Sv: Vi Newbies
Väldigt tråkigt att det blev som det blev med din tävling. Men det kommer nog fler tillfällen efter vilan, den är ni värda!
KL.
OCH HÄR KOMMER JAG MED
GODA NYHETER! (så goda att inte ens caps lock räcker till!)
Enligt ordination av veterinär skulle jag böja bakbenen på Ubbe och se om jag fick olika reaktioner. Och det va på håret att det syntes nått! Så jag behöver alltså inte ringa ut veterinär för medicinering utan i lugn och ro ge honom mer rörelse. Så vi tog en promenad, kollade in skogsmaskinerna som står (mer om det senare) och så fick han inviga sina nya cremefärgade benlindor och gå ut med polarna! (Man kan ju hoppas att benlindorna hjälper något om de börjar bralla!)
Och Elmer och jag har haft en mysig långritt som började med miljöträning (som att det behövdes). Vi möttes alltså av trafikstockning i form av en Timberjackliknande maskin men större än den på bild (den som kör ut stockarna från skogen till upplagen) som stod och höll på med nått mitt för vägen. Hade kanske 1 meter på varje sida och jag stod och velade ett tag om jag skulle be dem flytta eller om vi skulle traska förbi. Men grabbarna kom fram och sa hej, meddelade att de kunde flytta maskinen och jag tackade så gott för det! Elmer stod och spejjade på långa tyglar medans det small och donade. Sen gick vi förbi och hade en mysig ritt i sådär 1-1½ timme innan vi. Tja... Mötte samma maskin igen! (Vilken novell ni får!)
Denna gången stod han och lastade av stockar och såg varken framåt eller bakåt, på andra sidan maskinen stod två stackars bilar och väntade och Elmer började bli frustrerad på att han inte fick komma hem någon gång
Så eeh, jag hoppade av för säkerhetskull och klämde in oss mellan timmerhögen på ena sidan och fram till föraren och gestikulerade, "du får lugna dig lite och flytta på dig, det är KÖ!". Hahaha, vilken häst! Nä, så gick vi förbi, pratade med den första bilen som inte hade en tuta och med den andra bilen som hade en tuta, och så sa jag att han helt enkelt inte ser så tuta när jag kommit ett par meter bort om maskinförarn inte flyttar på arslet. Det behövdes inte.
OCH SEN så stod det en tankbil mitt i vägen.... på samma ställe som Timberjacken stod först. (Vilken daaaag). Men lastbilsförarna sprang snabbt fram till sin bil och stängde av den. Snällt! Harkel. 50 meter från stallet kommer tankbilen bakom oss men då kunde jag rida av vägen.
Elmer är numera trafik- och maskinsäker
Såhär såg det ut (efter att vi passerat tankbilen)
På Ubbes promenad fick han stryka sig tätt intill den andra stora Timberjacken närmast i bild. De hade parkerat mitt på min stig! Fast Ubbe, han bara slickade lite på alla däcken och gick