Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker du? Jag klarar mig väldigt bra på det eftersom jag har både sambo och billig hyra. De har ju höjt lånet med en tusenlapp tror jag.
Ja, jag tycker det är asbra! Herregud, man kan ju leva bra på det. Du kan ju liksom ha en hyra på sex papp i månaden och fortfarande gå runt då = väldigt bra i min mening.

Jag ska läsa på 75% bara i vår och var övertygad om att ekonomin skulle bli tuff men om heltid ger nästan 10 papp kommer jag ju klara mig super :).
 
Ja, jag tycker det är asbra! Herregud, man kan ju leva bra på det. Du kan ju liksom ha en hyra på sex papp i månaden och fortfarande gå runt då = väldigt bra i min mening.

Jag ska läsa på 75% bara i vår och var övertygad om att ekonomin skulle bli tuff men om heltid ger nästan 10 papp kommer jag ju klara mig super :).

Ja det håller jag i och för sig med om, vet inte riktigt hur jag läste ditt svar innan :o :angel: Men ja, alltså absolut det är ju inte så att man lever på existensminimum direkt, jag är väldigt tacksam att systemet är så generöst :)
 
Ja det håller jag i och för sig med om, vet inte riktigt hur jag läste ditt svar innan :o :angel:
Haha trodde du jag menade att det var lite?

Nä, jag tycker det är sjukt bra att man kan få så mycket som student, fina Sverige :).
 
Nu kan jag inte stoppa huvudet i sanden längre, nu är det fullt ös på tentaplugget... :wtf: Tenta på tisdag i laktationsbiologi, det skulle vara himla fint att klara den.

Men det är ju alldeles för skönt att vara ledig..! :idea:
 
Samma här, det är så jädrans svårt att fokusera när det finns tusen saker man hellre vill göra... Surfa, titta på tv, baka kladdkaka och äta den, rensa i garderoberna..? :meh: :angel:
För att inte tala om att städa kylskåpet i minsta skrymsle och vrå, vilket plötsligt känns som tidernas viktigaste uppdrag.

För mig blir det tenta nästa lördag (tack för den...), men det ska nog gå ganska bra hoppas jag. Kursen är lite luddig, men vi har fått veta att halva tentan består av en uppsatsdel där vi fritt får välja ämne som då ska belysas från specifika håll, så det ska nog gå vägen ändå. Sen är äntligen termin tre till ända! (förutsatt att det inte dyker upp någon icke godkänd tenta då). Det måste i så fall firas med något rent fantastiskt, för efter att ha haft 10 salstentor (+ två praktiska examinationer + inlämningar + seminarier + grupparbetesredovisningar) på en och samma termin kommer vi på de kommande tre totalt bara ha fyra salstentor till :bow: Jag ser SÅ fram emot att examineras praktiskt och genom inlämningar, seminarier och redovisningar där man kan ändra och/eller lägga till sånt som saknas utan att behöva göra om hela alltet i salstentamiljö.
 
Sitter mitt uppe i en essä med återkommande magsår när jag får ett mail om att jag fått betyget "D" med 0.0 hp inregistrerat i LADOK för seminariedelen i nuvarande kurs. VADÅ "D"??! Vad betyder det ens?! Medverkat aktivt på varenda en förutom en då jag var sjuk, och den har jag kompletterat och blivit godkänd på. Orkar inte! :banghead:

Undrar vad läraren tänker när jag skickar upprörda mail 04.38 en lördagsmorgon.

Någon här som vet vad D betyder? :confused: Trodde det enda man kunde få inregistrerat var U, G och VG.
 
Igår fick vi gruppbetyget på projektarbetet och det blev en 4a :) Bättre än jag trodde. Nackdelen är att nu måste jag lägga tid på att skriva ett PM för att kunna få mer än en 3a individuellt. Fast jag har redan skrivit hälften, nu är det "bara" en diskussion med referens till kurslitteraturen som är kvar... Men det blir efter tentan. Den där tentan som jag liksom inte orkar hetsa upp mig för. Jag ska plugga några timmar nu lördag, söndag, måndag och så får det gå som det går sen. Får i alla fall ha böckerna med :angel:
 
Sitter mitt uppe i en essä med återkommande magsår när jag får ett mail om att jag fått betyget "D" med 0.0 hp inregistrerat i LADOK för seminariedelen i nuvarande kurs. VADÅ "D"??! Vad betyder det ens?! Medverkat aktivt på varenda en förutom en då jag var sjuk, och den har jag kompletterat och blivit godkänd på. Orkar inte! :banghead:

Undrar vad läraren tänker när jag skickar upprörda mail 04.38 en lördagsmorgon.

Någon här som vet vad D betyder? :confused: Trodde det enda man kunde få inregistrerat var U, G och VG.

Nevermind, D betyder tydligen Deltagit, alltså godkänd. Ger tydligen inga poäng. :angel: Lite märkligt system men nåja, då kan jag vara lugn igen!
 
Nu kan jag inte stoppa huvudet i sanden längre, nu är det fullt ös på tentaplugget... :wtf: Tenta på tisdag i laktationsbiologi, det skulle vara himla fint att klara den.

Ja samma här. Pluggade ungefär ingenting när jag var borta men det var så GRYMT skönt och nu har jag återvänt med ny energi och ny livsmotivation! Har för omväxlings skull ingen tentaångest alls. Om jag inte klarar av att plugga in hela kursen på en vecka så jaha då kan jag ju inte nog så då måste jag ändå lära mig mer. Och jag ångrar inte de pluggfria veckorna, var verkligen guld för mitt välmående!

Men nu är det fullt ös medvetslös. Tänkte försöka sikta på 12-13 timmar effektiv pluggtid per dag. Ställer klocka på 25 min och har 5 minuters paus emellan. Heja heja osv!

(Fördel här med jetlag, att ha hunnit plugga 4 timmar innan frukosten kl 8 känns fint :angel: )
 
Ja samma här. Pluggade ungefär ingenting när jag var borta men det var så GRYMT skönt och nu har jag återvänt med ny energi och ny livsmotivation! Har för omväxlings skull ingen tentaångest alls. Om jag inte klarar av att plugga in hela kursen på en vecka så jaha då kan jag ju inte nog så då måste jag ändå lära mig mer. Och jag ångrar inte de pluggfria veckorna, var verkligen guld för mitt välmående!

Men nu är det fullt ös medvetslös. Tänkte försöka sikta på 12-13 timmar effektiv pluggtid per dag. Ställer klocka på 25 min och har 5 minuters paus emellan. Heja heja osv!

(Fördel här med jetlag, att ha hunnit plugga 4 timmar innan frukosten kl 8 känns fint :angel: )

Låter ju toppen att du kan komma tillbaka med ny energi! :) Jag har inte heller någon tentaångest, naturligtvis ska jag göra mitt bästa de här sista dagarna men sen får det gå som det går. Orkar inte hetsa upp mig :p

Heja oss!
 
Någon här som plockar ihop fristående kurser till en egen examen, btw?
Skulle vilja veta hur det där funkar. Har en del etologi-kurser som jag gärna hade gjort något med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp