Vi som syr (eller försöker)

Sv: Vi som syr (eller försöker)

Puttar upp den här tråden lite, skulle behöva lite inspiration. Någon som har tips på något roligt att sy ? :)
 
Funderar på att sy ett par färgglada tights och ett par tunna shorts för träning, men kommer mig inte riktigt för. Måste hitta ett snyggt och praktiskt tyg först.
 
Åh vilken perfekt tråd! :banana:

Är det någon här som kan något om tyger?

Jag ska skaffade mig en symaskin i höstas i tanken att jag skulle sy nya kuddfodral till mina gigantiska kuddar (70x70). Men, så var det det där med att välja tyg... Jag kan ju absolut ingenting om tyger. En sak är väl att hitta en färg och ett mönster man gillar men hur vet man att tyget är starkt nog? Det är ju ganska stora föremål det handlar om som dessutom används (som ryggstöd) rätt flitigt och ska tåla en del slitage. Jag har även tänkt sy gardiner men har samma problem där, vad för tyger är lämpliga?

Hjälp? :p
 
Jag skulle nog välja möbeltyg till kuddarna och vanligt bomullstyg till gardinerna. Titta på tex tyg.se och stoff&stil så finns det olika kategorier, där kan du se vad de olika tygerna heter och vad de består av så är det lättare att hitta i andra butiker också sen. På båda sidorna kan du beställa tygprover så kan du se om det är som du har tänkt dig innan du beställer och betalar för en massa :)

Jag syr mest till dottern på 1,5 år men tänkte försöka mig på att sy lite till mig själv också.
 

Liknande trådar

Äldre Ni som har läst mina tidigare trådar vet att jag har en lång historik av självskadande, vilket medför repiga och ärriga underarmar. Det...
Svar
15
· Visningar
2 685
Senast: hitorine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp