Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat renskriva anteckningarna inför tentan om tre veckor. Guldstjärna på det!

Det finns få saker som är så tillfredsställande som ordentligt strukturerade anteckningar, med gott om punktlistor istället för långa löpande texter. Pluggvänligt och lättöverskådligt!
Nu ska jag bara skriva klart resten, konvertera dom till PDF och lägga på Dropbox samt skriva ut och peta ner i plastfickor. Då finns dom att nå konstant, från mobil till datorfritt soffhäng :bow:

(Och jag vet att man ska låta bli att hålla på med skolarbete sent på kvällen, men jag får skylla mig själv när jag kollade på film och sen somnade tidigare idag ;) )
 
Har för övrigt suttit och pluggat ca 10 meter ifrån @zassoo i ett par timmar idag (jag vet bara vem du är eftersom jag sett dig på bild här på Buke, så stalkervarningen är inte så hög som man kan tro :angel:). Om du inte har listat ut vem jag är än så har jag halvlångt och halvlockigt hår och brukar höras lite för mycket. Idag svamlade jag (och min pluggkamrat, jag pratar åtminstone inte med mig själv) högt och lågt om fiskar, om du möjligtvis råkade höra. :p

Hej pluggkompis! :D Jag hade inte så bra koll vilka som satt i närheten igår, var nog väldigt inne i tentapluggandet. Så nästa gång får du komma fram och hälsa ;)
 
Åh nu har jag sista veckan på mig att skriva klart mitt ex-jobb :banghead: Blev inte alls som jag tänkt, har krånglat med båda handledarna och inte haft motivationen att kämpa på. Men, men det blir alltid nåt att lämna in även om det inte blir så bra... :( När den här skiten är över tar jag i alla fall ut min examen :banana:
 
Sitter just nu och läser ett lagförslag som är ute på remiss. Det är så dumt att klockorna stannar och jag funderar seriöst på att ge mig in i politiken, ta över makten, införa diktatur och styra upp eländet.

Ska bli så skönt med sommarlov och slippa tänka på allt juridikrelaterat ett tag. Just nu står det mig upp i halsen.
 
Samtliga föreläsningsanteckningar inför ena tentan är fixade.
Nu är det "bara" resten kvar, vilket är en betydligt större kurs. Men ju fortare det blir färdigt ju fortare kan jag skriva ut dokumenten och börja läsa på lite mer på riktigt.

Har gjort en tjusig to do-lista över samtliga föreläsningar som ska fixas, så nu känns det inte längre övermäktigt. 10 föreläsningar är det totalt i dagsläget, och sen tillkommer ca tre till. Planen är att få klart dom där tio innan denna veckan är slut.
 
Idag är det dags för dag 9/10 på praktiken. Känns helt galet! Har haft det SÅ bra och jag känner att dessa dagar har gett mig mycket. :bump: Sen är det dags att begrava sig i böcker igen... Hade planerat att hinna plugga lite på kvällarna mene... det har jag verkligen inte orkat. Så nu ligger jag en hel del efter i planeringen.
 
Nu har jag och mina närmsta vänner fixat examensarbete inför nästa vår. Vi ska vara med och hjälpa en professor på universitetet att genomföra en interventionsstudie kring ungdomar (15-18 år) som har depression. Det handlar om internetbaserad terapi och vi kommer vara behandlare (ha kontakt med ungdomarna via mail, webcam, telefon och chatt under tiden de följer ett program).

Vi kommer vara med från början och skriva etikansökan, värva medlemmar genom annonsering och telefonintervjuer, agera deras personliga terapeuter, få klinisk handledning av duktiga psykologer och sedan samla in både för- och eftermätningar såklart. Och till sist skriva ihop två uppsatser kring resultatet. Galet kul, galet glad! :)
 
Mindre än en vecka kvar till praktiskt prov. 14 stationer á sex minuter där vi ska visa upp klinisk kunskap genom olika scenarion som bedöms av kliniskt verksamma läkare. Kan komma vad som helst som vi haft hittills (men såklart med klinisk inriktning). Det enda som alltid är återkommande är A-HLR och ofta anafylaxi eller akut astma. Sen 5 dagar senare har vi kurstenta.

Att säga att ångestnivån är hög just nu är att grovt underskatta det hela. Herregud jag har gått från berg-och-dalbana till rent bottenkryperi. De finns de som säger att det svåraste med läk är att komma in. Någon sådan hade jag gärna slagit på käften nu. Det här är som livskris, ålderskris, personlighetskris, yrkeskris, existenskris, allt i ett. Hela tiden.

Kände bara ett behov av att skriva ut min ångest någonstans. Familj och vänner har jag redan tjajat hål i huvudena på så ja, jag fortsätter med er kära bukefalos.
 
Jag är helt dum i huvudet. Tenta på tisdag, tackade nej till att gå på kalas igår eftersom jag skulle plugga hela helgen. Men tror ni jag har pluggat? Nejdå, hela helgen har varit som en kavalkad av prokrastinering, ett potpurri av hur man kan åstadkomma så lite som möjligt :banghead:

Så morgondagen blir kul :grin: Nog för att jag har ganska bra koll på kursen, men varför gör jag alltid såhär?!

Stupid, the word is stupid.
 
Jag är helt dum i huvudet. Tenta på tisdag, tackade nej till att gå på kalas igår eftersom jag skulle plugga hela helgen. Men tror ni jag har pluggat? Nejdå, hela helgen har varit som en kavalkad av prokrastinering, ett potpurri av hur man kan åstadkomma så lite som möjligt :banghead:

Så morgondagen blir kul :grin: Nog för att jag har ganska bra koll på kursen, men varför gör jag alltid såhär?!

Stupid, the word is stupid.

Känner igen det där... och jag har ändå tre tentor att plugga till :banghead::banghead::banghead:
 
Mindre än en vecka kvar till praktiskt prov. 14 stationer á sex minuter där vi ska visa upp klinisk kunskap genom olika scenarion som bedöms av kliniskt verksamma läkare. Kan komma vad som helst som vi haft hittills (men såklart med klinisk inriktning). Det enda som alltid är återkommande är A-HLR och ofta anafylaxi eller akut astma. Sen 5 dagar senare har vi kurstenta.

Att säga att ångestnivån är hög just nu är att grovt underskatta det hela. Herregud jag har gått från berg-och-dalbana till rent bottenkryperi. De finns de som säger att det svåraste med läk är att komma in. Någon sådan hade jag gärna slagit på käften nu. Det här är som livskris, ålderskris, personlighetskris, yrkeskris, existenskris, allt i ett. Hela tiden.

Kände bara ett behov av att skriva ut min ångest någonstans. Familj och vänner har jag redan tjajat hål i huvudena på så ja, jag fortsätter med er kära bukefalos.

Usch stationstentor måste vara bland det mest ångestframkallande som finns :nailbiting:

Vi har också en snart, dock inte med kliniska moment utan det är på dissektionsmaterial blandat med vissa teoretiska stationer. Vi hade en liknande tenta i ettan fast med mer dissektionsstationer (och mer ångest eftersom det var första gången...) Alltså fyfan :wtf:. Tidspress är bland det värsta jag vet, och så står man där och gräver efter muskler och det ena med det andra och tappar papper hej vilt... @Kamomilla har väl nyligen gått igenom denna fantastiska upplevelse? :cool:

Hursomhelst så klarade jag ju den tentan så då bör du klara denna. Makes perfect sense! :D:up:
 
Känner igen det där... och jag har ändå tre tentor att plugga till :banghead::banghead::banghead:

@zassoo Känner igen det där. Men ibland tänker jag att jag också behöver ta det lugnt och inte alltid köra på som en vanvettig.

Då är jag i alla fall inte ensam :p Det är väl inte hela världen, men så onödigt. Nåväl, här sitter jag nu och ska sätta igång sista tentaplugget. Ska köra på till 16 ungefär, sen får jag känna mig klar helt enkelt. Åka till stallet och låta det sjunka in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
527
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 903
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp