Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, skulle behöva lite råd känner jag! Om ni ska göra ett grupparbete, men någon medlem inte har synts till på obligatoriska moment osv och därför har kontakten uteblivit, vad gör ni då?

Ena delen av mig säger "ja, det är väl deras problem och ansvar", men samtidigt så känner jag att det kan ju finnas anledningar till att inte ha kommit på momenten och att människan bara inte tänker på något annat sätt att kontakta gruppen. För jag känner också att det blir jobbigare om någon dyker upp som gubben i lådan och ska vara med på grupparbetet när det redan är igång..?
 
Förresten, skulle behöva lite råd känner jag! Om ni ska göra ett grupparbete, men någon medlem inte har synts till på obligatoriska moment osv och därför har kontakten uteblivit, vad gör ni då?

Ena delen av mig säger "ja, det är väl deras problem och ansvar", men samtidigt så känner jag att det kan ju finnas anledningar till att inte ha kommit på momenten och att människan bara inte tänker på något annat sätt att kontakta gruppen. För jag känner också att det blir jobbigare om någon dyker upp som gubben i lådan och ska vara med på grupparbetet när det redan är igång..?
Kontaktar personen på lämpligt sätt (t.ex. mail) och frågar om den har för avsikt att delta. Eventuellt går via läraren och berättar att personen inte synts till och ber denne försöka få kontakt (dom har ju ofta tillgång till telefonnummer, vilket ju är enklare om personen inte kollar sin skolmail).
 
Kontaktar personen på lämpligt sätt (t.ex. mail) och frågar om den har för avsikt att delta. Eventuellt går via läraren och berättar att personen inte synts till och ber denne försöka få kontakt (dom har ju ofta tillgång till telefonnummer, vilket ju är enklare om personen inte kollar sin skolmail).

Jag har kontaktat personen via facebook då vår arbetsgrupp har en grupp där (men tänker att risken är att meddelandet hamnar i något annan inkorg och därför inte märks av), men jag funderar på hur jag ska få tag i en mailadress. Men ja, det kan ju vara en idé att kontakta kursansvarige också.
 
Ja det där är ju ett problem... Det känns som att antingen är det svinkallt eller så får man ingen luft :confused: Ventilation är i och för sig knepigt, men hallå liksom :D
Rummet är gjort för ca 30-40 speldesign-studenter med tillhörande "värsting"-laptops men används av oss 15-20 antikvarier med ca 5 laptops totalt... Lite skillnad på värmebildning där ;)
 
Åh tror jag känner mig väldigt omotiverad till plugg just nu, allt har gått fint fint hittills då jag klarat alla kurser (första året) så det känns väldigt skönt. Men nu när sommaren närmar sig och solen (nästan) börjar komma fram så känner jag att jag inte orkar sitta och läsa en massa utan vill planera sommaren istället (aka. drömma mig bort). :banghead:
 
@lizan vad är det för intressant kandidatprogram som ligger i startgroparna inom sällskapsdjursområdet?

Det är ett kandidatprogram i husdjursvetenskap. Det fanns ett som i princip läste de tre första åren av husdjursagronom, men det var lite för diffust så studenter sökte inte in. En av delarna i att EoD flyttades var också att husdjurskandidaten skulle uppstå i en ny skepnad = Sport och sällskapsdjur. Grundstommen är husdjursvetenskap med relativt mycket företagsekonomi och sedan fokus på sport och sällskapsdjur i delar av programmet.
 
VG i kostkursen, VG i fysisk hälsa-kursen, VG på hemtentan i styrkekursen (trooor att det blir ett VG som slutbetyg för kursen också, men vågar inte ropa hej än).
Dom där fristående kurserna gick med andra ord himla bra, trots att det blev en väldigt stor arbetsbelastning där ett tag :bump:
 
Jag har lagt upp en plan för resten av mitt studieliv, förhoppningsvis förhoppningsvis är jag färdig till julen 2017. Det blir ett tungt läsår 16/17, framför allt HT16 kommer vara supertung, men vad gör man inte. Det känns som att det är okej som en sista kraftansträngning innan den ljuvliga examen. Planerar att eventuellt plugga extra i sommar om det går för skolan och skriva några omtentor som för första gången-tentor och hoppas på att lyckas.

Jag kommer förmodligen ändra masterplanerna och läsa optimeringslära istället för finansiell matematik. Det skulle ta ett halvår längre på finansmatten och jag kunde visst ändå inte läsa de roliga management- och ledarskapskurserna jag ville läsa.

Men, det känns som ett ljus i tunneln. Jag kommer gå på årets arbetsmarknadsdagar och leta exjobb, för HT17 hoppas jag exjobba! :banana:
 
Åh jösses, det här med att kommentera andra studenters texter... Det är ju inte så svårt så länge det är hyfsat bra skrivet, men i vissa fall vet jag inte ens var jag ska börja :crazy: De här texterna ska vara populärvetenskapliga så det är lite knepigt när jag inte ens förstår vad de vill få fram med vissa meningar... Försöker vara snäll och konstruktiv :p
 
Alltså WOW vilken härlig dag jag har haft idag! Dagen började med föreläsning om röst och sång, och fortsatte sedan med en verkstad i musik. Läraren på verkstaden var så fantastisk och han fick det att bli en otroligt trygg känsla i hela rummet. Jag tror att nästan alla glömde bort att vi faktiskt sjöng tillsammans. Det där "jag vågar inte riktigt", fanns det inte plats för. Så underbart! :bow:
 
Håller på med c-uppsatsen för fullt, samtidigt som jag läser kurs i idrottsmedicin och idrottsrehabilitering. Mycket att göra men samtidigt sååå kul! :bump: Arbetet med c-uppsatsen tar verkligen mer tid än vad man tror... Och ibland vill man bara slå huvudet i väggen för det känns som man hela tiden stöter på nya frågetecken och mer som ska grävas vidare i :banghead: Aja, tröstar mig med att man lär sig en hel del iaf :up: Om typ en månad så har jag hemtenta å sen är det verkligen slut med det på ett tag, känns märkligt men skönt! :D
 
Whoop, nu är mer än halva utbildningen gjord och jag har klarat mig igenom mer än halva första terminen som kandis! Det är roligt, jobbigt, svårt och stärkande, allt i samma mix. Jag har inte brutit ihop än men det har blivit MÅNGA sovhelger, har helt enkelt varit helt slut i huvudet efter en vecka full med klinik och plugg.

Hade en sit-in med en av lärarna från T5 förra veckan och fick rolig feedback: "Herregud vad det är roligt att se era framsteg! Tänk, för bara några månader sen gick du förberedelsekursen för det här och kunde INGENTING. Och nu sitter du och pratar med mig som en kollega, det är helt fantastiskt! Den som ändå hade en sådan utvecklingskurva, en annan har ju stagnerat för länge sen" :D
 
Whoop, nu är mer än halva utbildningen gjord och jag har klarat mig igenom mer än halva första terminen som kandis! Det är roligt, jobbigt, svårt och stärkande, allt i samma mix. Jag har inte brutit ihop än men det har blivit MÅNGA sovhelger, har helt enkelt varit helt slut i huvudet efter en vecka full med klinik och plugg.

Hade en sit-in med en av lärarna från T5 förra veckan och fick rolig feedback: "Herregud vad det är roligt att se era framsteg! Tänk, för bara några månader sen gick du förberedelsekursen för det här och kunde INGENTING. Och nu sitter du och pratar med mig som en kollega, det är helt fantastiskt! Den som ändå hade en sådan utvecklingskurva, en annan har ju stagnerat för länge sen" :D

Vad roligt att höra hur det går för dig! :) Det låter både fantastiskt och skitjobbigt på samma gång :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 903
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp