Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Jag har nog gett upp westernridningen. Jag har försökt att träna (trail) i ridhuset, på ridbanan, i skogen, på fälten. Jag har blandat jobb och bus, olika moment, sällskap och inte sällskap. Men vi får bara till momenten enstaka gånger. När jag slänger in exakt samma saker, t.ex. sidepass, i ett dressyrpass så går det utmärkt. Men då arbetar han (och jag rider) på ett helt annat sätt än han "ska" på en trailbana. Han knäpper av, blir sävig - uttråkad, helt enkelt. Varpå jag blir frustrerad, lite ledsen och omotiverad. Vi skulle ha tävlat E-klass på lördag, men jag strök mig faktiskt igår.

Varken jag eller min häst är westernskolade "på riktigt". Kastor är väldigt allsidig och jag kan motivera honom till det mesta. Vi kan hoppa, rida dressyr eller distansritt - och gör allt det. Så det får vara så. Åtminstone för nu. Man kan inte vara bra på allt ;) . Vi får se vad som händer senare.

Jag är häär!!!! Jag är senil och typ fb nörd så ibland glömmer jag buke. Men absolut inte er härinne är klart! *vissel*
Jag rer med mina sadlar fortfarande. Men förhoppningsvis kommer det lösa sig till helgen med hjälp av underbara Milsta och Tumbleweed :-D

Måste gå tillbaka och uppdatera mig lite i tråden här :-)

Kl.

Ja, men eftersom Casper visat upp sig från sin bästa sida här igår så måste ni ju bara se! Han kommer ju faktiskt bli westernhäst han med, vi ska bara ha råd att leta efter marknaden bredaste sadlar.

Här har ni liten kluring efter sina två rundor, nollade i markbommar och nedslag i första i 20 cm ;)
168853_389832147730118_648456434_n.jpg

480070_4181823226653_638763430_n.jpg

317904_4184430611836_1316618163_33703064_33405378_n.jpg

Jag ska förövrigt gå med i detta lilla ridsällskapet med 10 stycken medlemmar så jag får tillgång till ridbanan. Tar bara 15 minuter med transport.

Senast ändrad:

Wohoo en Ubbe är ute ur boxen! :banana: Vad kul med tjejen som provred Elmer förresten, hoppas hon kan köpa honom!

Vet ett par som hade en simco draft horse på en irish cob som var som en tunna, kanske vore något att prova? Det är ju inte bästa märket men vet en del som faktiskt varit nöjda medjust den sadeln :-)

Underbart att Ubbe äntligen är ute :-D

Ja, det är den och alla dessa xfull quarterbommar jag är nyfiken på. Vet att Egonson har testat både simcos och fastnade för en annan sen...

Iaf... Ubbe va ute ur sjukhagen vid lunchtillsynen. En fin, avbiten tråd låg utslängd över halva hagen. Måste sätta på el!

I denna tråden vill jag vara med:)

Egentligen inte den färskaste beginnern, men pga skadade hästar, lång rehabilitering, skadad bil, kasserat släp så har jag inte kommit iväg på varken träningar eller tävlingar:(

Men nu börjar saker å ting så smått ljusna igen och jag och arabpålle är på gång igen:bump:

Så man kan säga jag är en Newbie hoppas jag:p

Jopp, jag hade Simco Draft, nu har jag Continental med X-full bom i stället, för Simco faktiskt blev för bred när han gick ner i vikt (inga fettkuddar vid manken längre!)
Simco är helt ok faktiskt, men den jag har nu är ju rätt stor skillnad både för hästen och mig :)

Det som är det är att Simcon upplevs som väldigt svängd i bommen.

På bensinmack! :) Ska Casper bli westernkuse eftersom hoppanlaget inte slagit igenom eller utvecklas han lite på westernfronten också? ;) Kul att Ubbe är ute! Sjysst av grabbarna att inte överge honom, utan hänga lite där. Men ja, el kan vara att föredra.

Liten: Både tråkigt och inte alltså? Oavsett vad du rider och hur, lycka till! Om det fungerar med enstaka moment på övriga pass så är det ju bara fortsätta så. Någon gång blir det en E trail!

Zandroria: Kan du PMa mig vart den illasittande sadeln kom ifrån? Jag ska leta sadeln väldigt snart, och kommer åka neråt i landet. Vore ju surt att åka 50 mil och få en sadel som ändå inte passar.

Varmt välkommen! Vad innebär på gång? Träningsdags, tävlingsdags? En liten presentation av er vore kul. Och en bild på vrålåket såklart.

kl
Puh, nu blev det fart här. Man ägnar sig åt sitt i ett par dagar och återkommer till detta, kul! Jag har bara goda nyheter att dela med mig utav. Vi red ut idag, ensamma för andra gången. Den här gången stannade hon ingenting, tvärtom. Det var inte den snyggaste ritten direkt, men kul hade vi! En hel del galopp på Fippels initativ, lite räsersträckor och en bockserie. Skritt var helt otänkbart, fick verkligen ta i henne för att hon skulle varva ner. Utomhus duger det inte att sätta sig lite i sadeln för att få en sjysst halt inte. Hann hem precis på minuten till hovslagaren. Ren tur, jag hade ingen koll alls på att det var verkning idag. Men hovarna såg bra ut. Trakten har kommit upp, rötan är ett minne blott och hon sliter dem fint. HURRA!:banana:

Men - vi har sladdat vägen till stallet så nu är den full i grus. Och lite ömmar hon, så nästa gång blir det förmodligen skor fram. Jag vill undvika att sko innerst inne men behöver hon så ska hon få. Men först väntar en längre vila, efter tävlingen. Sedan dojjor och vidareutbildning.

Varmt välkommen! Vad innebär på gång? Träningsdags, tävlingsdags? En liten presentation av er vore kul. Och en bild på vrålåket såklart.

Han är i princip igång helt efter en skada så vi bygger muskler och kondition för fullt:)

Vi tränar änsålänge endast på hemmaplan då bilen är för sjuk att dra släpet:p
Tur jag har min tränare som åker ut till mig:bow:

Hm, får pinsamt nog erkänna att jag ännu inte lärt mig lägga ut bilder på buke:o Men borde verkligen ta tag i det!

Alla har så himla fina pållar och det har vart kul å läsa om framgångar och glädjestunder:)

Glömde ju en liten presentation:p

Jag är 25+ och befinner mig på västkusten med dotter,man och massa djur:p

Det aktuella objektet för denna tråden är en liten arab:)

Ah,ska verkligen luska ut hur man lägger upp bilder...lättare då känns det som;)

Lägger in två färska bilder på min. För nog tusan tycker jag hon växer på bredden nu! Blir bara grövre och grövre, eller också är det bara som jag tror? Och ang sadeln.. nog tusan ska väl en helt normal westernsadel rymmas på den ryggen? Nuvarande är ju en fluglort, och hon är ju lika hög och lång som många westernraser.

tsm4.jpg

tsm7.jpg

Hur lång är sadeln du har på bilden?

Det finns så många olika längder och olika långa skirtar.

Du har pm förresten :-)

Welsh partbred, hälften travare! Perfekt kombo för mig. Innan dagen är till ända vill vi se bild! :D

Zan: Ynka 58 cm. Jag mätte sadellägt till 68 cm i höstas, men mycket har hänt sen dess såklart.

Såg det, danke!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 708
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar