Det är som sagt långt kvar tills den stänger men jag glömmer bort det annars!
Risken finns att jag också glömmer! Lika bra att söka på en gång, så slipper man tänka på det mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är som sagt långt kvar tills den stänger men jag glömmer bort det annars!
Studiesociala aktiviteter är väl bra, men kåren gör så mycket mer än så.Idag kom fakturan från Studentkåren. På vår skola är det obligatoriskt att vara medlem, och avgiften känns bara så.. Sur. Vi har inte haft en enda aktivitet sedan jag började förra året och det finns inga planerade för den här terminen heller. En gång bjöd de på frukost vilket var kaffe och knäckebröd med gurka. Hade inte haft något emot att betala om man faktiskt fick ut något av det, hade varit jättekul med någon aktivitet eller vad som helst. Men nu känns det bara segt.
Jag älskar att vara hemma! Sitter i soffan och kör på, tar massor av minipauser genom att typ gå ut och kela med grannens katt, titta till mina nykläckta kycklingar eller se om det finns något gott i kylskåpet. Om det är liveföreläsning så brukar jag fila naglarna om jag inte behöver anteckna just då.Det här med självstudier...
Jag blir bättre på det för varje termin som går, men det är fortfarande svårt ibland att hitta motivationen till att börja samt behålla fokus när man väl sätter igång. För mig funkar det ofta att byta miljö, så jag åker gärna till universitet/bibliotek/lugnt café för att plugga, men det är ju inte alltid man kan göra det. Att plugga hemifrån är toppen när det funkar, men hemma är ju distraktionerna betydligt fler. Fördelarna med hemmaplugg är ju annars många, bara en sådan sak som att man kan ha på sig pyjamasbyxor, ta en snabb pilatespaus och gå till köket när man känner för det är ju rätt nice.
Hur gör ni med era självstudier? Har ni några knep? (bifogar bild på hur det ibland blir när man pluggar hemifrån)
Visa bifogad fil 36725
Studiesociala aktiviteter är väl bra, men kåren gör så mycket mer än så.
Det är ju det som är så kul med juridik, nästan så att jag funderar på att läsa en kurs eller två för "husbehov". Har haft kontakt med flera jurister i sommar pga frågeställningar på jobbet och typ fått olika svar av alla! Spännande när det går att tolka och att det inte nödvändigtvis finns klara svarJust nu känns det så bra! Juridik är ju barnsligt roligt trots att det känns som hjärnan ska smälta när man ska vrida, vända, tolka och försöka hitta rätt i lagdjungeln, men jag har genuint kul när jag försöker lösa uppgifterna inför veckans seminarium ( med varvning av förtvivlan när det man nyss trodde man fattade plötsligt inte alls känns logiskt längre)
Här är jag tacksam över våra inlämningar varannan vecka, det går inte att skjuta upp pluggandet. Även om jag ondgjort mig en del över dom här så är det ändå bra. Jag sätter mig gärna på ett mysigt café med fri Wifi, sköna fåtöljer och en stor latte. Sen har jag bestämt vad jag ska fokusera på annars hattar jag gärna runt. Jag kan plugga någorlunda fokuserat i ca 2h med korta avbrott var 30min sen behöver jag göra något annat ett tag och sen kan jag göra en sån 2h-period igen om det skulle behövas.Det här med självstudier...
Jag blir bättre på det för varje termin som går, men det är fortfarande svårt ibland att hitta motivationen till att börja samt behålla fokus när man väl sätter igång. För mig funkar det ofta att byta miljö, så jag åker gärna till universitet/bibliotek/lugnt café för att plugga, men det är ju inte alltid man kan göra det. Att plugga hemifrån är toppen när det funkar, men hemma är ju distraktionerna betydligt fler. Fördelarna med hemmaplugg är ju annars många, bara en sådan sak som att man kan ha på sig pyjamasbyxor, ta en snabb pilatespaus och gå till köket när man känner för det är ju rätt nice.
Hur gör ni med era självstudier? Har ni några knep? (bifogar bild på hur det ibland blir när man pluggar hemifrån)
Visa bifogad fil 36725
Försöker sätta mig direkt efter frukost, ev en liten sväng med hunden först om inte sambon tagit ut honom. Sitter några timmar sen. Känner i nuläget inte att jag kan eller vill plugga nån annanstans än hemma. Sitter även på kvällen några timmar.Det här med självstudier...
Visa bifogad fil 36725