Det blir inte alltid som man tänkt. Eller så är det precis så.
Efter Kyras förra kull lovade jag henne att det räckte, men så hände ju det som hände med himlakullen. Vi ville så gärna ha en kull med den hanen, Kyra var där två gånger, TOM. Hon kom hem, blev parad med Otto (min hane som hittills givit den finaste kullen) TOM. Då blev hon kastrat och flyttade till
@Sonic76 . Det var ju egentligen som jag hade lovat så det känns så bra.
Då hade vi mamman till himlakullen. Skulle vi våga para om henne? Alla jag pratat med sa att det var en tillfällighet och att om hon blev dräktig så skulle det funka. Så hon parades med min hane Otto i april och inatt efter några dagars ångestfylld övertid föddes vår I-kull. Det blev tre friska starka ungar, en blå hona, en sorrelhona och en viltfärgad hane. Jag är så oändligt tacksam och hoppas att vi kommer kunna behålla nån av tjejerna. Hanen är redan tingad.
Från Kyras sista kull har vi kvar Freja. Vi har letat somalihane ett bra tag till henne men flera omständigheter fick det att tippa över på en varianthane (dvs abessinier med långhårsgen), vi vill egentligen inte göra några korthåriga men nu blev det denna kombination bland annat pga het önskan från en annan uppfödare om en unge från den kullen. Det blir säkert fina ungar men nu ångrar vi oss, den andra uppfödaren har tingat en unge idag, våra föds inom en vecka, känns sådär när det var en avgörande parameter för vårt val. Säkra ett bra samarbete osv. Folk är opålitliga och jag ska aldrig mer göra en kombination pga nån annans önskan. Aldrig. Det är bara möjligt med blått eller kanske, kanske fawn i den här kullen
Sen har jag min fina ryska, hon skulle gått till himlakullens pappa. Men så hann hon börja löpa och innan jag förstått det så hade Otto parat henne också. Så blir det när man har en hane hemma som sköter sig och får gå med tjejerna. Så där väntas kull i slutet av juni. De kan få alla färger
Ryskan har en sparad dotter som också är parad med en ståtlig sorrel hane så där hoppas vi på fina sorrel eller fawn ungar i slutet av juni