Ergon har kommit (i en kartong som såg ut som de kört över den så blev rätt nervös ett tag, men den tycks må fint). Dock så åker den raka vägen tillbaka, och jag är så förbannat trött.
Bossorna är markant olika mycket stoppade, varvid den ena bossan är högre. ÅF ansåg att "det är så mjuk stoppning så de sätter sig när du rider". För det första är det inte mjuk stoppning - tvärtom, och den kommer ju lägga sig snett och sätta mig snett. Så visste kommer den sätta sig - snett.
Bossan är snett påsydd fram. Det är utmärkt ett märke de utgått ifrån. Från det sitter de på samma avstånd. Men märket är snett, så resultatet är att ena bossan är 0,5-1 cm högre upp än den andra i framkant. (Svårt säga exakt på en klädd bom, man kan inte mäta exakt från ortbensspetsen).
Sen är det lite smågrejer i finishen, bland annat är sitsskinnet lite snett påsytt och det finns en del smågrejer det slarvats med som estetiskt inte är så vackert. Det kan jag leva med bara jag får en sadel nån gång. Men bossan är inte enbart estetiskt, och det kommer definitivt inte "försvinna" för sadeln satt sig i den.
Så nu ska den tillbaka till ÅF, som ska låta sin sadelmakare titta på den. Eftersom de underförstått inte tror på/håller med min sadelmakare. Jag har reklamerat och krävt avhjälpande i första hand (eftersom de ändå ska ha igen den för koll), och prisavdrag i andra hand (så kan jag be min sadelmakare byta ut hela stoppningen samt flytta bossan)
Jag vill mest bara lägga mig ner och grina - jag behöver en sadel som fungerar damnit.