Precis.
Efter att ha PROVRIDIT över 40 olika sadlar (har alltså inte räknat de som diverse utprovare tyckt borde passa och sedan fått förkasta när de kom på ryggen) valde jag att låta måttsy en sadel efter både mig och hästen. Jag själv är inte så kinkig eller konstigt konstruerad, men hästen har HÖG och BRED manke, kombinerat med en rak, väldigt kort rygg...
Körde först 60 mil enkel väg (med hästen) för att träffa en sadelmakarmästare som var mitt förstahandsval vad gällde sadelmakeri, men tyvärr blev denna föräldraledig innan planerna hann sättas i verket. Kämpade på med några fler utprovare jag inte testat i närområdet, men alla gick bet.
I januari förra året fick jag dock tag på den fantastiska sadelmakaren som tillverkat vår sadel.
Leveranstid på lite mer än en månad till en kostnad av 23 000 kr.
Människan har lång och gedigen erfarenhet av hästar och ridning på hög nivå och jag är så SJUKT nöjd!!!
Flinar fortfarande fånigt varje gång jag sätter mig i sadeln och hästen går som en dröm.
Det är en hoppsadel byggd på allroundbom och vi tävlar Msv dressyr och hopptränar på 0,90 nivå.