Vi som ska ha snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.

CosmicQueen

Trådstartare
Tänkte att jag kan väl starta en tråd för oss som ska ha snart, så vi har nånstans att prata om det som komma skall inom en snar framtid. :D Vi är ju några stycken som inte har så långt kvar till BF.

För mig är det 24 dgr kvar idag till BF, MEN om lillebror har lika bråttom ut som Emil så KAN det faktiskt vara bara 10 dgr kvar.:eek: Ska på tävling i helgen (13:e), sedan kan han faktiskt få komma precis när han vill. Men helst inte innan dess. :p

När jag väntade Emil hade jag inga som helst förvärkar eller känningar, det startade helt utan förvarning i princip. Nu har jag rejäla förvärkar på kvällarna, är 4:e kvällen nu...Ska snart gå & ta ett bad så dom släpper. Har badat dom tidigare kvällarna & sedan lagt mig direkt och då har det släppt och jag har fått sova jättebra.

Hur går det för er andra...några känningar? :bump::bump:

Sv: Vi som ska ha snart...

Inga känningar här :D men jag kan heja lite :D :bump:

(ja efter helgen då.... det är inga distansritter nu va? ;))

Jaaaa, hejja rop vill vi ha massor av. :bump::bump:

Hehe...nä inga distansritter. ;) Det är körtävling jag ska på...känns som det passar mig rätt bra. :D

Jag hänger på! :laugh:

10 dagar till BF idag.

Jag har ju haft lite förvärkar och onda sammandragningar (eller det är kanske samma sak?), mest på kvällarna och vid ansträngning. Men inget regelbundet. Ska in till BB idag och låna hem en TENS-apparat att prova lite...

Fötter och händer är svullna, speciellt händerna har blivit MYCKET värre sista veckan.

Jag är törstig HELA tiden, dricker säkert 2-3 liter/dygn.

Foglossningen har blivit 10 ggr värre sista veckan, speciellt framfogen gör :devil:s ont om jag rört mig för mycket. Antar att det beror på att bebis ligger fixerad väldigt långt ner. BM lyckades inte ens få tag om huvudet i måndags när hon skulle känna efter...

Och igår hände en konstig grej; det liksom "knäppte till" i magen, högt och tydligt:eek:! Vad kan det vara? Har inte märkt att jag skulle läcka fostervatten eller så.

Åh, bara 10 dgr kvar...vad avis jag blir. :p

Ja, jag antar att förvärkar/onda sammandragningar är ungefär samma sak? Dagtid kan jag ha sammandragningar, speciellt om jag går eller anstränger mig, men dom gör inte ont. Bara att magen blir stenhård... Men på kvällen gör det ooooont som sagt & släpper inte förräns jag fått mitt kvällsbad. :D

Vad märkligt med det där knäppnade ljudet du hörde från magen, undra vad det var för nått? Blir ju nästan nyfiken. :D

Jag har 35 dagar kvar...
Inga som helst känningar ännu. Men det märks att det börjar bli trångt där inne nu.

Bebis har vänt på sig men huvudet är rörligt. Om 1,5 vecka ska vi på ultraljud för att kontrollera att huvudet verkligen ligger nedåt och att allt ser bra ut inför förlossningen.

Eftersom detta är mitt första barn, så är känslorna inför förlossningen välidgt blandade...

Från ren och skär skräck, till nyfikenhet och förväntan!

Oj att ni ska ha snart, tyckte det var nyss ni kom ut med att ni var gravida... vad fort det går för alla andra, för mig gick det ju skitsegt :D

Amalia, jag kände precis som du månaderna innan. Ena dagen var jag bara skiträdd och ville absolut inte, andra dagen var jag taggad och kände mig tuff och längtade tills jag fick gå igenom den 'ultimata prövningen'. Jag skulle föda utan bedövningar och sånt för 'det grejar ju jag'.
När värkarna satte igång var jag lugn, men när vi satte oss i bilen och de gjorde SKITONT var allt jag kunde tänka på BEDÖVNINGAR !! Men vi hann aldrig med några såna, hon föddes 20 minuter efter vi parkerat utanför förlossningen. Men det var liksom inte alls som jag tänkt mig, all planering till ingen nytta :rofl:. Men ett tag i bilen hade jag verkligen ångest och tänkte att näää, de får plocka ut henne med kejsarsnitt när vi kommer fram!

Glid med bara, när dagen är där är det så overkligt ändå :laugh:

Lycka till allihopa, jag har inget att göra i den här tråden men tyckte det var så mysigt med snart-BF :love:

Jag vill vara med! :D
Jag har precis en månad kvar idag om lillebror skulle behaga komma på BF (med storebror gick jag 16 dagar över tiden, men det hoppas jag verkligen att jag slipper nu) :crazy:
Inga känningar än så länge. Lillebror ligger rättvänd men är fortfarande rörlig. Förmodligen kommer han inte att fixera sig innan alls eftersom storebror gjorde det först under förlossningen.
Jag ser fram emot förlossningen men känner mig inte redo riktigt än, ett par veckor till får han gärna stanna i magen. Men sen så!

Och igår hände en konstig grej; det liksom "knäppte till" i magen, högt och tydligt:eek:! Vad kan det vara? Har inte märkt att jag skulle läcka fostervatten eller så.

Jag vaknade av det ljudet, som att en ballong sprack. Och sen kom en stor våg med fostervatten :D Eftersom jag låg ner så åkte inte Rasmus ner och täppte till.

Man har ju 2 fosterhinnor (eller är de ännu fler?) så det kan ju mkt väl vara den ena hinnan som gick sönder och att bebis ligger så att inget vatten kommer ut.

Hejja alla bebisar :bump: Jag hade inga känningar alls innan de drog igång, eller jag hade ju de men trodde aldrig de var förlossningen som startat. Ont fick jag inte först jag var öppen 8 cm ;)

Spännande! :bump:
Det är så roligt att följa alla bukebäbisar som föds.

Jag vaknade av det ljudet, som att en ballong sprack. Och sen kom en stor våg med fostervatten Eftersom jag låg ner så åkte inte Rasmus ner och täppte till.

Man har ju 2 fosterhinnor (eller är de ännu fler?) så det kan ju mkt väl vara den ena hinnan som gick sönder och att bebis ligger så att inget vatten kommer ut.

:eek::eek:
Det kan inte vara nånting annat som låter då? Tycker jag har hört nånstans att bebisens leder kan knäppa i magen...
Ljudet kom från höger sida, ganska högt upp, precis där bebis har sina knän och fötter, kanske det var de som knäppte?

Min bebis ligger ju verkligen som en "propp i hålet", helt fixerad och låångt ner, så den kan väl mycket väl täppa till så att inget vatten kommer ut, om det nu är så att det var nån hinna som sprack. Men borde man kolla upp det ändå?

De skadar ju inte att ringa till förlossningen/din bm och fråga (här jag bor ska man ringa förlossningen efter v.25 om man har några frågor...)

Bebisen kanske pruttade ;)

Hoppas att det var en fosterhinna som sprack... :D Kanske börjar bli på G för din del. :banana:

Jag kände ingenting då vattnet gick med Emil, stod & hängde tvätt och vips så rann det en flod längs med benen. Men han låg ju så långt upp så där var det ju ingen risk att han täppte till direkt. :D

Ja just det, nu när du säger det så brukade Sam också knäppa. Jag försökte googla på det men det verkar som att det råder delade meningar om vad det är. Men det verkar inte farligt i alla fall!

jag hänger med på i denna tråden, BF på måndag, 5 dagar kvar :) Inga känningar alls, varken förvärkar eller något annat.. Bara en rejäl förkylning som lett till huvudvärk.

Här vill jag oxå vara med!!! =)

Har ju BF 20 sept för dom som inte vet.. 10 dagar kvar..

Hade massa förvärkar i helgen som jag tillsist klockade.. Ena dan kom dom med allt mellan 7-19 min och andra dan kom dom mellan 2-11 min dvs väldigt oregelbundet.
Men efter det har det varit hur lugnt som helst! Lite ond mensvärk varje dag men inget allvarligt. Eller så fort jag går så får jag samandragningar som brukar vara lite väl onda o sega men det räknar jag inte som något tecken för så har det varit sen v.33 nånting..
Så jag är helt inställd på att gå över minst 2 veckor.. :crazy:

Vad spännande att det är så nära för dig, hoppas att du har din bebbe på din mage ist för i snart. :love::bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar