Jag har inte indirekt syftat på någonting alls, och jag förstår att du är nervös. Du är ju medveten om riskerna.Om jag inte minns fel så så skrev du att alla utom en du har träffat på har varit trasig? Då känns det som att man menar indirekt att typ varenda häst är trasig.
Jag menar precis som du, osett betyder osett i verkligheten och har inte raljerat över att man har sett den på film. Jag ville inte platta till, jag ville ge min syn på saken bara.
Det känns som att ni båda talar till mig när jag är den enda i tråden som precis har importerat en häst. Och det måste jag säga faktiskt att det är ganska osjysst att skriva såna saker när det sitter en person och är skitnervös över att hen har importerat en häst. Det är lite som att skriva "Jaja, din häst kommer gå sönder, ha det så roligt". Indirekt givetvis och mycket subtext. Framförallt om man vet min historia där jag fick avliva båda mina hästar 2019 inom 3 månader, så det är såklart lite känsligt.
Nu är text svårt så jag förstår att ni kanske inte menade så. Men det var vad jag läste.
Nu hoppas vi att det går bra! Lycka till!
(Och en treåring, eller yngre, är så klart inte samma risk som en äldre)
Ps. Jag tar sällan ställning för- eller emot en person på Buke, bara så du vet. Jag kan dela med mig av någon personlig erfarenhet, men oftast reflekterar jag utifrån generella funderingar. De som läser vår konversation är nog rätt ointresserade av huruvida jag eller du uppfattar varandras åsikter som rätt eller fel.
Jag tycker det är mest givande att läsa när olika personer bryter olika, och flera perspektiv mot varandra. Då får jag verkligen ut något av att läsa människors olika inlägg.
Senast ändrad: