Härligt!Nu vågar jag börja tro att hon är dräktig, de är fortfarande väldigt små men det är definitivt inga torra små tandtrådar någon av dem.
Min hona verkar också vara dräktig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt!Nu vågar jag börja tro att hon är dräktig, de är fortfarande väldigt små men det är definitivt inga torra små tandtrådar någon av dem.
Myran är oriental.
Helig birma.
Helig birma.
Fast jag skulle kalla, åtminstone den yngsta, högst ohelig...
Inget snack om saken längre, de små tuttisarna är fortfarande små men betydligt större nu.
Aptiten med, jag måste köpa nytt torrfoder för nu är Pipens slut och hon var utsvulten och höll närapå att förgås när jag kom hem i morse.
Hon har hunnit äta tre gånger idag, av maten som inte dög tidigare, det var nog myräggen som var hungriga. .Åh vad härligt med mini-myror! Vissa honor får ju hormonförändringar och kan dessutom må rejält illa i vissa perioder. Det får bli extra gos och läcker mat de närmsta veckorna
Hinnor, menade hinnor och inte slemhinnor även om de är slemmiga.Myran har börjat bli spolformad, snart kommer jag nog lyfta ner maten från bänken men då blir det att passa så hundarna inte hinner in i köket före mig.
Hon är beräknad första veckan i december och som tur är jobbar jag hemifrån då så jag kan hålla tassen. Misstänker jag kommer vara duktigt nervös när det bokstavligen börjar dra ihop sig. Hur duktiga har era kattor varit vid födslarna, sitter instinkterna i eller har de behövt mycket hjälp?
Vilken mjölkersättning rekommenderar ni att man har hemma? Sax, våg och termometer finns, något mer jag kan behöva? Jag har rent, skrotat sänglinne att både bädda och torka slemhinnor med.
Jag brukar alltid ha KMR hemma men många gillar även Royal Canins ersättning.Hittat en bra kalender på nätet.
https://www.hedren.nu/page/kattens_draktighet
Kollade priset på en mat Myran får nu, 49,90 på Arken Zoo för en liten burk och 30 kr hos veterinären! Trodde att veterinären skulle vara dyrast men nu har jag ringt och de har maten hemma så jag ska åka dit och handla.
Vad är det hon får?