Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vi bestämt datum? Om det blir den 29: onde (om det var på tapeten, eller så är jag förvirrad som vanligt) så har jag bvc-tid kl 15, men vi har väl träffen ett gäng timmar innan dess? :)

Ni som kommer på bärträff, vill ni va snälla och PMa mig så jag ser hur många som kommer?
Alt så kan ni adda mig på Facebook där jag är lite mer aktiv!
Isf sök på Tove Maria jag har en liten unge med stora solglasögon på min profilbild.

Ni som kommer på bärträff, vill ni va snälla och PMa mig så jag ser hur många som kommer?
Alt så kan ni adda mig på Facebook där jag är lite mer aktiv!
Isf sök på Tove Maria jag har en liten unge med stora solglasögon på min profilbild.

Jag hade tydligen en bvc-läkartid kl 15 på måndag, men jag ska försöka boka om den :) I värsta fall så är jag med en timme bara, om det är ok?

Hej alla som bär! Jag tänkte höra om någon har lite tips till mig.
Söker en bärsjal som är sval, hyfsat enkel att få till då man är ovan och som passar en liten en på 8 veckor nu.
Har en ergobaby original bärsele nu och hon älskar den, vill gärna åka runt i den på dagarna medan jag fixar med annat (hon sitter alltså gärna i den någon/några timmar. Söver henne ibland i den på kvällen också. Men det blir ju så varmt!
Har funderat på en mei tai (som verkar vara nåt slags mellanting mellan sele och sjal?)

Någon som har något tips?

Vi har sjukstuga här, så jag får hoppa trots generöst erbjudande om barnhjälp! Kan hända att jag dyker in en annan dag för att titta på en Twingo dock, för visst säljs den i affären?

Jag måste ställa in! Min dotter vaknade dunderförkyld imorse och jag kan inte lämna in henne på förskolan.. Såklart..

Jag funderade igårkväll på att ställa in pga att vi blev så få så jag tänkte att vi kanske kan bestämma ett datum lite längre fram så det blir bättre framförhållning så fler kan komma?

Jag måste ställa in! Min dotter vaknade dunderförkyld imorse och jag kan inte lämna in henne på förskolan.. Såklart..

Jag funderade igårkväll på att ställa in pga att vi blev så få så jag tänkte att vi kanske kan bestämma ett datum lite längre fram så det blir bättre framförhållning så fler kan komma?

Bara säg till vilket datum som passar dig bäst!

Är det måndagar som gäller? Isf (om det är ok att lämna önskemål :o) så är jag intresserad om det blir på förmiddagen. Behöver vara tillbaka i Uppsala till 15 pga babysim... De tre sista måndagarna i september fungerar för mig mig, sen börjar jag jobba och får skicka sambon istället :o ;)

Jag är ledig september och oktober. Vet inget jag är upptagen med (dagtid, jämna veckor är måndagkvällarna upptagna) i nuläget.

Affären är öppen alla dagar förutom söndag och måndag, därav det endast går att va där dom dagarna.
Sen är det personal där och packar ordrar på måndagsförmiddagen så träff på en måndag innebär kl 13 ca men söndagar kan nog va mer flexibelt!
:heart

Hej alla som bär! Jag tänkte höra om någon har lite tips till mig.
Söker en bärsjal som är sval, hyfsat enkel att få till då man är ovan och som passar en liten en på 8 veckor nu.
Har en ergobaby original bärsele nu och hon älskar den, vill gärna åka runt i den på dagarna medan jag fixar med annat (hon sitter alltså gärna i den någon/några timmar. Söver henne ibland i den på kvällen också. Men det blir ju så varmt!
Har funderat på en mei tai (som verkar vara nåt slags mellanting mellan sele och sjal?)

Någon som har något tips?

En vävd sjal, ganska smal bredd och inte för tjockt tyg i storlek 6 är en bra nybörjarsjal. Didymos är ett kvalitétsmärke till rimlig peng som är snälla mot nybörjare.

Yaro är billigare men väldigt breda.

Nona är billiga och smala men deras första (Imagine och Palmae) var väldigt tuffa tyger, mycket jobb.

Köp en Didy ;). Kolla in deras hemsida didymos.de . Och kolla begagnatgrupperna på FB.

Har du bild hur hon sitter?

Förlåt att jag är seg på att svara, men har tagit bilder nu!

DSC_8543_zpsbnbwmwfx.jpg

DSC_8542_zpssunyrrss.jpg

DSC_8555_zpstakboa6u.jpg

Borde jag försöka få till ett djupare säte? Hon är 7 veckor och 5 kilo.

Hon är nöjdare nu när jag upptäckt att hon vill ha huvudet "fritt" och inte sitta fast under ena sidan liksom, men hon är inte superstadig i nacken än så då får jag ju stötta med en hand hela tiden. Men hon blir fortfarande arg/ledsen efter kanske 30 min i sjalen. I pognaen kan hon sova i flera timmar.

Förlåt att jag är seg på att svara, men har tagit bilder nu!

DSC_8543_zpsbnbwmwfx.jpg

DSC_8542_zpssunyrrss.jpg

DSC_8555_zpstakboa6u.jpg

Borde jag försöka få till ett djupare säte? Hon är 7 veckor och 5 kilo.

Hon är nöjdare nu när jag upptäckt att hon vill ha huvudet "fritt" och inte sitta fast under ena sidan liksom, men hon är inte superstadig i nacken än så då får jag ju stötta med en hand hela tiden. Men hon blir fortfarande arg/ledsen efter kanske 30 min i sjalen. I pognaen kan hon sova i flera timmar.
Huvet fritt har mina alltid velat ha, envisa ungar :-) möjligtvis aningens djupare säte, nu börjar hon bli större iofs men kanske så knäna inte är så brett isär? En del känner sig instängda i sjalen och det är friare i sele, sen när de kan ha armarna utanför funkar sjalen bättre.

Jag har köpt en Ergobaby bärsele och även om det är lite bökigt att få på sig den så tycker jag att den fungerar väldigt bra. MEN! Jag är livrädd för att han ska kvävas i den. Man ska ju ha den så högt att huvudet inte faller bak utan vilar mot bröstet. Det gör ju att han ligger med ansiktet mer eller mindre intryckt mot mig. Har ni några bra tips, trix, någon som känner igen sig, gör jag fel...? Jag vågar inte gå med den för han somnar gott och då går jag bara och väcker honom stup i kvarten för att kolla att han andas... :( Han är bara två veckor ska tilläggas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 935
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar