Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror han var nervös bortom allt förstånd - delvis beroende på att det var en mycket obekant IRL-situation för den gode hummerkonsumenten.

Fast det kan ju nästan sorteras in under att han är just lite udda. Det tyder ju på att han är osedvanligt dålig på att hantera sin egen nervositet, i så fall - åtminstone i den här typen av situationer.
 
Fast det kan ju nästan sorteras in under att han är just lite udda. Det tyder ju på att han är osedvanligt dålig på att hantera sin egen nervositet, i så fall - åtminstone i den här typen av situationer.
Jag har inte på något sätt talat emot 'lite udda'-katalogiseringen.
 
Jag har en fundering - det här med sex och sexuella preferenser. När ni andra nätdejtar, tar ni någonsin upp det innan ni träffar någon? Och hur i hellskotta gör ni då det utan att det ser ut som att ni bara är ute efter sex eller så?
För egen del är sex skitviktigt och jag är smått livrädd för att kära ner mig i en till snubbe som bara gillar vanilj. Men jag vet liksom inte hur jag ska bära mig åt för att undvika att det händer heller.
//Zebra som helst skulle se att sånt fanns med bland alla dessa snabbval av hårfärg/längd/religion/klädstil/husdjur/barn/osv

:D Äsch, om det fanns bland snabbvalen så skulle för många känna sig tvungna att ljuga pga risken att arbetskamrater och grannar snubblar in på profilen. Skämt åsido så har jag själv en ganska vaniljig smak, men hade jag inte haft det så hade jag velat sortera bort personer som inte ens var öppna för att testa redan innan vi sågs. Kanske skriva ihop ett par färdiga meningar på temat och klistra in i slutet av mejl två eller tre? "Jag reggade mig för att jag hoppas på en längre relation och för att trivas i en sådan har jag märkt att jag behöver [speciella saker]. Hur är din inställning till det?"
 
För att jag är urusel på att uttrycka mig utan att missuppfattas.
Jag tror så här.

De män som "missuppfattar" vad du skriver om sex, missuppfattar inte i någon vanlig mening av ordet. De tillhör bara den (lite för stora) andel män som har lite svårt att fatta att även kvinnor har en sexualitet. Enda sättet att freda sig helt från sådana män, är att vara helt tyst om allt som på minsta vis har med sex att göra - och då under risken att istället bli kallad frigid eller värre saker med liknande innebörd. Det är enligt min mening inte kvinnors uppgift att försöka göra folk av de här männen, de får själva ta ansvar för sina handlingar.

Om du skriver sakligt om dina sexuella preferenser, så kommer förvisso många män av det där problematiska slaget att svara. Men du vill ju inte ha med dem att göra, så bry dig inte om dem.

Dessutom kommer vettiga män, som har samma preferenser som du, att faktiskt förstå vad du skriver. De är nog tyvärr betydligt färre än de där problematiska männen, men kanske är det värt risken att drabbas av många "inviter" från de problematiska, att åtminstone möjliggöra för rätt män att hitta dig?

Dessutom kommer de vettiga männen som inte har samma preferenser som du, med viss sannolikhet att undvika att bli intresserade av dig. Det är ju lite synd, eftersom de är vettiga, men om ni ändå inte är sexuellt kompatibla i längden, så är det ju inget att göra något åt.
 
Jag tycker personligen att sex är en av flera viktiga bitar i ett förhållande. Nu kanske jag iofs också räknas till vaniljens håll men jag har ändå lyft frågor om sex med de som jag fick en bättre kontakt med. Andra har lyft liknande frågor med mig. Hur jag har svarat el OM jag har svarat har berott på om personen verkat vettig/intressant och frågat av en verklig anledning. Man märker rätt snabbt om det är oseriösa som bara vill prata snusk. Oftast brukar deras attityd och övriga frågor ligga på en allmänt låg nivå från början.
 
Första konversationen vi har via chatt. Inom 15 min diskuterar vi slaktmognad för nötdjur. Jag förstår varför det sällan blir nått av med mina potentiella dejter ;)
Meeen....i det fallet låter det i mina öron som ni har en gemensam beröringspunkt som ni båda är intresserade och kunniga inom. Och dessutom inte är gemene mans gebit. Sånt låter ju som en kalasbörjan! Synd om det inte blev en träff :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 171
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 902
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
868
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp