Trodde tråden var till för de lyckliga få som har boxplats + ekonomi klara. Men då så!
*kl*
Då kan jag vältra mig i mitt drömscenario utan att skämmas
Min önskelista (obs ej annons) är en sportig allroundvalack på 170+ som jag kan träna mångsidigt och ställa upp i någon debutantklass i fälttävlan med. Personlighet & egna åsikter får finnas. Jag behöver minst en 170 cm häst pga. är lång. Viktigt att hästen har egen motor och förutsättningar som jobbar med oss. Det vore extra roligt med en häst från mina hemtrakter med omnejd, dvs. Holsteiner, Hannoveraner eller Trakehner om nu halv-/varmbloden inte muterat till något oridbart under de senaste 20 åren, även mot bakgrund av att mina kunskaper rostat igen.
Är medveten om att min erfarenhet av vissa knepigare, känsligare, och ffa. väldigt unga hästar är gamla meriter, men i detta scenario förutsätter vi såklart att jag åtminstone lär mig rida någorlunda vettigt igen. Jag motiveras av att hela tiden försöka bli bättre så en tydlig gräns uppåt vore tråkigt, samtidigt är det ingen svår häst för svårklassport jag ska ha. Det jag vill är framför allt att träna för kunniga personer med modern djursyn, och gymnastisera och stärka en glad och frisk häst som tycker det vi pysslar med är kul och kan lösa utmaningarna med god marginal.
Nu har jag fått det här ur mitt system, tack
PS
@prinsessfeminist Hur tänker du att singlar ska göra?