Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja vi har gruppkontrakt och hänvisat till de också men det är så svårt när hen själv inte tycker han gör något fel. Hen verkar ju tycka hen vist bidrar. Det är ungefär som att försöka få en sten att flyta... Dock har vi ingen punkt där det står att man inte får stå med i grupparbetet om man inte bidragit - det ska jag ta med mig till nästa gruppkontrakt!

Eftersom jag är ny på universitet så visste jag inte att man fick gnälla på gruppen till läraren(tänkte att det var fel) men nu när ni båda @lizan och @Masqueradee menar man ska göra det så ska jag ta upp det direkt efter jul! Tack!!!

God jul,
Zoller(som snart hade haft hjärnblödning tillsammans med sin projektgrupp snart om inte buke fanns)

Vi har fått i tutat oss att alltid höra av sig till ansvarig lärare om grupparbeten inte fungerar. Det är inte meningen att på högskolenivå ge bort högskolepoäng, som det blir om man låter någon annan åka räckmacka. Det har hänt ett flertal gånger att elever blivit bortplockade ur grupparbeten för att de inte gjort sitt jobb.

Så, min tanke är; Våga berätta.

Jag har en liten fråga till er alla. En av våra föreläsare uppmanar oss hela tiden att vara källkritiska när det gäller vilket förlag som tryckt böckerna vi hänvisar till. Hon nämner bland annat ICA bokförlag som ett av de förlag vi ej bör (/får) hänvisa till. Jag har läst vid universitet i flertalet år och jag har aldrig hört någon annan uppmana till detta. Är detta något era föreläsare/lärare brukar påtala? Vilka bokförlag undviker ni helst?

Jag har aldrig hört någon lärare säga något om det du tar upp. O jag har läst mot Linné och Luleå, olika kurser mot båda. Jo..men vänta...när jag tänker efter, den min mindre bra handledare som jag fick kommenterat en boks förlag, o då som mindre bra. Minns dock inte vilket det var. Den handledaren hade sitt "hem" mot Gävle.
 
  1. :banghead::banghead::banghead:
  2. :arghh::arghh::arghh:
  3. :confused::confused::confused:
  4. :(:(:(
  5. :cry::cry::cry:
steg 1-5 är ungefär vad som går konstant huvudet just nu, inlämning av uppsatsen kl 10.00 imorgon. Varför valde jag någonsin att plugga?

Pappa har kommit hit fixat mat och läser slutsatsen... innan var det nära på att jag började storböla framför mina föräldrar för första gången på flera år. Vill bara lägga mig ned under täcket och dö...
 
Vill bara lägga mig ned under täcket och dö...
Jag med! Har två inlämningar på onsdag och har inte ens börjat med den ena. Sen en vecka senare har jag en enorm tenta jag inte ens börjat förbereda mig för. URK.

Vilken snäll pappa du har! Heja heja dig nu så ska du se att du fixar det, särskilt med snälla pappas hjälp! :)
 
  • Gilla
Reactions: KSF
Jag med! Har två inlämningar på onsdag och har inte ens börjat med den ena. Sen en vecka senare har jag en enorm tenta jag inte ens börjat förbereda mig för. URK.

Vilken snäll pappa du har! Heja heja dig nu så ska du se att du fixar det, särskilt med snälla pappas hjälp! :)

Ja! Skickar lite pepp jag med! Jag kommer skratta mig igenom alla mina resterande kurser efter det här. Man får i alla fall andra perspektiv på tungt/mycket/svårt :angel:.

Jag är liksom kvantitetsmässigt klar men kvalitén är en annan 5a. Det tar tid att rätta över 100 sidor liksom :down:
 
Ja! Skickar lite pepp jag med! Jag kommer skratta mig igenom alla mina resterande kurser efter det här. Man får i alla fall andra perspektiv på tungt/mycket/svårt :angel:.

Jag är liksom kvantitetsmässigt klar men kvalitén är en annan 5a. Det tar tid att rätta över 100 sidor liksom :down:

Över 100 sidor???
Vad är det för mastodontuppsats?
 
Över 100 sidor???
Vad är det för mastodontuppsats?

"Bara" en C-uppsatts (faktiskt så här i efterhand blev det 120 sidor allt som allt med bilagor :angel:) Det är 19.564 ord från kap 1 och fram till bilagorna, skulle varit mellan 17.500 och 20.00 enligt den formalia vi fick. VÄLKOMMEN TILL UPPSALA! Har redan korkat upp skumpan för nu är den inne i alla fall.:bump::banana::bump::banana: (är ej helt nöjd men det är en annan femma:meh:)
 
Fick tips av en kompis att skriva in i gruppkontrakt att gruppen har rätt att kicka ut en gruppmedlem om denne efter varningar inte bidrar.

Har funkat halvbra nu på slutet med personen i gruppen så nu sa jag att jag kommer be om at få byta grupp till nästa kurs pga att personen inte har samma ambitionsnivå som mig och jag inte vill lämna in halvdanna arbeten, personen förstod de så nu ska jag bara ta upp det med handledaren :)

Två tentor om knappt tre veckor, ena känns tung, mkt tung
 
"Bara" en C-uppsatts (faktiskt så här i efterhand blev det 120 sidor allt som allt med bilagor :angel:) Det är 19.564 ord från kap 1 och fram till bilagorna, skulle varit mellan 17.500 och 20.00 enligt den formalia vi fick. VÄLKOMMEN TILL UPPSALA! Har redan korkat upp skumpan för nu är den inne i alla fall.:bump::banana::bump::banana: (är ej helt nöjd men det är en annan femma:meh:)

Bra jobbat!!!!!
 
Jag tror att jag är klar med hemtentan..! Den ska lämnas in senast fredag eftermiddag men jag känner mig färdig så egentligen är det väl bara att lämna in nu? Fast det känns som att jag "borde" vänta till fredag :p

Gruppbetyget på projektet kommer i slutet av veckan, då får vi se om det är värt att fortsätta skriva det individuella PM:et som krävs för högre betyg...
 
Håller just nu på med en omtenta, och nästa vecka kommer tentorna på denna kursen, ser mest ut såhär just nu: :confused::confused::eek::cry:

Är på gränsen att ta studieuppehåll nått år, och sen se om jag fortfarande vill arbeta som det jag utbildar mig till, för just nu(och ett tag tillbaka) har jag tvivlat nått enormt! :banghead: hur hanterar ni andra tvivel?
 
"Bara" en C-uppsatts (faktiskt så här i efterhand blev det 120 sidor allt som allt med bilagor :angel:) Det är 19.564 ord från kap 1 och fram till bilagorna, skulle varit mellan 17.500 och 20.00 enligt den formalia vi fick. VÄLKOMMEN TILL UPPSALA! Har redan korkat upp skumpan för nu är den inne i alla fall.:bump::banana::bump::banana: (är ej helt nöjd men det är en annan femma:meh:)

Jäddrar!
Vi har max 10 000 tror jag... Eller om det är 15... Minns aldrig eftersom det är olika på de olika programmen där jag är examinator.. :p Men med bilagor så är jag med på den enorma mängden sidor! :D
 
Jag tror att jag är klar med hemtentan..! Den ska lämnas in senast fredag eftermiddag men jag känner mig färdig så egentligen är det väl bara att lämna in nu? Fast det känns som att jag "borde" vänta till fredag :p

Gruppbetyget på projektet kommer i slutet av veckan, då får vi se om det är värt att fortsätta skriva det individuella PM:et som krävs för högre betyg...

Äsch nu lämnade jag in! :D Så himla skönt att kunna släppa den nu! :banana:
 
Med fullt lån, menar du även att du tar den extra delen man kan ta om man är över 25 och tjänat pengar innan?

Nej, bara hela det vanliga lånet så att säga :) Plus "det vanliga" bidraget såklart, men inga övriga bidrag. En vanlig månad blir det ca 10 000 kr.
 
Jag håller på att fylla i en ansökan hos csn.
Hur mycket lån tar ni från csn?
Jag tar bidrag + lån, alltså ca 10'000:- i månaden. Jobbar inget extra, inte något man får "riktiga" pengar av i alla fall. Tycker att det räcker bra med att studera 125-150% per termin, engagera mig i studentkår och ha flertalet fritidsintressen som ska hinnas med :D Men visst mår man lite dåligt när man loggar in på CSN och ser skulden :arghh:
 
Jag har börjat plugga igen nu i höst, har tidigare kandidat i beteendevetenskap och har jobbat i fem år. Nu läser jag in magister i Human Resource Management and Development. Jag är jätteglad för jag har fått erbjudande om att skriva uppsats i vår hos just det företaget jag helst ville skriva på (och gärna jobba på i framtiden), plus att jag lyckats övertala kursansvarig att få läsa arbetsrätt på distans (det är egentligen ingen distanskurs). Så med detta flyt har jag hög motivation:banana:
 
Jag har börjat plugga igen nu i höst, har tidigare kandidat i beteendevetenskap och har jobbat i fem år. Nu läser jag in magister i Human Resource Management and Development. Jag är jätteglad för jag har fått erbjudande om att skriva uppsats i vår hos just det företaget jag helst ville skriva på (och gärna jobba på i framtiden), plus att jag lyckats övertala kursansvarig att få läsa arbetsrätt på distans (det är egentligen ingen distanskurs). Så med detta flyt har jag hög motivation:banana:


Just det, jag jobbar fortfarande samtidigt ca 32 h/vecka.. och planerar bröllop... och har två hästar igång samt hjälper familjen med ytterligare fem.. :banghead: ska därmed bli så skönt att bli klar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
530
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp