Vi som syr (eller försöker)

Sv: Vi som syr (eller försöker)

Syr lite till och från :) Nu väntas det smått om inte alltför lång tid (vecka 33 idag) så nu är det mest babygrejor som sys.

Detta har det blivit sista tiden:
Lektäcke - modell stort och tjockt. Vattentät undersida för att kunna ha det ute varma sommarmorgnar när daggen fortfarande är kvar i gräset :love:
Lekt%25C3%25A4cke.jpg


Och ett babynest. Syddes mest för att jag hade tyget över :p Ett "fin babynest" ska göras också i vitt linne och något fint broderi är tanken :)
DSC_0182.jpg


Nästa projekt blir troligen att försöka göra någon pyjamas. :)
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Jättefina båda två! har du sytt på frihand eller använt mönster? jag är nyfiken på din snygga kappa :d

har anvandt basmonster for bada, lilltrojan ar egentligen en varkappa... och stortrojan/kappan ar i bas en housecoat typ, rokrock? med lite andringar och tillagda monsterdelar... huvan t.ex. ar tillagd och helt frihandad, krage och stickade detaljer ar en slaktad favorittroja som tappade formen for typ 10 ar sen. Och frihands broderat pa fickan, ville ha lite farg sa kluddade dit nagra blommor lol
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Jag syr en hel del (utbildad skinnsömmerska) men blir mestadels korsetter.
Har sytt ett par klänningar åt lillasyster, och såklart en hel del åt mej själv, både jackor klänningar och korsetter. Jag köper mitt korsettmaterial på www.venacavadesign.co.uk. kan snöra ordentligt också, ca 15 cm mindre än vad jag normalt är :) Ritar oftast mina mönster själv.

403964_10151909355040114_1226288998_n.jpg
16790_10152363193160114_1135029940_n.jpg
487666_10151909359155114_785344078_n.jpg
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Nu hoppar jag in här som nybliven symaskinsägare! :bow:

Har massor av storstilade planer på det mesta..! en sån här "första" grej är dock att sy ett insynsskydd till altanen.... Funderar på vad för slags tyg jag ska ha... bomull kanske? vad tror ni?
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Är det inglasat? I så fall skulle jag nog välja nån sags kraftigare bomull eller ännu helre linnetyg.

Är det öppet nånstans så att tyget kan bli utsatt för väder och vind hade jag nog satsat på markisväv eller liknande.
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Inte glasat.
Jag var lite sugen på linne för det blir så "fint" med ljuset, men markisväv var ingen dum ide! Tack! :)

Jag har snöat in helt, har en miljon ideer på vad jag ska sy! :D
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Jag är så trött på mina korsetter som hela tiden blir fel med på ett eller annat sätt. Nu tänkte jag försöka göra några klänningar istället.

Jag har dock bara nålat än så länge.

Bild1_zps691c2253.jpg


bild2_zpsc4e84211.jpg


bild3_zpse3d77e51.jpg
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Så fin klänning! :laugh: Hur mycket kostar/kommer den kosta dig i slutändan? I material och så alltså. Och hur lång tid tar det att göra en sån förresten? :)
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Tack!

Tyllen kostade runt 34 kr, tyget är ett billigt bomulls tyg, köpte 3 meter. Kostade kanske 80 kr metern.
Sen tillkommer tråd och ev. dragkedja.

Har väl spenderat 3 timmar på den hitintills.
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Äntligen en som passar någorlunda bra! Yes! Axelband finns inte än och så är det x antal meter sidenband som ska dit också.

18th_century_project_by_tarjeis-d5zwuxf.jpg
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Vad duktig du är! Blir ju jättefint :)

Jag hade nästan glömt bort tråden, har inte sytt själv på evigheter. Men nu drar det snart igång igen, ska sy en babyoverall i fleece tänkte jag (ska ha barn i oktober) . Funderar även på om man kan sy ett babygym av något slag, såg att någon gjort en lekfilt här ovanför.
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

*kl*

Jag sydde ett täcke till ena vovvan i våras. Var väl egentligen det första jag sytt och blivit riktigt nöjd med. Som dessutom håller och är till användning :D (dock är inte alla kantband påsydda här än och det saknas lite fluff i halsöppningen)
525541_10151227185629161_770662517_n_zps3743a48a.jpg
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

saumlnghimmel2_zpseb9def9a.jpg


Jag har sytt en sänghimmel till väntande bebis. Nästa grej blir babygymmet, ska bli riktigt roligt :D
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Du gör så fina saker! Blir ju lite avundsjuk, har inte tålamod att klippa, mäta, nåla.. Sjukt snygga klänningar :bow:

Jag har förklarat krig mot min symaskin. Tråd och nålar går av till höger och vänster men jag vägrar skaffa ny maskin! Den ska fanimej jobba tills den stupar, och när den gjort det ska jag tejpa ihop den och köra lite till!
Lagar mestadels eksemtäcken och syr typ örngott så här är det vääldigt avancerad sömnad :D

Skulle behöva någon slags bord. Hade velat ha ett separat syrum, men det finns inte här.. Så nu har jag bestämt att jag ska ha ett extra bord i vardagsrummet. Men vet inte riktigt vad jag ska titta efter.. Vad har ni andra för lösningar?
 
Sv: Vi som syr (eller försöker)

Jag använder köksbordet, ställer undan den när den inte används. Ett syrum hade varit perfekt men får inte plats här.
 

Liknande trådar

Äldre Ni som har läst mina tidigare trådar vet att jag har en lång historik av självskadande, vilket medför repiga och ärriga underarmar. Det...
Svar
15
· Visningar
2 685
Senast: hitorine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp