Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har också hört informationen att Passier använder någon sorts syntetull i sina sadlar som inte klumpar ihop sig.Men det är väl just därför att det är viktigt att rida in den försiktigt, för att det är ullstoppning.
Fast nu i skrivande stund, fick jag för mig att det är syntetstoppning. Någon som vet?
Och sen vore jag ju inte jag om jag inte grävt vidare i detta.. så jag skrev till Passier direkt o frågade vilken sorts ull de använde o om man måste rida in deras sadlar o isåfall på vilket sätt. Fick omgående svaret att alla är stoppade med den nya syntetullen och att ingen inridning krävs. Du får ju gärna skriva o fråga själv mackan eller skicka din mail så ska jag vidarebefordra hennes svar.
Passier skall skötas med sadeltvål och vanlig läderbalsam. Helst de egna produkterna men tex stubben tvål och effax balsam funkar också.
Novali, ja pastellfiskar är gott! Men jag gillar bara de gröna och röda.
I dag tog jag Arrows egen sadel och det kändes så dåligt. Jag halkade runt och han kändes spänd och ville inte gå fram ordentligt. Till slut gick jag in och bytte till den lilla sadeln, vilken skillnad det blev! A har talat tror jag...
Just pga sitsen. För att ryttaren ska få en behaglig känsla. Jag har själv haft frieserhästar och jag har aldrig gillat just Dac på deras ryggar. Nu har jag en frieserkorsning och även den går med en DI. Jag får väldigt ont i svanken om jag rider i Dac på deras ryggar.