Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?
Det beror lite på, finns tillfällen då jag sitter kvar och svara på något mail/sms osv, men oftast brukar jag passa på att gå och köpa något, blir alltid så hungrig på föreläsningar :o


Omtenta på fredag, en stor otrevlig sådan och känner mig inte redo trots att jag sitter flertal timmar/dag just nu. Men men, det går som det går. Sista chansen att klara den blir i augusti annars.
Funderar även lite på hösten, hittat en yrkeshögskoleutbildning jag gärna skulle vilja gå och så även sökt, men är jag totalt knasig i huvudet om jag skulle påbörja ännu en utbildning..?
//Tjejen som har svårt att bestämma sig.
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?
Alltid upp och stå! Gärna gå lite, helst ut för att ta några andetag (beroende på hur lång rast vi får, ibland handlar det bara om att sträcka på benen någon minut och andra gånger kan det vara en kvart). Till den halvtimmelånga rasten på förmiddagen brukar vi vara ett gäng som har med oss frukt, som vi då äter utomhus när vädret tillåter (under vintern har det funkat fint med vinterjacka, men vid spöregn är det svårare eftersom man inte kan stå under tak nånstans). Ibland kombineras det med att stå och jogga på stället, göra lite gymparörelser i grupp eller stretching.
Hade inte fixat att sitta ner hela tiden, då blir jag knäpp eller jättetrött.
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?

Jag reser mig så gott som alltid. Går oftast ut ur salen, väldigt sällan ut utomhus. Brukar snacka med vänner jag sällan träffar annars.
Ibland sitter jag kvar och gör mig så liten som möjligt för att slippa vissa klass"kompisar" :p
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?
Vi brukar ha 15-minuters raster ca var 45e minut och då brukar jag alltid passa på att gå ut, gå på toaletten eller gå och köpa en kopp te/kaffe. Om jag inte har möjlighet att lämna lokalen brukar jag gå på "promenad" i klassrummet, skulle bli vansinnig av att sitta stilla i flera timmar!
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?

Jag måste verkligen upp och röra på mig! Kör även på med den hederliga "vadpumpen" sittande (gå upp på tå, och upp på häl) under själva föreläsningarna, för att få upp lite cirkulation. Den kan oxå göras i stående och är väldigt effektiv! :) Tar promenader ute vid längre raster, dhärligt med frisk luft å få lite ny energi!
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?

Sist på bollen här men jag är också rätt snabb på att resa mig upp. Vår föreläsningssal är helt fruktansvärd när det gäller syre så, för att inte svimma, så måste man ut i korridoren åtminstone. Tack och lov så har vi fått tillgång till sekreterarnas fikarum vägg i vägg nu så vi har någonstans att ta vägen. Vi befinner oss mitt i en sjukhuskorridor så det var inte jätteskoj att stå och hänga bland patienter.
 
Vi brukar oftast kasta oss ut genom dörren för att värma upp oss. I sex år har de klagat på att det är så kallt i undervisningslokalerna men ingenting kan tydligen göras (enligt de som bestämmer typ).. Så att sitta med vinterjackor under säsong eller i alla fall ha med sig en extra-tröja till campus när det vankas föreläsning är mer regel än undantag hos oss.. Jag vet att man brukar undvika att ha allt för varmt i undervisningslokaler då man inte är lika allert om det blir för varmt och mysigt, men det här är bara löjligt!
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?

Jag brukar försöka tvinga mina studenter att lämna salen i minst 60 sekunder för att hjärnan ska pausa. De flinar lite åt mig ibland men de flesta brukar lyda. Eftersom jag annars tittar argt på dem. :D
 
Beror på hur långt föreläsningspasset är. Är det bara 2*45 kan jag sitta kvar annars en sväng och fixa te, gå på toa eller bara röra på sig.

@lizan vad är det för intressant kandidatprogram som ligger i startgroparna inom sällskapsdjursområdet?
 
Vad gör ni under rasterna på föreläsningarna?

Jag tycker det är förvånansvärt många som sitter kvar i salen och typ grejar med telefonen. Själv kastar jag mig ut så fort jag kan för att få lite rörelse och miljöombyte. Flera timmar stillasittande på samma stol blir man ju knäpp av! Eller? Hur gör ni?

Haha, jag är precis en sån där person som sitter och grejer med telefonen... :p Men jag önskar däremot att jag var en sådan som sprang upp direkt och gick omkring lite. Får försöka inspirera mina vänner till att vilja röra på sig lite. :p

Helst hade jag velat gå omkring lite och ta frisk luft. Problemet är dock att folk oftast röker precis vid utgångarna, så det funkar inte.
 
Vi brukar oftast kasta oss ut genom dörren för att värma upp oss. I sex år har de klagat på att det är så kallt i undervisningslokalerna men ingenting kan tydligen göras (enligt de som bestämmer typ).. Så att sitta med vinterjackor under säsong eller i alla fall ha med sig en extra-tröja till campus när det vankas föreläsning är mer regel än undantag hos oss.. Jag vet att man brukar undvika att ha allt för varmt i undervisningslokaler då man inte är lika allert om det blir för varmt och mysigt, men det här är bara löjligt!

Ja det där är ju ett problem... Det känns som att antingen är det svinkallt eller så får man ingen luft :confused: Ventilation är i och för sig knepigt, men hallå liksom :D
 
Haha, jag är precis en sån där person som sitter och grejer med telefonen... :p Men jag önskar däremot att jag var en sådan som sprang upp direkt och gick omkring lite. Får försöka inspirera mina vänner till att vilja röra på sig lite. :p

Helst hade jag velat gå omkring lite och ta frisk luft. Problemet är dock att folk oftast röker precis vid utgångarna, så det funkar inte.

Ooh, då får jag fråga dig lite :D Blir du inte seg i huvudet av att inte bryta av lite? Naturligtvis inte menat att du är det :p Bara hur du upplever det? Jag vet att jag tidigare vissa gånger har suttit kvar och då känns huvudet som kola resten av föreläsningen.

Grattis till tentaresultatet förresten! :)
 
Sen glömde jag ju berätta att senaste tentaresultatet kom i fredags (snabbt!) och jag fick en 4a, mycket nöjd :) Ytterligare 15 hp, check! Känns fantastiskt skönt att ingenting släpar. Två kurser kvar den här terminen, sen en eller två kurser i höst och sen exjobb... Det börjar närma sig :nailbiting: Till slut :rofl:
 
Ooh, då får jag fråga dig lite :D Blir du inte seg i huvudet av att inte bryta av lite? Naturligtvis inte menat att du är det :p Bara hur du upplever det? Jag vet att jag tidigare vissa gånger har suttit kvar och då känns huvudet som kola resten av föreläsningen.

Grattis till tentaresultatet förresten! :)
Tack! :D

Jo, jag tycker att jag är det. Det skulle garanterat bli bättre av att röra på sig! Det har jag märkt när jag har behövt gå till en toalett under en rast osv :p Jag måste bli bättre på att inte vara så lat, och försöka peppa dom jag sitter med att följa med mig (då är det väl troligare att det händer tänker jag!). :D
 
Jag önskar att denna terminen bara kunde ta slut. Då jag mer eller mindre känner att, nej, detta är inte utbildningen för mig trots allt ( ja jag vet. jag är så förbannat velig. Men känns inte bra i magen..) Så har jag ingen inspiration till att plugga. Men måste ju såklart försöka klara så många poäng som möjligt, så bara att ta sig i kragen..
Nu har jag upptäckt möjligheten med yrkeshögskola och till min stora glädje sett att det där finns utbildningar inom ekonomi ( vilket jag alltid varit intresserad av) där man inte behöver matte 3. Så nu ber jag bara till gudarna att jag lyckas ta mig in på någon av dem :nailbiting:
 
Jo, jag tycker att jag är det. Det skulle garanterat bli bättre av att röra på sig! Det har jag märkt när jag har behövt gå till en toalett under en rast osv :p Jag måste bli bättre på att inte vara så lat, och försöka peppa dom jag sitter med att följa med mig (då är det väl troligare att det händer tänker jag!). :D

Ja, det är ju svårare att resa sig och gå ut om alla andra sitter kvar! Jag brukar beordra mina vänner att gå ut :D:angel: Fast jag går ut själv om ingen annan hänger med, blir knäpp annars. I värsta fall kan man gå på toa bara för att ha en anledning till att gå ut :laugh:
 
Ja, det är ju svårare att resa sig och gå ut om alla andra sitter kvar! Jag brukar beordra mina vänner att gå ut :D:angel: Fast jag går ut själv om ingen annan hänger med, blir knäpp annars. I värsta fall kan man gå på toa bara för att ha en anledning till att gå ut :laugh:
Hahaha :D Här går man nog bara på toa om det är yyytterst nödvändigt dock ;) Med 200 kursare så blir det lätt oändliga köer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 903
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp