Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inga mått att komma med, men jag red nyligen i en IW och den kändes längre än Innovan som jag har nu.
En bekant ska sälja sin men den var ju som sagt fit 3 och jag tror det blir för smalt.
Nu har hon vitt järn i sin wintec, visserligen med ett fårskinn under.
Problemet är att bekanten bor 60 mil bort så kan inte bara slänga på och prova den heller.
-Ja, prova kan ju alltid! Bommen på IW är rakare än Innovan, nästan så rak som någon sadel kan bli. Jag tyckte bättre om den än Innovan, men på min gosse blev den för lång och för rak.
Längden ser ju inte ut att vara något problem, däremot verkar den ligga i bakvikt. Är inte gult smalt järn?? Blir nog bättre när du får ett bredare järn i den.
TackMartina_m: Kul att impulsköpet verkar lyckat!
Jag hade väl egentligen lite samma bekymmer med min. Red en del i min kompis Innova, som jag gillade mkt, men det var ganska tajt för manken, och då har min ändå ingen "stor" manke, mer en helt normal till liten enligt mig. Men lite bred kanske. Därför jag tvekade på att köpa en sådan.Slänger ut en undran; -är det någon som har erfarenhet av Frank Baines modell "Omni high head"? Åter igen på sadeljakt då Innovan inte ger plats nog åt manken som är både hög, bred och lång...