Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Ja han e go han =)
Det tycker jag ;) Han är rätt cool =) En kompis satt upp på honom innan vi flyttade och han brydde sig nästan inget!
Men skenet kan ju bedra ;)

Vad heter pålle och vad gjorde ni innan ni blev skadade och fick transporteringsproblem? I vilken del av Sverige kan man hitta er?

KL.
Ja. Nu har Ubbe smakat på alla trådarna i sin lilla hage. Han blev grymt sur över att det faktiskt va el på ALLA. Men ja, han har fortfarande inte blivit sämre utan är på bättringsvägen.

Vi finns på västkusten:)

Vi har tävlat i pleasure och trail litegrann och skulle vidare mot ranchtrail och så va jag lite sugen på reining...
Men jag vet inte om han håller för reining så min plan är att verkligen satsa på trailen och gör a det så noga och bra det går=)

Vi får öva massa på bommar för han slarvar och slår i hela tiden ,klonk klonk, surt är det!!

Har du provat höja dem i ena änden? Med en liggande sockerbit tex. Det får upp fossingarna på de flesta kusar!

Jag har varit på shoppingstråt. Kunde.. inte.. låta.. bli. :angel: Meeeen till hösten ska hon ju börja hoppas så smått och löshoppa gillar hon. Snyggt att ha ute i skogen också. Fanns liksom ingen anledning att låta bli. :D

lmsk.jpg

får testa det,se om han anstränger sig lite mer:D

Vilka häftiga skydd! Dom kommer se ursnygga ut på din häst,färgkombinationen:love:

Blåfirren! :-o skrik!-rosa haha. Men vad som än gör dig lycklig. Ubbe har limegrönt han... Om jag hittar...

min fux går i svart och blått....suktar efter ett par svarta professional choice skydd.. vore häftigt m dom riktigt blå, men jag är lite feg när det gäller färger:p

Jag vill ha de bruna :love: Och är bra sugen på att klicka hem dem, skattepengarna trillade ju in på kontot idag. Men nya dojor, brallor och hjälm är vettigare, tyvärr.

Just det, mönstrena har kommit! Har två frågor. I western riding blev det mönster 11 som Tender gissade. Men det är ju walk & trot, så är det skritt eller trav på galoppsträckorna?

Western horsemanshipen ser ut såhär:
mnstr.jpg

Och då måste väl de små volterna vara skrittsträckan? Jag är för övrigt dönervös, men jag ska försöka släppa det. Enbart miljöträning, det är blåbärsklass och vi kan inte misslyckas helt. Mycket enkla mönster, alla dessa moment kan vi. Kommer dock lysa som starkast när vi går över bommen ;) Och en sak till. Är nedsittning eller lättridning att föredra?

Senast ändrad:

Va roligt med tävling!!:) När?

Jaa, man måste ju prioritera alla saker man vill köpa...tyvärr:(
Väntar otåligt på min slant jag ska få tillbaka:D

16 juni, 2 e-klasser. Båda w & t. Känns rätt galet som gammal engelsk ryttare att ta ut en 3åring på tävling, men inom western finns det ju minst 10 grenar för ungfjun. Så jag försöker komma över den mentala tröskeln som menar på att jag är ute 3 år för tidigt.

Standard brukar vara trav på galoppsträckorna på w&t.

Du sitter ner i traven i alla grenar! Förutom aqha's engelska grenar ( hunter hack, hunter under saddle mfl)

Okej! Det står ju jog, men jag har inte så värst många travväxlar. Men inte blir man diskad om man inte ryggar hela sträckan eller rider i fel tempo? Jag ska försöka filma när jag rider mönstren här hemma, så ni får se!

Råkat handla ännu mer också. Inga skydd, men lite annat smått och gott. En del ariat. Någon som har något att säga om deras westernutbud?

KL.

Idag ska vi fortsätta inkörningen av Elmer, han är ju så snygg i lokselen! Får se om jag får ihop några bilder som inte är med rumputsikt ;) Ska be mamma trava lite med Ubbe med och se om han är nått halt, i skritten syns inte ett smack! Man kan ju hoppas! Lite promenad ska han få i vilket fall.

Jag ska köpa in ett kimblewickbett till Elmer med, han gillar hävstång men är ju så himla känslig så vill inte sitta på den vanliga stången dag ut och dag in. Speciellt inte köra på den när jag inte är så himla kvick i handen ännu. Självklart går det ju med tränsbett men somsagt, om Elmer får välja ;)

Hur går det med Elmers spekulanter?

Själv måste jag få ömka lite nu. Haft konstant ont i magen sedan frukost vid 9. Tagit maxdos med värktabletter och ändå går det inte över. 8 timmars jobb snart :( Har en blåsa på insidan läppen som gör ont också, buhuhu

*kl*
Äntligen hittat en passande westernsadel till Sälga. Så nu kan vi komma igång med trailträningar.
Transporten ska fixas med och besiktas. Sen kan vi åka iväg med och träna.

För övrigt är Sälga min nu, ägaren skrev över hästen på mig. :) Så är så lycklig nu.
33111485.jpg
[/url][/IMG]

ute ;)

Skolan är slut och jag jobbar heltid, är hemma halv 5 varje dag och då prioriterar jag hästarna och trädgården framför datorn. Lillen sträckte sig i bogen och har varit halt länge men nu har jag kört honom 3 små rundor och han är ren äntligen. Så därför har det inte varit så mycket hästande men nu när jag slipper åka ner till skåne varje vecka hoppas jag kunna sätta igång honom ordentligt och hinna med att rida in Ninni färdigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar