig i lagården och tävla i vallning

Igår var det dags igen, i Nacka/värmdö för Lk1, 22 hundar anmälda.

Trots väldigt sparsam träning sedan sist ( exakt 2 gånger :grin:) satt momenten som en smäck och Fendi var uppmärksam och alert.

Poängen

plats 10
tandvisning 10
linförighet 9
läggande 9
inkallning 9.5
ställande 9
apportering 6
hopp 9.5
Helhetsintryck 9.5

Så 184.5

Det var alltså bara apporteringen som strulade lite, vilket var lustigt för den är hon annars alltid väldigt säker på och sätter med 10 or men nu missförstod vi varandra så jag fick kommendera om henne en gång till och då tog hon och höll fint. Lite synd eftersom de 4 poängen dessutom kostade oss en placering men summa summarum 3,a på Prispallen är ju inte fy skam :D

Fina duktiga fröken .:love:

Snyggt jobbat!
Själv ska vi också iväg och tävla idag, och jag tror ju inte vi får så fina resultat som ni, men vi kämpar på!

Grattis, vad kul!!

Någon som bor i Sthlm och har lust att hjälpa mig träna tandvisning på min tjej? Detta är typ det enda som hindrar oss från att starta, sååå, några frivilliga? Hon bits inte eller så (;)), bara lite osäker på nya människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka