Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag stängt luckorna till containern. Betraktar årets röjning som avslutad. Det kommer en lastbil och hämtar den imorgon.

Inventerade tomatplantorna och flyttade några grodda pumpor in under lysröret.

Avkomman och jag konstaterade att allt är så ljuvligt ute nu att man skulle kunna sitta i stort sett varsomhelst på tomten eller omgivningen och bara njuta. Till och med baksidan av pannrummet kändes lockande just idag :p

Imorgon lovar de 26 grader varmt. Undrar hur jag ska överleva det.

Avslutade dagens arbete med att steka hallumi och grönsaker. Samt slå upp ett glas rött.
Skål. Imorgon är det fredag igen.

Not botten ar klar till en "tarta" till sonen's fodelsedag i dag. Nu ska jag bara vispa gradde med vanilj socker och rensa en "shitload" med jordgubbar, hallon, blabar, och bjornbar att lagga ovanpa ... med ett mycket litet puder av "confectioners sugar" (glomt vad det heter) ...
Jag gor klart allt har innan jag aker dit och satter ihop skapelsen. Sedan ar det dags for kalas.:d

Vi ska grilla!
DSC_0559.webp

Har hämtat ett ytterfilter till mitt 100 kar hos en kompis. Och kollat in hens kar. Synd att man ej kan ha större kar. Gibbis är bra läckra!:love::love:
Städat lilla pumpen i 100 karet, då la lysröret i ljusrampen av... :mad: Så det blev kolsvart i karet. Som tur var, hade jag inhandlat ett nytt lysrör till den rampen, för någon månad sedan ;) Så jag hade ett nytt hemma, men fick det inte på plats. Och päronen var i sommarstugan... Så det fick vänta tills farsan kom hem igen i kväll. Så nu är det på plats!:banana:
I morgon är det jobbardag igen. Hoppas på att det inte är lika varmt i morgon. Lär ju smälta bort i våra svarta, tjocka jobbarkläder:wtf::wtf::wtf:
Ett som är bra iaf i morgon - "snuskhummern" är ledig:bow::bow::bow: Så en dag utan honom.
I morgon em kommer min BS hem till mig. Få se vad vi hittar på. Kanske installerar nya filtret;):o

Idag har det varit en skön dag och fått en del gjort Bytt brunnslocken tagit massor med promenader med Leo.Den sista gick vi söderut och bonden hade släppt ut sina får och när dom fick syn på oss kom dom springandes och skrikandes och trodde dom skulle få mat och leo blev skitskraj och sprang tillbaka där vi kom ifrån men var tydligen nyfiken då han stod på bakbenen och tittade på dom längre bort ,Nu ska jag sätta fart på den nya gödningssnurran och köra på gräsmattan då det ska komma mycket regn inatt och i morgon så dom har utfärdat en klass 3 varning angående vårfloden här och norrut .Så får man väl ut och patrullera inatt då det är en inbrottsvåg här igen .Dom började med att tömma en frys igen igår på dagen och under natten har ett gäng fyrhjulingar och motorsågar försvunnit och en del andra saker .Men en bil har varit synlig under dagen igår så man vet ungefär vad man ska hålla ögonen öppna efter

Not botten ar klar till en "tarta" till sonen's fodelsedag i dag. Nu ska jag bara vispa gradde med vanilj socker och rensa en "shitload" med jordgubbar, hallon, blabar, och bjornbar att lagga ovanpa ... med ett mycket litet puder av "confectioners sugar" (glomt vad det heter) ...
Jag gor klart allt har innan jag aker dit och satter ihop skapelsen. Sedan ar det dags for kalas.:d
Florsocker :up:

Okej förlåt @tanten men nu har jag räddat situationen igen, de lyckades inte lösa det på egen hand så jag slängde ut en krok redan i går för att kolla andra möjligheter och när de andra inte lyckades så hittade jag en lösning. Det innebär inte så mycket jobb för mig, men det betyder att någon annan får lov att ta hand om kiosken. :angel: Men jag misstänker att det blir jag som får lov att flänga runt på båda ställena.. :cautious:

Ni har släppt in värmen och tycker nu att det är för varmt? Gör ni samma på vintern? :angel:
Tips: svalare ute än inne så öppna annars ha stängt och använd fläktar om ni inte gillar värmen som äntligen är på gång i detta förbenade kalla land.

Jag har långbyxor och tjocktröja men inte genomgående lägenhet tyvärr så har försökt få in värmen så gott det går, jag fryser!
Nej vi har öppet på den sidan det är skugga men vad hjälper det när vi har stora glaspartier i väst... :meh: Nu när solen försvunnit börjar det äntligen bli svalare, "bara" 25 grader inne och 23 ute. Stänger vi helt har vi över 30 grader inne så det är inget alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka