Kanske en optimistDet kanske det är, jag har aldrig bokat in provridningar så långt fram, hästarna brukar vara sålda då men det kanske är vanligare än jag tror då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske en optimistDet kanske det är, jag har aldrig bokat in provridningar så långt fram, hästarna brukar vara sålda då men det kanske är vanligare än jag tror då?
Går det verkligen så snabbt? Jag tycker annonser ligger kvar i månader. Har inga höga förväntningar att det ska gå snabbt att sälja min häst (eller att jag ska få så mycket betalt). Såg häromdagen en annons på en häst i mitt närområde som jag var lite intresserad av i december. Den är alltså inte såld än.Det kanske det är, jag har aldrig bokat in provridningar så långt fram, hästarna brukar vara sålda då men det kanske är vanligare än jag tror då?
Du kan ju börja med att lägga till momsenHaflinger i Skåne för bara 35000. Vad är det för fel, undrar man ju.
Ingen moms?Du kan ju börja med att lägga till momsen
Kanske skulle läsa hela texten, jo, priset var exkl moms. Så ca 44000 med moms då.Ingen moms?
Men det kanske fortfarnas är billigt…?Kanske skulle läsa hela texten, jo, priset var exkl moms. Så ca 44000 med moms då.
Haflinger i Skåne för bara 35000. Vad är det för fel, undrar man ju.
Det beror nog på om priset är rätt i förhållande till vad som säljs. En snäll okomplicerad hobbyhäst i bra ålder och rimlig prisklass är nog såld till någon av de som var snabbast med att betala, eftersom det är stor efterfrågan.Går det verkligen så snabbt? Jag tycker annonser ligger kvar i månader. Har inga höga förväntningar att det ska gå snabbt att sälja min häst (eller att jag ska få så mycket betalt). Såg häromdagen en annons på en häst i mitt närområde som jag var lite intresserad av i december. Den är alltså inte såld än.
Minst 30-35 000kr för en shetland som du beskriver. Russen ligger högre i pris.
Jag sålde relativt nyss en okomplicerad shettis passande ridskola, dock en ej inkörd lite äldre valack för 25 000kr och han var lättsåld. Skulle gissa på något liknande.
Klart barnen vill ha en ponny
Jag räknar med att få ge ca 30-35 för en sån när vi ska ha ponny!
@Ainon håller med övriga om prisbilden. Tänker ibland att jag har två små guldklimpar hemma men de är inte till salu
Beror på ålder stam och utbildning. Sålde min femåring för 35 men han var sent tagen pga av sin storlek och till viss del var han inte mogen för ens han var 4 år.Men det kanske fortfarnas är billigt…?
Denna var 5 och inriden och inhoppad professionellt. Men den är redan såld!Jag betala 30.000 för min haflinger man han var 2 år då iofs
Jag fick ju mina två, så har man kontakter kan det nog dyka upp billigare också.Inser att de ökat väldigt mycket i pris sedan jag var ung
Nåja kan vi lägga ut det 3-4x på en traktor så
Men det blir nog kanske nästa år om inget fantastiskt skulle dyka upp i närheten.
Jag köpte en sådan femårig valack för två månader sen. Han har haft vagn efter sig en gång bara dock. Han är definitionen av gudasnäll på alla sätt och vis. Gav 23 000:-Vad tror ni man får räkna med att betala idag för en genomtrygg shetlandsponny (eller gotlandsruss) passande småbarn som även är inkörd?. Ingen tävlingsponny utan hellre en lite bekväm variant men som ändå är sjysst. Gärna ett sto med avelsvärde vilket jag antar gör att priset ökar..
Försöker kolla annonser men där verkar det vara ens svårt att hitta. Många små ston verkar inte ens inridna/inkörda
Barnen ( ) vill ha en ponny
Såldes den inte ganska dyrt sen?Beror på ålder stam och utbildning. Sålde min femåring för 35 men han var sent tagen pga av sin storlek och till viss del var han inte mogen för ens han var 4 år.
Jo bara knappa året efter. Hästen ifråga är ingen lätt häst att tas med fortfarande trots att den har blivit äldre. Ganska glad att jag bytte häst till en mycket lugnare och trevligare vallack!Såldes den inte ganska dyrt sen?
Jag tycker att det är vanligt att folk bokar in flera veckor innan. Det är en massa aktiviteter som ska ske innan, bland annat tävlingar, kalas etc. Ibland undrar jag ifall dessa människor ens hittar någonting att köpa eller om allting säljs innan de hinner komma, för jag är ärlig med att först till kvarn som är vettig får köpa. Jag håller ingen häst för någon för sen står jag där med en osåld häst och folk undrar varför den inte är såld än och tror att det är något fel på den.Det kanske det är, jag har aldrig bokat in provridningar så långt fram, hästarna brukar vara sålda då men det kanske är vanligare än jag tror då?
Kalas och såna grejer hade jag lätt satt åt sidan för att provrida en intressant häst, det är så sällan det har funnits nåt jag gillat när jag letat så då är det full prio på den processen, tycker det är helt rätt att inte hålla på dem!Jag tycker att det är vanligt att folk bokar in flera veckor innan. Det är en massa aktiviteter som ska ske innan, bland annat tävlingar, kalas etc. Ibland undrar jag ifall dessa människor ens hittar någonting att köpa eller om allting säljs innan de hinner komma, för jag är ärlig med att först till kvarn som är vettig får köpa. Jag håller ingen häst för någon för sen står jag där med en osåld häst och folk undrar varför den inte är såld än och tror att det är något fel på den.
När är det dags för besiktning? Håller tummarna för att du får med dig en cob hem!