Vi som letar häst II

Kikar hästannonser regelbundet, kan köpa en men borde inte. Men OM rätt häst dyker upp så ja, varför inte…?

Svarar på annons på ett sto med en stam jag gillar. Alla bilder har hästen täcke på. På filmen travar den i hagen men man ser den inte från sidan.

Hästen kostar över 100.000kr och man bemödar sig inte att ordna en ordentlig film? Eller ens en ordentlig bild? Jag har inga problem att åka runt 8h för att kika på en häst men då vill jag ju se en film så jag kan sortera bort endel direkt 😂
 
Kikar hästannonser regelbundet, kan köpa en men borde inte. Men OM rätt häst dyker upp så ja, varför inte…?

Svarar på annons på ett sto med en stam jag gillar. Alla bilder har hästen täcke på. På filmen travar den i hagen men man ser den inte från sidan.

Hästen kostar över 100.000kr och man bemödar sig inte att ordna en ordentlig film? Eller ens en ordentlig bild? Jag har inga problem att åka runt 8h för att kika på en häst men då vill jag ju se en film så jag kan sortera bort endel direkt 😂
Vad folk väljer för bilder och filmer till sina annonser är och förblir ett mysterium. Ibland undrar jag om de ens vill sälja, eller om det är för att visa sin respektive att "nej det går inte att sälja, ingen vill köpa så vi får behålla" 😅
 
Vad folk väljer för bilder och filmer till sina annonser är och förblir ett mysterium. Ibland undrar jag om de ens vill sälja, eller om det är för att visa sin respektive att "nej det går inte att sälja, ingen vill köpa så vi får behålla" 😅
😂😂
Säljaren var angelägen om att jag skulle ringa. Men alltså det hjälper mig inte att bedöma om det är slöseri med tid att åka 7h för att kolla på hästen 🙈
 
😂😂
Säljaren var angelägen om att jag skulle ringa. Men alltså det hjälper mig inte att bedöma om det är slöseri med tid att åka 7h för att kolla på hästen 🙈
Det där tycker jag är så tröttsamt. Både med hästar och stallplatser. Liksom är det way out of budget spelar det ingen roll hur fantastiskt det är. Om det är något som inte passar mina förutsättningar eller uppfyller mina krav så spelar det ingen roll hur bra resten är. Så ge mig bara priset och den översiktliga informationen. Så kan man ringa/åka och titta mm sen, om det verkar passande.
 
Det där tycker jag är så tröttsamt. Både med hästar och stallplatser. Liksom är det way out of budget spelar det ingen roll hur fantastiskt det är. Om det är något som inte passar mina förutsättningar eller uppfyller mina krav så spelar det ingen roll hur bra resten är. Så ge mig bara priset och den översiktliga informationen. Så kan man ringa/åka och titta mm sen, om det verkar passande.
Ja här framgår iallafall priset, men inte kvalite på häst 😂 en bild snett framifrån med täcke säger ju inget. Ja den ser snäll ut. Men det spelar ingen roll hur en ägare beskriver sin fantastiska häst. Jag ville bedöma det själv på film om jag ska åka så långt😁
 
Ja här framgår iallafall priset, men inte kvalite på häst 😂 en bild snett framifrån med täcke säger ju inget. Ja den ser snäll ut. Men det spelar ingen roll hur en ägare beskriver sin fantastiska häst. Jag ville bedöma det själv på film om jag ska åka så långt😁

Men hen kan inte skicka bilder/filmer nu när du hört av dig och är intresserad?
 
bad om en film där hästen reds och fick till svar att det inte fanns någon och att jag kunde ringa..
Fick en film där den travar och galopperar lite i hagen men det är svårt att bedöma och den står väldigt långt bort.

Oj 😅 Ja iom att de flesta har en telefon med kamera borde det gå att fixa. Låter lite konstigt när en säljer en häst för de priset med
 
Oj 😅 Ja iom att de flesta har en telefon med kamera borde det gå att fixa. Låter lite konstigt när en säljer en häst för de priset med
Tyvärr som de som tycker de inte har film sorry, de är ganska dåliga på att filma med.

Jag fick nyss efter 2 v väntan film, säljaren skulle spela in film alltså. Filmen är på en häst som rids med gummisnodd i 34 sekunder. Slut på film.
 
Tyvärr som de som tycker de inte har film sorry, de är ganska dåliga på att filma med.

Jag fick nyss efter 2 v väntan film, säljaren skulle spela in film alltså. Filmen är på en häst som rids med gummisnodd i 34 sekunder. Slut på film.

Ja nu var det längesen jag köpte/sålde men vet att när jag skulle sälja en av mina med hoppstam att det såklart ville se en film där hon hoppade.

Oj, gummisnodd trodde jag inte folk använde längre 🙈
 
Vad letar ni efter @Alexandra_W och @Ketrawzc ?

Jag tittar men ska spara mer.
Hoppas på nästa år kanske ha ekonomi för häst igen
En frisk? 🤪

Skämt åsido. Letar inte superaktivt men håller koll på hästnet. Dock sen i midsomras hittat totalt typ tre jag kollat mer än en gång på annonsen ungefär. Vet ärligt inte om det är jag som inte riktigt är redo för ny eller utbudet klent

Ganska vida sökramar rent allmänt men ändå krav som eliminerar många individer. Men d-ponny/liten storhäst, minst 4 år, grundriden, frisk, igång och bussig och trygg. Jag skiter just nu i tävling mm, jag vill bara kunna få tuffa på och rida på en frisk häst. Enkelt och okomplicerat.

Jag borde eg ge upp och lägga ner hästeriet. Det är ju tydligen inte meant to be. Men som nån slags pundare så... Bara en till, bara ett försök till.
 
En frisk? 🤪

Skämt åsido. Letar inte superaktivt men håller koll på hästnet. Dock sen i midsomras hittat totalt typ tre jag kollat mer än en gång på annonsen ungefär. Vet ärligt inte om det är jag som inte riktigt är redo för ny eller utbudet klent

Ganska vida sökramar rent allmänt men ändå krav som eliminerar många individer. Men d-ponny/liten storhäst, minst 4 år, grundriden, frisk, igång och bussig och trygg. Jag skiter just nu i tävling mm, jag vill bara kunna få tuffa på och rida på en frisk häst. Enkelt och okomplicerat.

Jag borde eg ge upp och lägga ner hästeriet. Det är ju tydligen inte meant to be. Men som nån slags pundare så... Bara en till, bara ett försök till.

Tycker det är fint att du inte tappar hoppet ♥️
 
Tycker det är fint att du inte tappar hoppet ♥️
Jag vet inte... Särbon (som ju pga min långtids deltidssjukskrivning får vara med att bekosta det månatliga för även en ny häst) undrade hur många hästar jag haft och hur det gått med dem typ. Så jag började räkna upp. Och insåg verkligen halvvägs att "det här är ju sinnessjukt" och att det låter verkligen som en pundare att "men den här gången går det nog annorlunda"!

Liksom det är 25 år av more or less otur. Och liksom A är inte den första, inte ens den tredje under dessa år som måste tas bort i ung ålder. Han är den femte. Men ung-unghäst/föl köper jag aldrig någonsin mer no matter what... Gör gör ont vänta och hoppas och...poff..
 
Oj 😅 Ja iom att de flesta har en telefon med kamera borde det gå att fixa. Låter lite konstigt när en säljer en häst för de priset med
Ja visst. Men man är alltid själv i stallet, ingen kan filma när det går bra, osv..
Denna är bara tre och inriden. Kanske rids den inte alls just nu, kanske inte ens ägaren som ridit den.
Men man är väl alltid två första gångerna nån rider lös?🙈 man borde kunnat filma. Eller så är det helt enkelt inget man vill skicka.
Men vet inte vad hon skulle kunna säga i telefon som väger upp för en film. 😅 ok om det finns en officiell bedömning typ 3års, då kanske jag kunnat chansa och åkt. Men nu finns inget. Mer är 30 sekunder när nån smackar på den i hagen 😁 hade ju velat se så den inte är helt livsfarlig med pilot också.
 
Vad letar ni efter @Alexandra_W och @Ketrawzc ?

Jag tittar men ska spara mer.
Hoppas på nästa år kanske ha ekonomi för häst igen
Drömmen vore en 4 åring. Väl grundriden och en såndär som alla vill ha. Snäll, lagom stor, röra sig lagom, frisk, röntgad.
Dressyrstam och helst ett sto. Och inte kosta 250.000 😂

Men kikar endel på 2/3 åringar just för att komma ner lite i pris.

Meeeen jag skulle behöva sälja min haflinger först också. 🤪
 
Drömmen vore en 4 åring. Väl grundriden och en såndär som alla vill ha. Snäll, lagom stor, röra sig lagom, frisk, röntgad.
Dressyrstam och helst ett sto. Och inte kosta 250.000 😂

Men kikar endel på 2/3 åringar just för att komma ner lite i pris.

Meeeen jag skulle behöva sälja min haflinger först också. 🤪
Jag tänker att det är stor chans att det kommer ut fler unga ju närmare hösten man kommer i olika delar av Sverige. Dvs när betet tar slut och det ska stallas in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 814
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 416
  • Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 465
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp