@super "Skönt" att inte vara ensam om problemet
Tippade sadlarna alltså bakåt när du drog gjorden? Jag har förstått att det är fördelaktigt med u-formade koppjärn på dessa hästar, men hur vet man om en sadel har det? Jag frågade en av sadelutprovarna om det men hon visste knappt själv vilken form det var på koppjärnen på märket hon sålde
Ja en Wow vore något! Bara en aning utanför budget just nu, men kanske i framtiden, drömma går ju. Han hade faktiskt en gammal Kieffer när han var yngre, men de är tyvärr alldeles för smala i kanalen
Tack för lyckönskningarna, det verkar behövas
@Is90 Jag provade en leopold på honom för ca året sedan, den låg faktiskt helt ok, men tyvärr alldeles för bred i midjan för mig, och tyckte även att jag hamnade lite väl långt bak på honom. Kanske det finns nån annan modell som skulle kunna funka?
Det kommer iallafall inte att bli MacRidern utan vi letar vidare. Jag tror ju inte att vi kommer att hitta hans livs sadel nu, är mer ute efter något som kan funka så länge, så att vi har tid att hitta en bättre sadel samt att han fått tid att muskla sig lite mer. Men vill ju gärna att det ska vara så bra som möjligt ändå. Vet inte riktigt vad som kan vara värt att prova? Har funderingar på...
Crown (Läste att warmblood skulle vara lite smalare i midjan, nån som vet hur lång den är?)
Frank Baines (Modell?)
Jensen (Classic eller Brilliant kanske?)
Kentaur (Modell? Hur raka är dom och finns det någon som är relativt kort?)
Globus Crincle (Skulle tydligen ha tyngdpunkten lite längre fram och vara hyfsat rak men så mycket mer än så vet jag inte)
Lippo (Modell? Provat en Angelina som varken hästen eller vi ryttare gillade men kanske finns nån annan som är intressant, det finns ju ändringsbara modeller också har jag sett)
Och om man nu ändå ska prova en ändringsbar sadel så hörde jag att Bates New Dressage skulle vara rak och kort, kanske värt att prova?
Jag har ingen direkt koll på något av märkena jag nämnde ovan så om det är någon som vet något som talar för eller emot möjligheten att någon av dessa sadlarna kan funka så vore det guld värt om ni vill dela med er av era erfarenheter, eller om det finns några andra märken som kan vara intressanta