Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Centaur, jag har en husqvarna 2000 lastgammal, som jag lånar av pappa (han har ärvt den) jag begriper mig inte riktigt på den men provar mig fram. Sist jag handlade på netto var jag väldigt sugen på att köpa en Singer de hade där för runt 700 men jag avstod. Överallt man läser står det att dessa billiga maskiner inte är något att ha.
Jag kör med pappas gamla lite till.
Ironwill, ja den var rätt tycker jag med. Men jag ska leta lite till innan jag bestämmer mig.
Jag har köpt mönster från handelsgillet men till renässansklänningen samt till den kommande tudorklänningen har jag fått hjälp av en vän att göra egna mönster. fördelen med egengjorda mönste rär jua tt de passar ens egen kropp...
Jag håller med tycker mönster är ganska dyrt. Hittills har jag sytt utan mönster men kappan ger jag mig nog inte på utan.
Fick tygerna idag som jag hade beställt, jättefina! Givetvis hade jag beställt lite fel nybörjare som jag är, trodde jag köpte mjukistyg till myskläder till barnen, men jag hade beställt 1,5 meter mudd Men det går säkert att sy ett par sköna tröjor av det till sonen, det är i alla fall väldigt elastiskt.
30 meter stål? hur ser det ut och hur ska det sitta?
Började på en klänning till dottern igår... hade nog varit bra med mönster trots allt, den blev alldeles för taight. Så nästa gång får jag muta henne innan hon ska prova den haha hon tyckte den var hemsk. Jag tror det går att fixa till ska göra en knäppning fram med knappar och kanske en kil där bak. Får se lite hur detta ska lösas.
Jag syr en hel del i perioder, allt från korsetter till hundtäcken, gardiner, väskor och sofföverdrag... Just nu är projektet att sy små bebis-kläder, men har inga bilder än...
Ang korsetter så håller jag med om att kantbanden är absolut enklast att sy för hand!
tror det heter plisserad pa svenska.. sa den ar alltsa stretchig pa toppen, o sa bara lite enkla intakes varldens enklaste klanning... har gjort 2 sadana, ska gora den tredje (mycket mer fargglad) nan dag snart... heh..
Plisserat är när det är veckat. Det där heter smock.
(Smock är en elastisk rynkning som man får genom att sy parallella rader med en elastisk tråd. Smocksöm används dels för att hålla in vidden i plagg och dels för att det är en dekorativ effekt.)
Väldig fin klänning är det i allafall!
För mig går det dåligt. Fick skrota korsetten på bilden ovan, jag vet inte vad som gick fel med den blev hur stor som helst även fast jag tog 3-4 storlekar mindre än vad jag borde ha enligt måtten. Såg bra ut på provdockan också. Problemet är väl att jag kan snöra åt väldigt mycket utan att det blir obehagligt.
Så jag håller på och experimenterar med ett nytt mönster, försöker ha lite mer tålamod och hela tiden prova så att det ser bra ut, nåla och rita så att allt blir exakt. Tålamod? Måste man ha det?
Kropp & Själ För spelet turf så behöver du inte ha igång det hela tiden, men när du kommer fram till platser där det finns zoner som man ska ta (att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.