Vi som pluggar - del 5

Nu har även jag lämnat in min hemtenta, de kommer med nya kommentarer hela tiden så jag vet inte längre om jag har gjort rätt, men det visar sig väl, annars får jag väl skriva om helt enkelt. :D :nailbiting:

Jag har lämnat in nu, så skönt! Gjorde lite småändringar efter att ha läst igenom den igen, men sen fick det vara bra. Jag vågar inte tro att jag får godkänt, men jag hoppas verkligen det. Det skulle vara så skönt att bara kunna stryka det och gå vidare. Nu blir det några nervösa veckor :nailbiting:
Äsch, slappna av. Det är inget du kan göra åt det nu ändå :)

Tycker lite synd om min lärare, han ska sätta ihop en litteraturlista utifrån vad jag vill fördjupa mig i, men jag har svårt att specificera mig och säger att jag vill lära mig allt. ;) Nu har jag försökt specificera mig lite mer så får vi se om han kan få ihop något. :nailbiting:

Sisådär, inlämningen för tre veckor sedan fick jag VG på, och två hp :D Jag trodde att vi skulle få ett samlat betyg på hela kursen men tydligen delas poängen ut efter varje examination. Den tredje mars har jag ett presentationsseminarium och så är det en ny inlämning i maj, eftersom hela kursen är på 6 hp så antar jag att det är två hp på varje delmoment. :D

Jag funderar också på distanskurser till sommaren. Mest inne är jag på någon skrivkurs, typ kreativt skrivande. Jag såg att anmälan öppnat så jag ska kika runt på vad det finns som känns roligt, jag tror inte att jag vill satsa på något som känns för tungt till sommaren utan vara pigg och redo för höstterminen istället :)

Jag funderar alltid på sommarkurser men det är ju hopplöst att komma in på många av dem.

Alltså på tal om sommarkurser, dem brukar alltså vara svåra att komma in på?
Har listat upp 7 kurser som jag ska söka, ev någon mer... skulle gärna komma in och plugga alla på en gång, vilket ju inte är varken troligt eller rimligt :p...
Men i alla fall, hur mycket vågar man ta på sig att studera? vågar man studera kanske 25% på en kurs, 50% på en annan och 25% på nästa? eller blir det alldeles för rörigt? :down: jag är en ganska "rörig" människa så även om jag klarar 100% på mitt aktuella program kanske tre olika kurser blir alldeles för mycket även om studiemängden teoretiskt sätt inte överstiger mitt nuvarande?
Kanske dumt att fundera över sånt här redan nu men det påverkar min numrering av kurser... :crazy:

Alltså på tal om sommarkurser, dem brukar alltså vara svåra att komma in på?
Har listat upp 7 kurser som jag ska söka, ev någon mer... skulle gärna komma in och plugga alla på en gång, vilket ju inte är varken troligt eller rimligt :p...
Men i alla fall, hur mycket vågar man ta på sig att studera? vågar man studera kanske 25% på en kurs, 50% på en annan och 25% på nästa? eller blir det alldeles för rörigt? :down: jag är en ganska "rörig" människa så även om jag klarar 100% på mitt aktuella program kanske tre olika kurser blir alldeles för mycket även om studiemängden teoretiskt sätt inte överstiger mitt nuvarande?
Kanske dumt att fundera över sånt här redan nu men det påverkar min numrering av kurser... :crazy:

Ja, det är vanligtvis ett högt tryck på sommarkurserna, eftersom du då kan ta CSN över sommaren ifall du inte vill/kan/hittar sommarjobba.

Jag sökte några sommarkurser på distans nu, på halvtid. Har jobb på tre travbanor (ev 4) i sommar och orkar inte klämma in ett vanligt jobb också, så det vore nice om jag kom in på någon :cool:

Omtenta imorgon. Tror faktiskt inte att jag kommer klara det :down: Har gjort övningsuppgifterna, men de är ärligt talat under all kritik. När man kollar facit kan det stå ”se bok” som svar :down: Så de är inte så mycket till hjälp.

Happ. Sitter med det allra sista i mitt PM som ska lämnas in idag inför kandidatuppsatsen. Jag vet sedan tidigare att det inte finns så mycket omfattande forskning i ämnet, men jag vill ju ändå ha med forskning i andra fält som går att relatera till studien. Men då funkar inte DiVA. Alla länkar med fulltext blir "error".

Kul. :up: :up: :up:

(:banghead: :banghead: :banghead:)

Har sökt in på sommarkurser nu, mest "gotte-kurser" som jag inte behöver utan bara valt på intresse. Kommer inte ta CSN så kommer jag inte in är det inte hela världen.
Allt är på distans utan träffar:

1. Medicin och makt i historisk belysning 7,5hp
2. Måltidskultur - en introduktion 7,5hp
3.Turismvetenskap, GR, (A), Turism idag 7,5hp
4. Platsens historia - miljö och minne 7,5hp
5. En Satans idéhistoria 7,5hp
6. Engelska A, Intensivkurs i akademiskt skrivande 7,5hp
7. Historia, GR, (A), När Sverige blev till: medeltiden, ca 1050-1350 7,5hp
8. Historia, GR, (A), Förintelsen och andra folkmord 7,5hp
9. Praktisk projektledning 7,5hp
10. Sociologi, GR, (A), Ledarskap och organisationsteori 7,5hp

Inlupp 3 inlämnad. Denna gång med 20 minuters marginal, det krymper oroväckande. Nåväl den var jobbigast hittills och det verkar vara flera stycken som inte fått in den i tid så jag känner mig rätt nöjd i allafall. Återstår att se om den är ok. Vi har inte fått tillbaks den förra än och jag känner att jag famlar lite i blindo.

Sommarkurser har jag hittills sökt två. Fjällekologi grundkurs 7,5 hp som jag troligen inte kommer in på och Fjällekologi fördjupningskurs 15 hp som jag lär komma in på men inte vet om jag vill gå. Den blir nog väl jobbig jag vill ju ha lite lov också. Får se om jag söker nått mer. Jag vill ha en distanskurs i biologi men med nån veckas exkursion.

Senast ändrad:
Inlupp 3 inlämnad. Denna gång med 20 minuters marginal, det krymper oroväckande. Nåväl den var jobbigast hittills och det verkar vara flera stycken som inte fått in den i tid så jag känner mig rätt nöjd i allafall. Återstår att se om den är ok. Vi har inte fått tillbaks den förra än och jag känner att jag famlar lite i blindo.

Sommarkurser har jag hittills sökt två. Fjällekologi grundkurs 7,5 hp som jag troligen inte kommer in på och Fjällekologi fördjupningskurs 15 hp som jag lär komma in på men inte vet om jag vill gå. Den blir nog väl jobbig jag vill ju ha lite lov också. Får se om jag söker nått mer. Jag vill ha en distanskurs i biologi men med nån veckas exkursion.
Jag har också sökt fjällekologi 7,5p! Har dock ingen aning om vad som krävs för att komma in, ska bli spännande att se. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 556
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 982
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 448
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 589
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka