Vi som spelar Howrse - TRE

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag kan bli tokig på alla ungar! Nån i forumet frågar en sak och de svarar med att "jag vill ha en egen ponny", vem fan bryr sig!? :devil:

Nu är jag lugn igen.

Buke är helt stört här också, hoppas de fixar det snart.
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Delvis KL*

Vissa av ungarna undrar man ju...

Mailkonversation från idag: (Hennes språk är kraftigt rättat av mig här för att ni ska slippa blödande ögon..)

Hon:"Får jag köpa ditt sto Tindra av Pärlemor? Jag har:[Insert lång lista på allt hon äger och har i spelet, inkl sadlar, äpplen, havre, equus, sm-föremål osv.]"
Jag: "Hejsan, tyvärr är hon inte till salu då jag vill fortsätta avla på enhörningar. Tack ändå!"
Hon: "Får jag köpa någon annan häst?"
Jag: "Tyvärr vill jag inte sälja någon av mina enhörningar då jag som sagt vill fortsätta min avel på dem. Men om jag får en enhörningsfölis så kan jag höra av mig."
Hon: "Aha. Vill du bli min avelspartner?"
Jag: "Jag har valt att avla själv och utan partners, men om det är någon som vill ha betäckningar eller köpa mina avkommor billigt så ställer jag gärna upp när de frågar."
Hon: "Du kan få min bästa hingst."
Hon: "Har du någon häst jag får avla på?"
Jag: "Det beror på vad du avlar med för ras?"
Hon: "Arab, akhal-teke och den nya rasen."
Jag: "Tyvärr avlar jag inte med någon av de raserna så jag kan inte hjälpa dig - men jag har en Quarterhingst och om det är så att du vill ha en betäckning med honom så får du säga till! :)"
Hon: "Får jag avla med honom nu?"
Jag: "Jag kan lägga upp en privat betäckning med honom till dig imorgon om du säger vilket sto som ska ha den. :)"
Hon:: "Vill du bli min avelspartner?"
Hon: "Kolla på ditt sto Bluegrass Girl of Bluehill"
Hon: "Kan vi sammarbeta?"
Hon: "Hallå, vill du bli min avelspartner"
Jag: ....

Hon har alltså skickat en privat betäckning till ett av min äldsta ston (sämsta dessutom) med en akhal-teke-korsning med uruselt GP (mitt sto är Paint.). Är bara glad att jag själv kan klicka bort det..
Jag vet liksom inte vad mer man kan göra än att säga nej typ åtta gånger? Vi avlar inte ens samma raser?! *uppgiven*
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

jisses..

är bara glad jag inte fått något liknande mail.. *ta i trä*
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag håller med Therese. Skitbra av dig! Fler borde tänka så. Visst förstår jag, det är en lätt seger (om det inte finns andra gudomliga med) annars och de vanliga hästarna har inte en chans, lite tråkigt tycker jag...
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Pssst! Såg att du annonserat om ett stoföl... Jag skulle inte ha något emot om hon flyttade hem till mig! :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl*

Är det någon som har ett hano sto med bra gp som kan sälja det hyffsat billigt? Skulle behöva ett nytt avelssto känner jag, måste försöka sälja av lite av mina jag har med. Vill inte ha ens hälften :o

Någon som har en kronostimer jag kan få låna? Har inga pass just nu så kan inte köpa själv, men om det finns någon vänlig själ som är intresserad av att låna ut skulle det vara underbart!
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Och jag höll på att begå ett stoooort misstag pga en jäkla unge häromdan. Hade lyckats få till en privat betäckning med en av topphingstarna och väntade på att den skulle bli skickad. Och när jag ser att rätt sto blivit erbjuden en privat betäckning höll jag på att klicka på Ja av bara farten - men det var ju med en skithingst från nån helt annan person! Skickade iväg ett surt mejl om att man kan fråga först...

Jag håller med Therese. Skitbra av dig! Fler borde tänka så. Visst förstår jag, det är en lätt seger (om det inte finns andra gudomliga med) annars och de vanliga hästarna har inte en chans, lite tråkigt tycker jag...

Till mitt försvar så anmäler jag mig alltid till tävlingar där Marwils hästar är med för då har ingen annan en chans ändå. Och jag blir så nöjd när jag får vinna då :devil:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

kl*

Typiskt, första fölet som iaf har 360+ i gp och så blir det en hingst, inget jag ville ha alls ju :(
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Jag vill också ha en ponny, Kornet! :p
Men jag får inte för min mamma, för hon tycker att det räcker med att ha en fjärdedels stor häst... Jag vill ha en liten ponny ju! Jag är bara 174 cm lång och väger inte mer än 52 kg. :angel:
 
Sv: Vi som spelar Howrse - TRE

Till mitt försvar så anmäler jag mig alltid till tävlingar där Marwils hästar är med för då har ingen annan en chans ändå. Och jag blir så nöjd när jag får vinna då :devil:

Det kan jag godkänna utan problem ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 157
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp