Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och förresten igen, idag kom ju antagningsbeskedet! Ska ni läsa nåt kul? :)
Jag ska fortsätta med min spanska :). Förmodligen bara på 50 eller 75% vilket känns otroligt skönt. Ska bland annat läsa en kurs som är helt fokuserad på språkliga variationer och det ska bli så kul att få nörda ner sig i :).
 
Jag följer tråden lite i skymundan. Har även jag en högst svårhanterad pluggsituation med bottenlåg motivation och extrem tentaångest.

Och förresten igen, idag kom ju antagningsbeskedet! Ska ni läsa nåt kul? :)

Jag påbörjar termin sex (:eek:) på logopedprogrammet, vilken innebär röst och stamning. Ska bli både roligt och nervöst. För första gången kommer vi ha "friska" vuxna till patienter. Så långt har alla våra patienter varit barn och/eller haft någon form av neurologisk funktionsnedsättning. Jag inser hur märkligt det låter men det känns av någon anledning väldigt mycket mer skrämmande att försöka undervisa/behandla helt klartänkta vuxna än de afasipatienter vi stött på hittills :o Utan att på något sätt mena att tala nedsättande om personer med neurologiska nedsättningar så är det något med förhållandet terapeut/patient som känns mycket tydligare/enklare med afasipatienter än med röstpatienter.

Gud, jag babblar. Tillbaka till tentaplugget...:banghead:
 
Ett bra tag sen jag skrev i tråden nu, här är en till där motivationen tryter hos just nu och jag längtar efter att få åka hem och fira jul och inte tänka ett dugg på skolan! ( men juste ja.. har två tentor i januari som ska pluggas till:cautious:)

Gjorde tentan i anatomi och fysiologi 11 hp förra fredagen och idag kom resultatet, 10 poäng ifrån godkänt och trots att detta innebär omtenta måste jag erkänna att jag är ytterst stolt över min prestation :D
Hade inte lagt ner någon tid på anatomiorden så svarade inget alls på de frågorna, + två områden till jag inte svarade på så de frågor jag svarade på måste varit av någorlunda bra kvalité i och med att jag ändå lyckades skrapa ihop de poäng jag gjorde! Sanningen ska fram också att jag bara pluggade de sista två veckorna, rekommendationen från både lärare och gamla studenter var att plugga ordentligt dagligen från dag 1, så tja, jag är nöjd! Och ser ljust på att klara omtentan genom att faktiskt plugga :D
 
Och förresten igen, idag kom ju antagningsbeskedet! Ska ni läsa nåt kul? :)
För mig blir det lite kor, lite grisar och lite foder :D
Reservplats 54, dessutom är jag sjukskriven så FK skulle ändå inte gå med på att jag pluggar en kurs.
Så har tackat nej till min reservplats (som ändå inte skulle gjort så jag kom in).
 
Idag bestämde jag mig för att tacka ja till min utbildning. Sjuksköterska i norrköping, reserv nr 2 i Linköping.
Berättade för chefen att jag kommer tacka ja. Hoppas på att få tjänstledig och fortsätta jobba min helg på jobbet för extra pengar.

Kom hem o läste på nätet stt man ska lämna in ansökan om tjänstledigt 6 mån innan. Att jag inte kollat upp det innan?! Känner mig urdum! Men haft fullt upp med att plugga till högskoleprovet o barn mm.

Berättade för chefen i oktober att jag sökt till högskolan och att jag tänkt läsa till ssk.
Idag berättade hans fru att han inte visste att jag sökt utan bara att jag skulle göra högskoleprovet.
Jag blir så arg!!!
 
Imorgon är det dags för veckans första presentation, håll tummarna! 10-15 minuter på engelska och jag har såklart inte förberett mig ordentligt. Men men, jag känner mig hyfsat bekväm med språket så det är väl bara att tuta och köra och hoppas på det bästa.

Opponering imorgon också, sen är det opponering i nästa kurs på onsdag och så presentation igen i den kursen på torsdag... Hej och hå kämpa på :p

Nu måste jag ta tid på presentationen så att det inte är alldeles för lång eller kort...
 
Försöker verkligen plugga men motivationen är verkligen körd i botten! Mår verkligen inge bra av det här mörkret.. Men det är bara att bita ihop! Snart är det "ledighet" och då kan jag komma i kapp med lite saker som släpar efter och jobba vidare med allt som ska göras.
Just nu pluggas det inför onsdagens tenta där vi kommer bli tilldelade 30 föremål, blandat glas och keramik, som vi ska kategorisera, bedöma skick/material/skador osv på. Är så sjukt nervös!
 
Är du säker?
Läste ett mail från linköping universitet att det är upprop 25 jan.

GU kör också 25 januari p.g.a. en tom vecka mellan terminerna så lärarna ska hinna med att sätta betyg och rätta omtentor.
Åh vad avundsjuk jag blir :(. En hel vecka ledigt ju! Var tvungen att dubbelkolla där jag ska plugga och yyyyyl:

Vårterminen börjar den 18 januari (v. 3) 2016.

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Fan jag vill SÅ gärna få lite ledigt! Vi hinner inte ens åka på vår jävla bröllopsresa pga min jävla studier.

Mvh less
 
Åh vad avundsjuk jag blir :(. En hel vecka ledigt ju! Var tvungen att dubbelkolla där jag ska plugga och yyyyyl:



:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Fan jag vill SÅ gärna få lite ledigt! Vi hinner inte ens åka på vår jävla bröllopsresa pga min jävla studier.

Mvh less
Vi kan byta. Jag vill hellre ha längre sammanhängande sommarlov, inte en jävel utanför skolan är ju ledig vecka 3 :cry:
 
Är du säker?
Läste ett mail från linköping universitet att det är upprop 25 jan.

Det beror nog på vad man läser då, för jag pluggar på LiU och vårterminen börjar 18 jan för mig. Fast det är ju inte min första termin dock, så det kanske är olika för det också.
 
Vi kan byta. Jag vill hellre ha längre sammanhängande sommarlov, inte en jävel utanför skolan är ju ledig vecka 3 :cry:
Men skit i alla upptagna jävlar! Tänk allt du kan göra!! Ligga i soffan och äta popcorn och titta på Graham Norton Show på Youtube, gå på långa promenader, ligga på soffan och mysa med katten och läsa mm mm mm :love:.

edit. Just ja - åka på bröllopsresa glömde jag! men det kanske blir konstigt om du åker istället för mig?
 
Men skit i alla upptagna jävlar! Tänk allt du kan göra!! Ligga i soffan och äta popcorn och titta på Graham Norton Show på Youtube, gå på långa promenader, ligga på soffan och mysa med katten och läsa mm mm mm :love:.
Så ser ju typ alla mina vardagar ut (minus Graham Norton Show på Youtube, just nu är det Psych på dvd) :angel:
Nåväl, en vecka ska jag väl kunna överleva. Kan njuta av långa frukostar 8 dagar i sträck (för den första lördagen är inte ledig, då ska vi minsann skriva tenta). Får skaffa mig klippkort på ett solarium så kanske jag kan få lite semesterkänsla ändå.
 
Alltså. Jag känner mig som en väldigt fånig människa just nu. Fick precis tillbaka poängen för salstentan jag skrev för två veckor sen och alltså... Det står att jag fick VG? 14,5/16 poäng. :eek::confused::idea::o:D:bump::banana::bow: Hur gick det till?

Saaamtidigt som jag känner glad, så känner jag bara "NÅGOT MÅSTE VARA FEL??? :confused::nailbiting:" för när jag skrev tentan så kändes det först jättebra. Och sen .. jättedåligt. Funderade tom på att gå utan att svara på allt för att det kändes så hopplöst (?!?!?), men stannade kvar och skrev det jag visste. Huuur kan jag vara så skev att jag inte förstår att jag kan någonting?! Jag förstår inte. Jag vågar inte lita på svaret riktigt heller, även om det är svart på vitt. Men tentaresultat som är upplagda i ladok måste väl vara rätt? :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
530
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp