En super söt liten valack på 8 år, 163 i mkh, halvblod men med mycket fullblod i sig så väldigt nätt och just nu lite tunn och omusklad. Jätte snäll och älskar att bli ompysslad, så länge jag inte tar fram flugsprayen Han såg så besviken ut i kväll när jag släppte in honom i boxen efter en stunds borst och pyssel, han kom direkt och ville fortsätta mysaMåste ju få veta lite mer
Han får gå i egen hage ett tag innan han sedan får gå med halvblodsstoet men han har stått hela dagen och suktat efter att få vara med de andra hästarna.
En helt annan modell än mina stora rejäla halvblod jag haft senaste åren men skönt med en lite mer behändig häst igen.
Inte så mycket utbildad, typ LB nivå och hoppat små skutt. Men ska vara väldigt trygg och snäll att rida och av det lilla jag sett hittills så verkar han vara det. Även om jag märker att han tycker att saker är lite läskiga så gör han inget utan går snällt. Vinklade inte ens ett öra när sambon körde traktorn alldeles bredvid ridbanan med harven skramlandes bakom.
Idag provade vi lite utrustning och gick några varv på ridbanan. Var mycket knott som irriterade men ändå stod han snällt stilla när jag skulle ta kort