Ha börjat titta lite mer seriöst efter häst nu eftersom livet som hästlös är så himla tråkigt
Hittat några intressanta som jag tänkt titta på.
Skönt att priserna gått ner en hel del.
Yay!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha börjat titta lite mer seriöst efter häst nu eftersom livet som hästlös är så himla tråkigt
Hittat några intressanta som jag tänkt titta på.
Skönt att priserna gått ner en hel del.
Har två provridningar inbokade, söndag och måndag
Känns lite läskigt eftersom jag inte ridit på snart ett år.
Har peppat mig själv genom att titta på filmer från förra sommaren när jag rider Vegas och trots allt var rätt duktig.
Har du nån med dig?
Gör bara de som känns bra
Kommer sitta i ryggmärgen när du väl sitter upp
Du borde kika på HaflingerJag har köpesannons ute, tycker det är bättre. De två jag ska titta på ligger inte ute på annons utan de har svarat på min annons, är nog många gånger enklare även som säljare att kunna välja person som verkar passa ens häst istället för att sålla ut någon bland massa svar.. Nu fick jag ett svar om en superfin fjording som inte heller ligger på annons.
Snygg, ädel modell och väldigt välutbildad.
Den vill jag titta på om jag inte fastnar för någon av de andra två
Du borde kika på Haflinger
Vill du utveckla magkänslan?Ponnyn idag var precis min typ, lite het och känslig
Men tyvärr säger magkänslan att jag inte ska gå vidare.
Jag trodde faktiskt att en lugn och välriden häst var det jag skulle ha nu men uppenbarligen blir det för tråkigt för mig
Vill fortfarande ha en liten vildhjärna om det ska kännas roligt att rida.
Finns det något mellanting att hitta? Jag hade t.ex. en fjording i tonåren som alltid var pigg och framåt, men samtidigt var den stabilaste och en av de mest mentalt trygga hästar jag mött. Dvs pigg, men inte känslig på något sätt som kunde leda till någon olycka.Ponnyn idag var precis min typ, lite het och känslig
Men tyvärr säger magkänslan att jag inte ska gå vidare.
Jag trodde faktiskt att en lugn och välriden häst var det jag skulle ha nu men uppenbarligen blir det för tråkigt för mig
Vill fortfarande ha en liten vildhjärna om det ska kännas roligt att rida.
Vill du utveckla magkänslan?
Ok!Inte öppet här
Finns det något mellanting att hitta? Jag hade t.ex. en fjording i tonåren som alltid var pigg och framåt, men samtidigt var den stabilaste och en av de mest mentalt trygga hästar jag mött. Dvs pigg, men inte känslig på något sätt som kunde leda till någon olycka.
Jag har annars själv varit i lite liknande läge. Jag tycker normalt sett mer om hästar som är lite mer framåt, rör sig snabbt, som kräver väldigt lite skänkel och allmänt lyssnar på väldigt små hjälper. Men jag blev lätt spänd efter en olycka vid inridningen av förra hästen (som gjorde att hon skickades iväg till en inridare och sedan såldes), och när jag letade häst nu senaste var det istället prio att jag skulle känna mig trygg på hästen, och att den inte skulle vara så känslig (även om hästen var väldigt grön).
Hästen jag har nu är definitivt inte en häst som jag valt i tonåren, eller nödvändigtvis den hästen som har den ridkänslan som jag kanske egentligen tycker är roligast att rida. Hon rör sig inte snabbare än nödvändigt, men hon är normalt sett en väldigt snäll och lätt häst i allt. I mitt fall blev det en del krångel en period i och med att hon var så grön (när hon fick mer ork och styrka och kom på att hon kunde hoppa runt, samtidigt som hon just då inte riktigt verkade veta hur hon skulle hantera att det hände saker runt henne), men nu har det lagt sig och hon är jättetrevlig igen. Och jag har helt blivit av med spändheten och oron som jag hade med mig i bagaget från förra hästen. Så jag gick på spåret att inte ha en känslig vildhjärna till (även om det en period blev så), och jag tycker nu ändå att det är roligt att rida henne.
Så hvorfor ikke kjøpe den fra i går?Jag vill inte ha känslig som i reaktiv och explosiv
Mer känslig för hjälperna, känslig i munnen. het utan att bli stark.
Molnet, min irländare var precis så. Kunde galoppera ute i full sula och aldrig vara rädd för att han skulle sticka eller flyga iväg. Gick fram överallt, helt orädd, trafiksäker och världens enklaste i all hantering. Men väldigt känslig att rida. Han såg nog rätt till enkel ut från marken när jag haft honom några år, inte lika enkel när man satt på men väldigt rolig
Den jag red igår var precis så.
Så hvorfor ikke kjøpe den fra i går?
Du beskriver akkurat sånn hest som jeg liker og. Nå har jeg en unghest som liker å parkere, men jeg håper at hun skal bli mer selvgående i framtiden