Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag minns rätt galopperade min häst fortfarande lite jämfota med bakbenen även efter rehabträningen, men det blev bättre än det ursprungligen var när spänningarna försvann och hon musklades mer korrekt :) Hon hade hästar längre bak i stammen med fler gångarter, och det kändes som om just bakbenen i galoppen blev lidande av rörelsemönstret
Åh okej, ja det låter ju väldigt logiskt :) !
 
Ja men precis! Det fanns en tidigare annons med film där man klart såg att den var halt. Nu i den nya annonsen där dem sänkt priset med 5000 så finns ingen film och den har nu en lätt rörelsestörning bak, istället för hälta.
Vad är det med folk att kalla det rörelsestörning istället för hälta? Eller kan en häst ha en rörelsestörning men inte ha ont?
Sett bland annat ett Pre sto till salu som också väldigt tydligt är halt på filmen. Nickar och allt med huvudet i traven. Den har också fått väldigt många nya annonser och senaste annonsen hade dem inte lagt filmen i annonse utan man skulle söka sig vidare till youtube.
Nu såg jag annonsen på Facebook, med två filmsnuttar. Stackars häst, önskar jag kunde köpa den så den i alla fall kom därifrån :(
 
Hittar så många fina hästar jag är sugen på, men vet inte om det går att importera från Ryssland i dagsläget? 145 i mankhöjd som ettåring, känns rätt litet också?
 
Trodde tråden var till för de lyckliga få som har boxplats + ekonomi klara. Men då så! 😁

*kl*
Då kan jag vältra mig i mitt drömscenario utan att skämmas 😂 Min önskelista (obs ej annons) är en sportig allroundvalack på 170+ som jag kan träna mångsidigt och ställa upp i någon debutantklass i fälttävlan med. Personlighet & egna åsikter får finnas. Jag behöver minst en 170 cm häst pga. är lång. Viktigt att hästen har egen motor och förutsättningar som jobbar med oss. Det vore extra roligt med en häst från mina hemtrakter med omnejd, dvs. Holsteiner, Hannoveraner eller Trakehner om nu halv-/varmbloden inte muterat till något oridbart under de senaste 20 åren, även mot bakgrund av att mina kunskaper rostat igen.

Är medveten om att min erfarenhet av vissa knepigare, känsligare, och ffa. väldigt unga hästar är gamla meriter, men i detta scenario förutsätter vi såklart att jag åtminstone lär mig rida någorlunda vettigt igen. Jag motiveras av att hela tiden försöka bli bättre så en tydlig gräns uppåt vore tråkigt, samtidigt är det ingen svår häst för svårklassport jag ska ha. Det jag vill är framför allt att träna för kunniga personer med modern djursyn, och gymnastisera och stärka en glad och frisk häst som tycker det vi pysslar med är kul och kan lösa utmaningarna med god marginal.

Nu har jag fått det här ur mitt system, tack 😆 PS @prinsessfeminist Hur tänker du att singlar ska göra?
Hassö har en 1,70 valack till salu 😉
 
Finns en irländare och en Oldenburgare jag gärna hade velat titta lite närmre på 🤩. Kommer ut lite guldkorn då och då nu! Ser bra ut inför framtiden 😁.
 
Såg en annons på en liten fölis som jag nästan vill köpa bara för att uppfödaren verkar så jäkla sympatisk, och de verkar hantera och träna fölet på det där sättet man önskar alla små hästar skulle kunna göra sina första erfarenheter på. T.ex. är lastträning enligt det här fölet bara världens roligaste nya lek 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 178
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 241
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp