Vi som planerar barn

H

Hoppas

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd för oss som försöker bli gravida och/eller har börjat planera barn.

Sambon och jag planerar att börja "tillverkningen" av ett syskon till vårat första barn om en vecka ungefär. Hoppas på ett + till jul :)

Häng med ni som vill, jag väljer att vara anonym men ni gör som ni vill.

Här kan vi dela med oss av medgångar och motgångar.

Sv: Vi som planerar barn

Tja, hoppas på att starta bebisverkstaden till våren.. Så är några månader kvar.
Blandade känslor, men nån gång måste det ju bli av om det ska bli några barn;) Känslorna satte igång hos både mig och sambon efter att min lillasyster fick barn i sept, annars har vi knappt ens funderat i de banorna. det har känts så avlägset

här passar jag in då! :D

Jag och min sambo har kommit så "långt" så att jag har slutat med p-plåster för några veckor sen, så man får väl se när det väl händer någonting!
Man hoppas ju på att det kan bli ganska snart!!! Nu när man väl har bestämt sig så vill man ju att det ska hända på en gång! Kommer vara lite pirrit varje månad nu framöver!

Jag och sambon har bestämt oss för att vi börjar försöka i maj, mest för att det ska passa in med mitt pluggande så att jag hinner gå åtminstone tre terminer innan jag tar uppehåll. Och så har vi ju precis flytatt till hus såp vi vill hinna bli färdiga med allt vi vill göra här innan bebisverkstaden strtas :) Längtar ihjäl mig och kan knappt tänka på annat :P

Väljer också att vara anonym :)

Killen och jag kommer eventuellt att börja jobba på en bebis i sommar. Planen är då att den ska komma till terminsslutet året därpå. Då kan jag vara mammaledig under sommaren och sedan tar han över i september. Vi beställer såklart en okomplicerad graviditet,förlossning och en väldigt snäll bebis! :D

Men vi är inte helt på det klara än om det är dags, så jag får återkomma när vi har bestämt oss fullt ut.

Jag är med :)
Vi ska preliminärt börja den 1 April, och hoppas inte sambon då säger att han bara skämtade... Då åker han på stryk *S*. Vi har åldern inne och det mesta ordnat det för oss så det känns som att det är dags nu. Vi har tretat ett par år om detta då han inte känner sig mogen. Men nu har vi nog börjat mötas på halva vägen och hoppas på att vara fullständigt överens om ett par månader, och att vi då kör skarpa skott.
Mognaden kommer hos oss bägge, under resans gång, är jag fullkomligt övertygad om.
DOCK är min kropp just nu i olag och jag har blivit hänvisad till klinik för utredning. Känns inte som den bästa grundplåten att stå på och jag målar just nu världen i svart och tror att jag är infertil och att dom kommer hitta cellförändringar och allt möjligt på mig. :crazy:
Men jag försöker att inte oroa mig förrän jag har svaret i min hand vad som är fel på kroppen. Och fram till dess håller vi oss till vår ursprungliga plan 1 April!

Hoppas jag får vara med lite :)

Jag fick ju min dotter efter många års försökande, och jag vill så gärna ha ett syskon... vi har ju inte gjort något för att inte bli gravida sen hon föddes (hon är 19 månader nu) men vi tänkte försöka lite mer 'på riktigt' nu efter årsskiftet. Jag hoppas SÅ att det skall fungera någon gång iallafall! Tänkte kolla lite ÄL-stickor och sånt. Jag lär ju bli skengravid varje månad och sedan vara lessen tre veckor senare :)

Om jag får som jag vill så ska vi starta barnverkstad runt nyår :bump: men senast i slutet av januari blir det i alla fall, då tar mina p-piller slut. Hoppas väl komma ut öppet här efter 12 veckors grav., innan dess vågar jag inte (har ett annat nick egentligen) Jag vet att det inte går att veta att man blir gravid direkt men jag hade gärna varit höggravid i sommar.

Jag lääääängtar :D

Då ligger vi ungefär i samma "fas" då. Vi har bara använt kondom sen första barnet så det är skönt att inte behöva vänta på att hormoner ska gå ur kroppen.

Mitten- Behövde ni hjälp för att få dottern, eller gick det av sig själv efter många försök? Hoppas ni får till ett syskon snart.

Ni som har planer på att börja om några/flera månader- Hur har ni tålamod att vänta? Jag som tycker det är jobbigt att vänta nu bara några dagar till mensen är slut innan vi kan börja på allvar. Fast vi har iof pratat om att det är lagom att börja ungefär i december ett tag, lagom ålder mellan syskonen.

Vi har olika åsikter hemma hos oss. Jag som vill ha barn och han som inte vill. Detaljerna kring det orkar jag inte ta upp här igen, skulle ta för lång tid. Men hur som haver blev det den överenskommelsen. Våra bästa vänner blev gravida och det var spiken i kistan för mig iallafall. Vi har kört säkra perioder under nästan ett år och det har blivit mindre och mindre sex för att han är rädd att jag ska "räkna fel" eller nåt. Efter att vännerna gett oss sina goda nyheter hade vi ett långt samtal om framtiden, och iallafall så sa jag att jag gick med på att börja med hormoner igen under ett halvårs tid. För att han ska känna sig säker igen så att jag kan få lite sex :o. Och den tiden ger jag till honom för att mogna med detta. Det råkade falla sig så att det blir den 1 april. Då kör vi antingen med skarpa skott eller så flyttar vi isär.
Det var nu ett par månader sen vi slöt denna "överenskommelse", och trots att jag påminner honom lite då och då med subtila hintar om vad som väntar, så pratar han mycket om framtiden i form av husbygge osv, sånt vi haft lite planer på.
Går han omkring och funderar på tex husbygge, så känns det inombords som att han faktiskt går med på att starta tillverkning om några månader.

Så, för att göra svaret lite kortare, det är ett helvete att vänta till ett visst datum, men jag har redan väntat ett par år så det kommer att vara värt det!

kl

Jag är med!

Har en underbar dotter på 10 mån, fick tillbaka mensen för tre veckor sedan och hoppas nu på att det snart ska landa en liten knodd i magen :D

//Julia

Nja, händer så mycket på jobbet, måste veta att allt löser sig, och sen vill jag inte ha ett höstbarn, utan tidigt på året istället. Om nu allt går som planerat:D önska kan man ju alltid. Hoppas på att det inte ska ta lång tid innan kroppen är som den ska igen efter jag slutat med pillren sen

ja, får hoppas att hormonerna spriger ut ur mig!! haha

nä, vi kunde inte heller hålla oss, tänkte att det skulle börja produceras bebis nån gång nästa år, men vi orkade inte vänta! hehe

samtidigt är det riktigt nervöst! känns som om jag kan ingenting det här med bebisar, gradivitet osv osv...men det kommer väl efterhand, förhoppningsvis! :D kommer lusläsa massa böcker och kolla här på bukefalos för tips och råd!! hihi

Mitten- Behövde ni hjälp för att få dottern, eller gick det av sig själv efter många försök? Hoppas ni får till ett syskon snart.

För att göra en lång historia kort, så tog det slut med mitt ex för att det inte kunde bli någon bebis - och då ville han inte ha mig längre :cry: Så när jag och min nuvarande man blev tillsammans var vi inställda på att det inte gick. Efter 3-4 år, utan något skydd, tog jag upp frågan och vi gick för att söka hjälp trots allt. Vi gjorde en inledande undersökning, och skulle komma tillbaka nästa cykel för fler blodprover. Men då var jag gravid - alldeles av oss själva ... så jag kanske skall gå och lämna blod eller nåt, det verkar ju funka :D.

Ni som har planer på att börja om några/flera månader- Hur har ni tålamod att vänta? Jag som tycker det är jobbigt att vänta nu bara några dagar till mensen är slut innan vi kan börja på allvar. Fast vi har iof pratat om att det är lagom att börja ungefär i december ett tag, lagom ålder mellan syskonen.

jag tycker absolut att det är jättejobbigt att vänta, men jag får nog använda hjärnan lite och inte bara kyssna på hjärtat. För trots min längtan är det bäst för oss om vi väntar.

Men detta halvåret som vi har kvar innan vi börjar försöka känns som en evighet!

Hej på er! Jag vill gärna vara med. :)

Vi har dock försökt ett tag och är igenom en utredning. Sambon skall lämna in ett nytt spermaprov i december så vi väntar svar från den. Knaprar pergotime tabletter trots att de inte hittat nått fel på ägglossningen. Har det inte tagit sig innan augusti blir det IVF för vår del...tidigare om spermaprovet inte är bra.

hej alla!

Jag och min sambo försöker skaffa bebis....vilket visade sig vara svårare än vi todde :mad:
Har fösökt i 7 månader då jag slutade med p-piller, hoppas det blir ett litet frö där snart! :love:

Har ni andra här koll på om det är nåt särskilt man ska äta nu INNAN man blir gravid? Folsyra? Några särskilda vitaminer eller mineraler?

Jag och min sambo har börjat lite smått fast vi egentligen inte skulle börja förens till våren/sommaren men jag är så rädd för att det inte ska ta sej på jätte länge eller inte alls(mardröm) så vi tjuvstartade. Blir det nått så blir det. Men jag hoppas ju självklart att det ska ta sej så snart som möjligt:D

Ja folsyra är bra att äta innan. Helst ska man väl äta det 3 månader innan, men annars så snart som möjligt. Ett tips på tabletter är apotekets (ACO) kvinna mineraler, de innehåller RDI av folsyra i en tablett. Med Mitt val Kvinna så måste du ta två.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 813
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 309
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar