Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Prestige D1 till C, och till den har jag en ELT-gjord då han lätt får knölar och spänner sig med vanliga gjordar. Det funkar, men det är inte en perfekt kombination för att bommen på sadeln är mjuk och gjorden är mjuk, så det blir lite svajigt. Han har ett lite knepigt sadelläge, bred ryggrad och extremt kort rygg så jag har inte jättemånga modeller att välja mellan. Dessutom har sadeln så långa stroppar att jag har en gjord som bara är 45 cm så det är svårt att bara prova andras gjordar.
Är det någon av er som vet en kort sadel som inte är så mjuk, alternativt har något annat tips på lösning?
Och du upplever det inte som svajigt? Jag har visserligen en rörlig (kanske svajig?) häst också...Jag har samma kombination (D1 och ELT) till min häst
Och du upplever det inte som svajigt? Jag har visserligen en rörlig (kanske svajig?) häst också...
är lättare att prova längre gjordar än kortareJag har en Prestige D1 till C, och till den har jag en ELT-gjord då han lätt får knölar och spänner sig med vanliga gjordar. Det funkar, men det är inte en perfekt kombination för att bommen på sadeln är mjuk och gjorden är mjuk, så det blir lite svajigt. Han har ett lite knepigt sadelläge, bred ryggrad och extremt kort rygg så jag har inte jättemånga modeller att välja mellan. Dessutom har sadeln så långa stroppar att jag har en gjord som bara är 45 cm så det är svårt att bara prova andras gjordar.
Är det någon av er som vet en kort sadel som inte är så mjuk, alternativt har något annat tips på lösning?
Det tror jag inte att det påverkar. Men det var bara så att jag inte kan prova så många andra gjordar utan att köpa dem först för han behöver en kort... Var det tydligare?@Amanda_F jag förstår nog inte hur du menar att sadelns stroppar skulle påverka längden på gjorden ? Eller hur menar du
NejDet tror jag inte att det påverkar. Men det var bara så att jag inte kan prova så många andra gjordar utan att köpa dem först för han behöver en kort... Var det tydligare?
Bara för att stropparna på sadeln är långa med få hål. Jag har köpt den så och kommer lämna in den om jag ska göra nya hål och det har inte hunnits med.Nej
Varför behöver han en jättekort gjord ?
Ok fast då blir ditt problem ännu svårare att tolkaBara för att stropparna på sadeln är långa med få hål. Jag har köpt den så och kommer lämna in den om jag ska göra nya hål och det har inte hunnits med.
har också cair gjorden till min sadelgjords tvångs häst, enda gjorden som hästen accepterar utan att sura till45 på ELT är 50-55 på andra gjordar dock. Hål kan du väl fixa själv? Bara att köpa en håltång om stropparna är i läder.
Ang svajighet så har jag ELT till min extra mjuka Childeric och det är eg inte en rekommenderad kombination. Tycker dock det funkar ok, men om jag ska göra mycket travjobb så brukar jag ta en wintec cair gjord istället. Har även en Childeric lädergjord med platta, nästan lika bred som ELT.
Min häst har sadeltvång (gjordtvång...) och cair gjorden funkar jättebra.