Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lizan Haha vilken beskrivning :D Men då har jag nog sett dig!

VHC-buketräff låter jättekul, har hört att de ibland har en gudomligt god kladdkaka i caféet :angel:
 
Misstänker att jag är på väg mot ett tokbryt. Grupparbetet i hälsopsykologi är en skämt. En gruppmedlem har mer eller mindre plagierat sin text rakt av från en av böckerna. En annan (som för övrigt har 6 års högskolestudier i bagaget, så en skulle ju kunna tro att han kunde sådant här) tycker tydligen att referenser är totalt överflödiga och den tredje skriver i nivå med en mellanstadieelev. Hurra! Grupparbeten på en distanskurs borde förbjudas enligt lag.
 
Misstänker att jag är på väg mot ett tokbryt. Grupparbetet i hälsopsykologi är en skämt. En gruppmedlem har mer eller mindre plagierat sin text rakt av från en av böckerna. En annan (som för övrigt har 6 års högskolestudier i bagaget, så en skulle ju kunna tro att han kunde sådant här) tycker tydligen att referenser är totalt överflödiga och den tredje skriver i nivå med en mellanstadieelev. Hurra! Grupparbeten på en distanskurs borde förbjudas enligt lag.

Nej, då...då skulle hela min utbildning blir förbjuden...o det vill jag inte. ;)

Grupparbeten kan vara ett aber, framför allt om det är olika nivåer och ambitioner. Har ni diskuterat något om det? Det ÄR svårt att enas när en del går för VG och andra "bara" G.
 
Nej, då...då skulle hela min utbildning blir förbjuden...o det vill jag inte. ;)

Grupparbeten kan vara ett aber, framför allt om det är olika nivåer och ambitioner. Har ni diskuterat något om det? Det ÄR svårt att enas när en del går för VG och andra "bara" G.

Vi kan bara få G på uppgiften, problemet är att en plagierar friskt och en annan baserar allt sitt skrivande på egna åsikter, helt utan förankring i kurslitteraturen. Så en skriver av kurslitteraturen och en skiter i den kan man säga ;).
 
Vi kan bara få G på uppgiften, problemet är att en plagierar friskt och en annan baserar allt sitt skrivande på egna åsikter, helt utan förankring i kurslitteraturen. Så en skriver av kurslitteraturen och en skiter i den kan man säga ;).

Aha, alltid något. Jag menar att ni slipper slitningen som blir med G vs VG.
Lider med dig. Känner igen båda typerna som du nämner.
Funkar det o vara smidigt obekväm? ;)
 
För 1,5 vecka sen gjorde jag min sista praktiska examintion för utbildningen... och jag KLARADE den!!! Woho! :bump: Kan knappt fatta det, men det känns otroligt bra! Och om jag klarade den skrifliga som jag skrev för en vecka sen så har jag bara 2 ynka salstentor kvar tills examen i juni! :D Nu håller vi på att skriva pm inför c-uppsatsen, mycket att göra men så himla roligt! Om en vecka ska jag ut på 6 veckors praktik inom primärvården, liiite skräckblandad förstjusning men ser verkligen fram emot det! :)
 
Aha, alltid något. Jag menar att ni slipper slitningen som blir med G vs VG.
Lider med dig. Känner igen båda typerna som du nämner.
Funkar det o vara smidigt obekväm? ;)

Det som fungerat bäst hittills är att vara en narcissistisk bitch, skriva i princip allting själv och fråga de andra om det är OK att skicka in det i stället för det som de har skrivit. Japp, en framstår ju som en riktig satmara, men då slipper vi ju skriva om uppgiften och hittills har alla verkat nöjda med upplägget ;).
 
Har varit med om det. Har också varit med om att människor klarade efterföljande stora tenta med hjälp av bara google.

Att det ens är "lagligt" att göra så :confused: Eller tja, eget kunskapsinhämtande ses väl i regel som någonting positivt (t.ex. en del utbildningar som enbart är uppbyggda kring PBL) men när man nu har kurslitteratur och föreläsningar - varför göra dem obrukbara?

Nåja, duggan var skrattretande enkel. Vi måste sitta 30 min på tentor för att undvika fusk. Efter tio minuter satt hela klassen och detaljstuderade sina id-kort :D 16 kryssfrågor och fyra begrepp som skulle definieras - samtliga kopierade från de 80 instuderingsfrågor vi fått. Jag satt dagen innan och jämförde mina svar med fyra-fem andra kursares och präntade sedan in alla frågor jag inte redan kunde samma kväll.

Men jag ser inte fram emot jättetentan i januari. För någon som är utbildad i och föreläser om kommunikation är vår kursansvarig ett under av tvetydighet och oklara instruktioner :meh:
 
Vad hopplöst att behöva vänta ända till 8 december innan det kommer svar på de fristående kurser jag sökt. Jag vill ju helst veta om jag kommit in nu direkt ;)
 
Gaah! Svenska 3 håller på att döda mig känns det som :nailbiting: :arghh:
På 8 veckor ska man tydligen hinna med följande (notera att jag har ytterligare en kurs till parallellt!): Ett större språkvetenskapligt arbete om 10-15 sidor, en litterär analys som innefattar att man ska läsa 3-5 verk om ca. 500 sid/st och vara ca. 10 sidor lång, en muntlig PP-presentation om 30-40 min (med tillhörande förbredelser, så väl kunskapsmässiga som tekniska!), några mindre tal om 5-10 min och så ett 10-tal mindre små-uppgifter om 2-4 word-sidor. Och detta ska kallas gymnasial nivå?! Och om det här är gymnasial nivå, vad är då universitetsnivå? :eek: Nää, Svenska 3 på distans-komvux är ett rent h-vete :arghh:
Och jag som grädden på moset varit sjuk 2 av dessa veckor också :cry: :nailbiting: :arghh:

Någon som har några överlevnadsstrategier?
 
Är det någon som har lite motivation till övers?
Sitter och skriver på min kanditatuppsats, som jag skriver själv och deadline är i början på Januari..Men jag får inte tummen ur och skriva. Vad gör man?
 
Är det någon som har lite motivation till övers?
Sitter och skriver på min kanditatuppsats, som jag skriver själv och deadline är i början på Januari..Men jag får inte tummen ur och skriva. Vad gör man?
Kör på 20-minutersmetoden. Dvs att du sätter dig med arbetet i 20 minuter, sen är det okej att släppa det för en stund. Vanligtvis sitter man kvar en stund extra då, eftersom man ju ändå hunnit komma in i det och fortsätter av bara farten. Men man slipper känna någon ångest över att man lägger ner för stunden en halvtimme senare.

För vissa funkar det bättre att bestämma sig för ett arbetspass på minst 5 minuter. Det viktiga är att det känns tillräckligt lite för att komma över den där jobbiga tröskeln och börja.
 
Det som fungerat bäst hittills är att vara en narcissistisk bitch, skriva i princip allting själv och fråga de andra om det är OK att skicka in det i stället för det som de har skrivit. Japp, en framstår ju som en riktig satmara, men då slipper vi ju skriva om uppgiften och hittills har alla verkat nöjda med upplägget ;).

Haha :laugh::cry:
(Skrattar men gråter inombords!)
 
Nu är ju anmälan stängd för vårterminen och jag är nyfiken på vad ni alla sökt för program/kurser! :)
Min anmälan ser ut såhär just nu (val 1-3 är program-kurser):
1- Projektarbete i kulturvård
2- Regelverk och processer för insamling, förmedling och bevarande
3- Bevarandeprinciper och kulturvärden
4- Museipedagogik I
5- Visualitet och kulturarv
6- Att gestalta det förflutna
7- Att skriva in sig i byggnaden: Arkitektur, beställare, identitet

Funderar dock på att byta plats på 4 och 5 inför andra urvalet (om det går?).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
532
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
430
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
1 911
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp