Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl

Alltså hur vinner man tävlingar med sin krake? Min hamnar bara på 2-3e plats hela tiden! Jag vill ju VINNA! Haha

:angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Man anmäler till de lättaste man kan hitta och hoppas på tur :p

Ces: nu är jag i samma situation som dig angående gamla enhörningar! Har ett sto på 26 år, har bara gett mig en enhörning på 13 betäckningar (:mad:) och sen ett yngre sto som jag inte fått nått enhörningsföl från än. Ska jag sätta en sten på det gamla stoet eller sälja och hoppas på hornföl från det yngre?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Kl

Vilken osis man har på 8 betäckningar har jag enbart fått 1 stoföl och 7 hingstar. Nu är stoet gammalt och pass väntar i morn. Hade hoppats få ett sto till i den syskonskaran-
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

beror på om det unga stoet har bättre GP, och hur långt ifrån 100-blup den är. om inte annars, sätta sten på det gamla stoet, och hoppas på få lite yngel som man kan sälja för pass ;)

har 2 hingstar nu som är på samma gp och färdigheter, så funderar på att sälja mitt yngre sto (som har sämre gp) och göra om ena hingsten till ett sto istället...

förresten Sandra: har du mycket inavel på dina enhörningar?
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Äldre stoet har GP 353.85 och blup 93.17 (det är hon som vägrar vinna tävlingar!)
Yngre stoet har GP 354.28 och blup 55.61, har svårt att vinna tävlingar med henne också.
Har en hingst på GP 353.20 och blup -20.45 som jag skulle kunna sätta armar och en blixt på.. hmm svårt det här :p

Om jag sätter sten på det gamla stoet så kommer ju hennes armar att sluta fungera vid 30 också...

Jag har mycket inavel, alla de jag har nu utgår från en hingst och ett sto och sen har jag bara betäckt med mina egna hela tiden, alltså blir det antingen förälder eller syskon som får yngla av sig tillsammans ;) hur har du det själv?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

hm.. jag skulle nog satsa på det yngre stoet. bara träna upp hennes egenskaper till max kommer få dig till +80 blup har jag för mig, och sen anmäla henne till tävlingar medans hon ynglar av sig samtidigt.

Jag har ju som sagt satt en filosofens sten på mitt äldre sto, kommer inte direkt att rusha med avel efter 30, utan får åldra henne dag för dag och ta det lilla lugna med henne, och istället tjäna pass på henes avkommor :)


jo, det är bara inavel för mig med.. :crazy:
(såg att en hingst på 354, +100 blup finns ute på offentliga betäckningen, ska se om jag kan lyckas få in lite färskt blod :p)
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*kl*

Jag hatar Howrse! Kämpar banne mig FORTFARANDE med målet att få en saltsten... Stallar upp alla mina hästar (sex stycken) minst fem timmar i boxen varje j*vla dag men det hjälper ju inte. Har kämpat med det här målet i en månad nu :crazy:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag hittade en saltsten nästan på en gång när jag hade det målet :P
Men jag har märkt att man hittar en sak ca var 18:e timme en häst ställs i en box :p
Om du t ex har en häst och ställer den i boxen 10 timmar/dag i två dagar (hästens dag dårå :p) så kommer du att hitta något iaf :3


Btw, fick precis två små stoföl med ett GP på 343.61 :D
Är jätteglad just nu xD
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

KL

Alltså hur mycket pengar behöver man? Har precis börjat (5e dagen) och har just nu 2000e (haha jag vet, ingenting). Men jag vill betäcka mitt sto och jag funderar på om jag kan göra det eller om jag kommer gå i personlig konkurs i så fall?
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jo, ja har hittat krukor med fett, ridspön, täcken, åldrandepoäng och mat i boxen men ingen saltsten. Det är nästan så att jag vill skriva till Ow och fråga vad som står på... :p
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag ligger hela tiden runt 2500-3000 e och har inga problem med omsättningen så det är nog ingen fara, betäck du!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Ja.. nu har jag i alla fall betäckt gammelstoet en sista gång, får se om hon överlever :angel:

Och tog lite färskt blod till mitt yngre sto, får hoppas på en enhörning, nu ska jag åldra..!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Njae, du behöver inte gå i konkurs för det ;)
Men att betäcka och föla kostar ju minst 700 E, sen beror det ju på vilken ras det är du har och hur högt GP:t ligger för just den rasen osv.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kom ihåg att ha 500e till fölningen bara! ;)


är det någon annan som tycker det är lite dåligt att de tagit bort kommentar-fältet vid auktionerna? Visst, fanns många som.. eh.. "missbrukade" det, men av seriösa spelare fick man ändå en snabb överblick på hästen som skulle säljas. Nu måste man ju klicka sig in på varenda häst bara för att få något hum :(
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Nej jag håller med, hade gärna behållt kommentarsfältet..

Totalt fyra enhörningsförsök idag och bara hornlösa! Vilka dåliga ston jag har!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

och jag slår mig hårt i huvudet efter att för fjärde kvällen i rad missat betäckningstiden! :mad:

Den här gången tittade jag på klockan när den var 18.15, skulle sedan bara göra lite kaffe och nästa gång jag kom på att det nog var dags att betäcka var klockan 19.15 :devil:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

*KL*

Om det är någon som funderar på att börja med ett negativt GP projekt så äre bara att höra av sig, har några hästar som inte behövs längre då deras GP är för högt :)
Det är både ston och hingstar med lägsta GP på runt 144 och högsta runt 146 :) Tänkte att det kunde vara en bra start liksom ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 197
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp