Sv: Vi som planerar barn
Vi har olika åsikter hemma hos oss. Jag som vill ha barn och han som inte vill. Detaljerna kring det orkar jag inte ta upp här igen, skulle ta för lång tid. Men hur som haver blev det den överenskommelsen. Våra bästa vänner blev gravida och det var spiken i kistan för mig iallafall. Vi har kört säkra perioder under nästan ett år och det har blivit mindre och mindre sex för att han är rädd att jag ska "räkna fel" eller nåt. Efter att vännerna gett oss sina goda nyheter hade vi ett långt samtal om framtiden, och iallafall så sa jag att jag gick med på att börja med hormoner igen under ett halvårs tid. För att han ska känna sig säker igen så att jag kan få lite sex
. Och den tiden ger jag till honom för att mogna med detta. Det råkade falla sig så att det blir den 1 april. Då kör vi antingen med skarpa skott eller så flyttar vi isär.
Det var nu ett par månader sen vi slöt denna "överenskommelse", och trots att jag påminner honom lite då och då med subtila hintar om vad som väntar, så pratar han mycket om framtiden i form av husbygge osv, sånt vi haft lite planer på.
Går han omkring och funderar på tex husbygge, så känns det inombords som att han faktiskt går med på att starta tillverkning om några månader.
Så, för att göra svaret lite kortare, det är ett helvete att vänta till ett visst datum, men jag har redan väntat ett par år så det kommer att vara värt det!