Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud vad jag avskyr den emotionella berg- och dalbanan jag alltid åker under tenta-p. Något bättre denna gång dock pga avsaknad av förlamande ångest. Dock är "herregud jag kan ju ingenting och ack och ve jag vill ha längre tid på mig" och "hur fan ska jag överleva det här 4 dagar till, kan det inte bara vara slut nuuuuuu" fortfarande kvar. Blir jag nog aldrig av med.

I plusspauserna lyssnar jag på The lion sleeps tonight. Den gör mitt huvud lite lugnare.
 
"herregud jag kan ju ingenting och ack och ve jag vill ha längre tid på mig" och "hur fan ska jag överleva det här 4 dagar till, kan det inte bara vara slut nuuuuuu"

Hög igenkänningsfaktor! :crazy: Ena stunden tänker jag "synd att jag inte har en vecka till på mig" för att i nästa övergå till "en till dag med tentaplugg och jag hoppar av skolan" :rofl:

Därefter återgår jag till böckerna och tänker att det går som det går och att omtentor är väl inte hela världen :cautious:
 
Men nu är det fullt ös medvetslös. Tänkte försöka sikta på 12-13 timmar effektiv pluggtid per dag. Ställer klocka på 25 min och har 5 minuters paus emellan. Heja heja osv!

(Fördel här med jetlag, att ha hunnit plugga 4 timmar innan frukosten kl 8 känns fint :angel: )

Hur i hela friden orkar du med 12 timmars effektiv tid per dag? Jag orkar inte sitta mer än max 8 och då är den riktigt effektiva tiden nog inte mer än 4-5 :crazy:
 
Hur i hela friden orkar du med 12 timmars effektiv tid per dag? Jag orkar inte sitta mer än max 8 och då är den riktigt effektiva tiden nog inte mer än 4-5 :crazy:

Jag äter massor, dricker kaffe, ignorerar mitt brinnande huvud och tänker på hur skönt det skulle vara att inte ha omtenta :p

Kör på 25 min aktiv tid, 5-10 min paus och så håller jag på så i 2 timmar (så 4 pass efter varann). När de två timmarna har gått gör jag ngt, oftast äter, och dricker lite kaffe och kanske kollar på ngt youtubeklipp eller så, brukar försöka hålla det till 20 minuters paus eller kanske en timme om jag måste laga mat. Sen börjar det om igen!

Får skylla mig själv som inte pluggar nog mycket under terminerna så jag måste hålla på såhär :p
 
Jag pallar inte heller sitta så många timmar. Har för kort attention span tror jag :angel: Och dålig disciplin. Men framför allt blir jag lite lätt dum i huvudet efter några timmar så då får jag liksom inte in någon mer information.

Jag sitter sällan mer än 6 timmar per dag, det brukar gå bra ändå. Hur det går den här gången får vi se, jag säger inget så har jag inget sagt ;)
 
Men shit vad duktig du är @Wysiwyg ! Jag skulle plugga stenhårt hela dagen idag men har istället sovit länge och sedan sökt två jobb. Vad gör man inte för att slippa plugga liksom. Nu ska jag äta lunch, är fortfarande på spansk tid, och sedan får jag plugga hela kvällen istället. Heja mig.
 
@niphredil Haha ja du den där duktigheten försvann ngn gång vid 14-tiden, ungefär när jag skrev inlägget. Har haft en paus sen dess :angel: Och inte ens lagat mat.

Well well, skyller på att jag fortfarande är jetlaggad. Och lat. Framförallt lat.
 
Mitt mål är att bli klar med min artikel så att jag kan skicka in den ikväll. Har skrivit strax över 1300 ord och den ska upp närmre 2000 innan jag är klar så det är inte så långt kvar nu. Det är snarare layouten jag har haft problem med och jag har haft lust att skicka ut datorn genom fönstret ett par gånger nu... Jag hoppas att jag gjort allting rätt nu i alla fall!
 
@Wysiwyg Tack för du sa det, då behöver jag inte känns mig ensam om att vara lite lat (kan tyvärr inte skylla på jetlag).

Jag har i alla fall suttit med en stor övningstenta som jag fick godkänt med mariginal på och nu vet jag bättre vad exakt jag behöver plugga på. Så nu har jag två dagar på mig att fokusera.

Belöning för ikväll: kladdkaka i mängder.
 
@niphredil Men verkligen inte! Anledningen till att jag 1) måste sitta dygnet runt och 2) måste ha en timer är ju att jag är världens lataste människa och har varit alltför lat under hela terminen.Nu har jag skrapat ihop 8 effektiva pluggtimmar och min hjärna håller på att brinna upp. Vet inte riktigt hur jag ska klara av att öka timmarna..

Snyggt jobbat med övningstentan! Skönt att klara den med några dagar kvar också så du kan finslipa!

Kladdkaka låter himla fint! Ska äta en skål (eller påse..) Sourcream&onion-chips jag innan jag däckar i sängen :D
 
Jag är så sjukt nöjd med mig själv! Hade omtenta i en av mina kurser som skulle vara inlämnad idag, men har legat däckad av förkylning i början av veckan och har inte kunnat börja på riktigt förrän idag på grund av de mentala hindrena. Men nu är den klar och inskickad,:banana: och jag är faktiskt ganska nöjd med den! Jag har inte så stora förhoppningar om att bli godkänd då jag fortfarande inte vet riktigt vad jag pratar om, men är imponerad av att ens ha klarat av att skriva den! Nu blir det till att vila, för imorn är det tenta för nuvarande kursen :cool::banghead:
 
.Nu har jag skrapat ihop 8 effektiva pluggtimmar och min hjärna håller på att brinna upp.
Men det är ju helt rubbat bra!! Alltså jag har NOLL disciplin med plugget. Hemtentor är jag bra på, då kan jag verkligen sitta och bara stenhårt fokusera men inför salstentor SUGER jag. Istället för att plugga seriöst bläddrar jag bara lite förstrött genom pappren och säger till mig själv "jamen det här kan jag ju". Jamen säkert.

Men men, två dagar till på mig att försöka skärpa mig.

Njut av chipsen, du förtjänar dem verkligen! :)
 
Artikeln är inlämnad och min lärare svarade redan nu ikväll att jag får vara med och presentera den nu i veckan :D. Är så himla glad över att hon trodde på mig när jag skrev att jag varit sjuk och därför är två dagar sen med inlämnande *pust*
 
Okej, imorgon är det faktiskt dags att skriva den där tentan..! Sista chansen idag med andra ord. Räknar nog med att, för ovanlighetens skull, sitta hela tiden ut på tentan imorgon :crazy: Har nämligen inte alls så bra koll på all litteratur som jag skulle vilja. Så det lär bli en del bläddrande fram och tillbaka i artiklarna och boken :angel:

Inbillar mig inte på något sätt att jag kommer köra stenhårt idag (efter 9 terminer känner jag till min pluggteknik :meh:) men jag ska se till att ha koll på det viktigaste, testa lite tentafrågor och sådär.
 
Låter som en bra plan @zassoo !

--

Har alltid trott att jag pluggar bäst på kvällar och nätter men har insett att så verkligen inte är fallet. Pga min jetlag har jag vaknat jättetidigt och börjat plugga typ 06.30-07 och det har gått så himla bra på förmiddagarna! Känner verkligen att jag orkar koncentrera mig och orkar hålla ett bättre fokus. Ju längre tiden går på dagen blir det jobbigare och jobbigare och vid 16 börjar jag tackla av ordentligt.. Så nu blir det fortsättning med de tidiga tenta-p:sen!

Och jag blev fett nöjd med mig själv också! Pluggar mycket efter en sammanfattning som en äldrekursare skrivit som sammanfattar kursen väldigt bra. Dock upptäckte jag ett fel i den och blev så nöjd att jag har nog bra koll på kursen att jag kunde plocka det utan problem. :D

Annars inte mycket nytt på min front! 4 dagar kvar..
 
Nu har jag skrivit tentan! Jag tror att det gick ganska hyfsat, det var inte allt för svåra frågor. Men som väntat satt jag nästan hela tiden ut, tentan var från 8-12 och jag gick 11:45 :p Det hade däremot inte skadat om jag haft bättre koll på litteraturen... Men jag är ganska nöjd och hoppas nu bara att det räcker :)
 
Jag kastar mig handlöst in i tråden med ett skrik av frustration!
Jag började plugga igår och hade således beställt bok på biblioteket till just igår, idag har jag fortfarande inte fått meddelande och får därmed lite småpanik och ringer Biblioteket. TROR NI DÅ INTE ATT DE LÅNAT UT MIN BESTÄLLDA OCH RESERVERADE BOK TILL NÅGON ANNAN - TILL SLUTET PÅ MÅNADEN!?
F************N!
Så nu blir det till att i panik leta efter den att köpa begagnad eller om inte det lyckas - beställa den snordyrt på nätet. Blä! :mad::wtf::turd::banghead::yuck::cry:

....
Hej förresten.
 
Håller tummarna för dig @zassoo ! Själv har jag tenta i morgon. I går gick vi igenom testtentan i helklass och jag känner mig hyfsat OK med vissa grejer och mer clueless med andra. Ska plugga i dag och så ett par timmar imorgon och sen får det väl gå som det går :meh:
 
tenta om 10 dagar.. två stycken. den ena känns okej men den andra är ett helskotta. inte klar med litteraturen än... ska läsa klart den nu denna vecka o gå igenom gamla tentor nästa vecka. får skylla mig själv. har en rapport i grupp som ska in också, vi kanske inte har styrt upp det så bra i gruppen så rapporten känns riktigt kass tyvärr O_o (kritisk mot mig själv så förmodligen är det inte så här illa.. kan man hoppas:angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
529
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 907
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp