Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är vi på samma föreläsning? :D
Avskyr sådana här föreläsningar. Sån slöseri med tid när jag istället hade kunnat spendera två timmar på slösurf... :angel:

Haha! :D Jamen det blir ju att man inte lyssnar och gör andra saker istället, prokrastinera kan jag lika gärna göra hemma i soffan :angel:

Nejdå, det handlar om 1,5 högskolepoäng och en rapport på en dryg A4 ;) Troligen därför jag glömt den - pytteuppgift som försvunnit i fokuset på större (viktigare) uppgifter. Men det är störande lika fullt.

Förstår det! Tur att det är lätt åtgärdat då :)
 
Just det, glömde avreagera mig om dagens första irritationsmoment... På vårt förra möte i projektgruppen hade vi bestämt möte idag kl 09:00, innan föreläsningen. En person var inte med på förra mötet, men vi meddelade att vi lagt upp mötesanteckningar i gruppens mapp på google drive. Sen får man ta lite eget ansvar, nya mötestiden markerades med fet, röd, text.

Två av fem personer kom på mötet i morse, jag och en till. Av övriga hade en person helt glömt bort, en annan trodde att mötet skulle vara efter föreläsningen :banghead: Den tredje personen, som inte var med på mötet, skrev nyss att hen inte visste att det skulle vara möte :meh:

Visst älskar man grupparbeten ibland?
 
Åh... Till min VFU har jag tänkt att bland annat tillverka ett ljudmemory, meeen VAD ska jag göra det av? Min första idé var att hetsäta kinderägg ( :angel: ) och kunna ha dom där små gula äggen som förpackningar till mitt memory. Men, så kom jag på, vilken plast är det gjort av då? Ingen aning. Har försökt att googla mig blå, men jag hittar ingenting. Jag vill inte använda mig av någon plast med massor av kemikalier i...

Jag kan inte komma på hur jag ska göra det om jag inte använder någon plastförpackning... Min nödlösning är att använda toarullar som jag häftar ihop, men helst hade jag velat att förpackningen var öppningsbar så att barnen kan få titta i.

Nåååågon som har en jättebra idé? :bow:

Vissa problem här i livet alltså... :angel: :D
 
Åh... Till min VFU har jag tänkt att bland annat tillverka ett ljudmemory, meeen VAD ska jag göra det av? Min första idé var att hetsäta kinderägg ( :angel: ) och kunna ha dom där små gula äggen som förpackningar till mitt memory. Men, så kom jag på, vilken plast är det gjort av då? Ingen aning. Har försökt att googla mig blå, men jag hittar ingenting. Jag vill inte använda mig av någon plast med massor av kemikalier i...

Jag kan inte komma på hur jag ska göra det om jag inte använder någon plastförpackning... Min nödlösning är att använda toarullar som jag häftar ihop, men helst hade jag velat att förpackningen var öppningsbar så att barnen kan få titta i.

Nåååågon som har en jättebra idé? :bow:

Vissa problem här i livet alltså... :angel: :D
Enligt mina googlingar är kinderäggen bpa-fria :)
 
Åh... Till min VFU har jag tänkt att bland annat tillverka ett ljudmemory, meeen VAD ska jag göra det av? Min första idé var att hetsäta kinderägg ( :angel: ) och kunna ha dom där små gula äggen som förpackningar till mitt memory. Men, så kom jag på, vilken plast är det gjort av då? Ingen aning. Har försökt att googla mig blå, men jag hittar ingenting. Jag vill inte använda mig av någon plast med massor av kemikalier i...

Jag kan inte komma på hur jag ska göra det om jag inte använder någon plastförpackning... Min nödlösning är att använda toarullar som jag häftar ihop, men helst hade jag velat att förpackningen var öppningsbar så att barnen kan få titta i.

Nåååågon som har en jättebra idé? :bow:

Vissa problem här i livet alltså... :angel: :D

Jag jobbar en del med kontroller av livsmedelsförpackningar, mestadels av plast. Du kan tryggt använda kinderäggs-"gulan" ;). Det är till och med en jättebra idé! Den är ju tillverkad till att vara i kontakt med livsmedel utan att plastmolekylerna smittar över till själva chokladen. Dessutom är ju målgruppen för produkten primärt barn och därför har producenten garanterat tittat med extra kritiska ögon i tillverkningsprocessen. Toarullen är däremot tillverkad till just toapapper och är inte tänkt att man ska tugga på ( ;) ), så den blir inte testad och kontrollerad på samma sätt :).
 
Såhär mysigt har jag det idag!
14613195645491458176713_5719f7aa9606ee2e2e888c92.jpg
 
@cili hahaha, inga kinderägg inköpta än! ;)

Och så vet jag inte hur nååågontiiing blir nu. Jag ska på praktik om två veckor, och nu har det strulat till sig så jag kanske måste byta plats mitt i allting. Dessutom mitt i en praktik-kurs. Vilket känns så himla jobbigt och tråkigt. :(
 
Och här sitter jag och pluggar, en lördag. :meh: Det är kraftigt emot mina principer men de senaste tre veckorna har maken varit bortrest, jag har varit bortrest, nu är maken bortrest igen och ongen har haft en riktigt tuff period med massor med nya tänder, förkylning och gud vet allt.

Så nu sitter jag här och försöker kräka ur mig fem sidor som ska ge svar på en fråga jag knappt förstår. Jag förstår ämnet, jag förstår vad jag läser, men hen som är kursansvarig är smått obegriplig. Hade behövt ha den här kursen på campus, för hen är snäppet mer begriplig i tal än i skrift. Det är synd, för hen är ruskigt kompetent med massor med fälterfarenhet och kan jämföra teori och praktik på ett väldigt konkret sätt.

Nåja, det är bara att borra ner huvudet och fortsätta. Har till måndag klockan tre på mig, det ska fan gå!
 
Just nu sitter jag och taggar för att börja skriva på vår hemtenta. Eller.. Vet inte riktigt om jag ska kalla det hemtenta eller "tre små PM" då det kallas skrivuppgift och beskrivningen vi fått är "hitta på en fråga per dessa tre områden och besvara dom". Känns som om vår lärare har slut på inspiration.. Tur att ämnet är intressant, men det är ändock lite stressande att behöva formulera frågor som täcker in så mycket som möjligt!
 
Tenta på onsdag och jag kämpar mot den vanliga, stressutlösta apatin. Har för första gången i mitt liv faktiskt läst kursboken under pågående kurs och är därmed, på ett sätt, mer förbered än vad jag någonsin varit inför en tenta. Å andra sidan så har jag nog inte kommit upp i mer än 4-5 timmar av regelrätt tentaplugg :nailbiting: Jag växlar därmed mellan en känsla av att jag faktiskt kan det här och en lätt stigande panik över att jag missar detaljer.

Nåja. Paus nu, ska ut och ta lite luft och köpa på mig lite energi i form av socker :angel: Deadline är 17.15 ikväll, sen ska jag iväg på möte resten av kvällen och imorgon är jag på praktiken hela dagen. Det som inte fastnat till dess får jag helt enkelt klara mig utan.
 
Imorgon har vi muntlig bedömning på våra rapporter om näringslära. Vi skrev 2 och 2. Våran blev inte bra, första rapporten jag skrivit någonsin (går T1 och gick ut gymnasiet för 11 år sedan) och det finns inte mer att tillägga. Det var ursvårt att skriva inledning, resultat och diskussion. Känner mig redan kränkt och nervös. Men har lovat mig själv att istället för att få taggarna utåt och försvara mig ska jag ta åt mig av kritiken och bli ännu bättre.

Vi kommer garanterat få komplettering på denna då jag missade (min gruppkompanjon tillförde inte ett skit... JA jag är bitter) vad man skulle ha med i bilagan.
 
Gaaaahh, pluggmotivationen är nästan i botten nu... Pallar inte sitta på tråkiga föreläsningar och göra meningslösa grupparbeten :arghh::banghead: De här två kurserna tar jag mig bara igenom känns det som. Jag känner mig SÅ färdig med att plugga. Vill göra något vettigt. Inte slösa tid på att föreläsare efter föreläsare ska upprepa sig - vi veeet att Sverige har väldigt låg antibiotikaanvändning, vi veeet hur olika system för grisproduktion fungerar. Kom igen!

Och ja, en av nuvarande kurserna är ovanligt usel, det ökar inte precis motivationen :cool:

Men fan vad skönt det ska bli att bli färdig snart.
 
Imorgon har vi muntlig bedömning på våra rapporter om näringslära. Vi skrev 2 och 2. Våran blev inte bra, första rapporten jag skrivit någonsin (går T1 och gick ut gymnasiet för 11 år sedan) och det finns inte mer att tillägga. Det var ursvårt att skriva inledning, resultat och diskussion. Känner mig redan kränkt och nervös. Men har lovat mig själv att istället för att få taggarna utåt och försvara mig ska jag ta åt mig av kritiken och bli ännu bättre.

Vi kommer garanterat få komplettering på denna då jag missade (min gruppkompanjon tillförde inte ett skit... JA jag är bitter) vad man skulle ha med i bilagan.

Jag känner igen känslan. När jag började på universitetet hade jag inte studerat ordentligt sedan typ första terminen på gymnasiet, sedan hoppade jag av. :angel: Efter det blev det lite komvux och lite folkhögskola, men inga seriösa studier. Var 28 när jag började plugga igen och första terminen var verkligen en enda lång startsträcka för att komma in i studierna igen. Hang in there, det kommer att lossna!
 
Jag känner igen känslan. När jag började på universitetet hade jag inte studerat ordentligt sedan typ första terminen på gymnasiet, sedan hoppade jag av. :angel: Efter det blev det lite komvux och lite folkhögskola, men inga seriösa studier. Var 28 när jag började plugga igen och första terminen var verkligen en enda lång startsträcka för att komma in i studierna igen. Hang in there, det kommer att lossna!

Precis så jag känner mig. Muntliga bedömningen gick skapligt. De sakerna de tog upp stämmer väl. Snart får vi veta våra kompletteringar av handledaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 903
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Brist på empati

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp