Ska köpa ny häst, men vilken ras/typ🤔?

Tänkte bara skriva vad det blev för häst tillslut. För lite mer än 4 månader sen flyttade en 8-årig Irish cob in och jag är helt förälskad i denna lilla häst. Såå trevlig med allt, och är precis vad jag önskat mig🤩. Totalt orädd, glad, social, så himla snäll etc etc. Kan gå först eller sist när man rider ut och är så väldigt stabil men långt ifrån tråkig. Även rolig att träna på banan även om hon inte är utbildad alls, men det ska vi råda bot på☺️ Och min sambo hänger ofta med på uteritter och ibland rider han även ut barbacka själv på lunchen😅

Superenkel att lasta och köra, samt kan lämnas ensam om jag åker på träning med andra hästen, utan att nämnvärt bry sig. Och min appaloosa som är väldigt låg i rang och som ofta har blivit lite utstött i hagen älskar nya pollen. De har blivit så bra kompisar och står gärna och kliar på varandra osv😍. Enda negativa är att IC har lite problem med mugg och liknande men det kan jag ta med tanke på ju trevlig hon är.
Och vilken vacker häst också!
 
Tänkte bara skriva vad det blev för häst tillslut. För lite mer än 4 månader sen flyttade en 8-årig Irish cob in och jag är helt förälskad i denna lilla häst. Såå trevlig med allt, och är precis vad jag önskat mig🤩. Totalt orädd, glad, social, så himla snäll etc etc. Kan gå först eller sist när man rider ut och är så väldigt stabil men långt ifrån tråkig. Även rolig att träna på banan även om hon inte är utbildad alls, men det ska vi råda bot på☺️ Och min sambo hänger ofta med på uteritter och ibland rider han även ut barbacka själv på lunchen😅

Superenkel att lasta och köra, samt kan lämnas ensam om jag åker på träning med andra hästen, utan att nämnvärt bry sig. Och min appaloosa som är väldigt låg i rang och som ofta har blivit lite utstött i hagen älskar nya pollen. De har blivit så bra kompisar och står gärna och kliar på varandra osv😍. Enda negativa är att IC har lite problem med mugg och liknande men det kan jag ta med tanke på ju trevlig hon är.
Grattis! Vad roligt!
Vilken trevlig och vacker häst du fått tag på. :love:

Jag läste din tråd först nu och när du skrev din inledning tänkte jag på precis Irish Cob.

Hur hög är hon?

Vi har en tråd om cobbar här på Buke också.
 
Men så vacker häst! 😍 låter ju helt underbar med sina egenskaper (som min fjordhäst har❤️) och så fint att din andra häst hittat en vän i henne ❤️
 
Grattis! Vad roligt!
Vilken trevlig och vacker häst du fått tag på. :love:

Jag läste din tråd först nu och när du skrev din inledning tänkte jag på precis Irish Cob.

Hur hög är hon?

Vi har en tråd om cobbar här på Buke också.
Tack☺️! Ja, jag hade innan jag träffade henne inte alls tänkt IC faktiskt, eftersom de jag tidigare träffat har varit lite knepiga mentalt (antingen superseg eller bockat av vid första bästa tillfälle). Men har träffat så få att jag nog bara träffat ”fel” individer (fel för mig iaf). Men efter att ha kollat många annonser verkar det som att IC ofta är väldigt trevliga och trygga hästar😊

Hon är 148cm, och det känns precis lagom.
 
Men så vacker häst! 😍 låter ju helt underbar med sina egenskaper (som min fjordhäst har❤️) och så fint att din andra häst hittat en vän i henne ❤️
Tack☺️! Ja det värmer verkligen extra i mattehjärtat att hon och appisen är så förtjusta i varandra❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_9358.jpeg
    IMG_9358.jpeg
    524,4 KB · Visningar: 41
Tack☺️! Ja, jag hade innan jag träffade henne inte alls tänkt IC faktiskt, eftersom de jag tidigare träffat har varit lite knepiga mentalt (antingen superseg eller bockat av vid första bästa tillfälle). Men har träffat så få att jag nog bara träffat ”fel” individer (fel för mig iaf). Men efter att ha kollat många annonser verkar det som att IC ofta är väldigt trevliga och trygga hästar😊

Hon är 148cm, och det känns precis lagom.

Jag har ridit tre thinkrar; mor (härligt pigg) och dotter (mer åt det sega hållet) och en annan trevlig men pigg, härliga hästar 😀
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 479
Senast: em-pirre
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 193
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 048
Senast: Aningsfull
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 810
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp