Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Jag har inga ridkompisar heller... riktigt kul.
Fast jag bor mitt i smeten... grannen har flera inhyrningar men eftersom deras hästar hela tiden är hemma hos mig så är väl relatiomen inte den bästa...
Deras hästar tex bet sönder plasten på silagebalarna , välter omkull saker mm. Jag vill inte vara ute när deras hundar är och hoppar på mig osv..
Känns mer å mer som att jag ska flytta till obygden utan djur och människor... så lite som möjligt att sköta så kan jag pyssla med frimärken och sitta vid youtube...
Numera cyklar jag mest med mina hästar för jag orkar inte med det extra böket för att rida (och då rider jag ändå 99% barbacka)

Låter ju sådär med grannhästarna :crazy: Rymmer de från hagen eller?

Hoppas du hittar motivation igen snart, som sagt det ska vara kul med hästar! Finns det inga stall i närheten med trevligt folk?

Men att det saknas frammåtbjudning? Jag har 2st väldigt energiska hästar (ena en hopphäst med fullblod i) och när de bockat är för att man suttit och tjuvhållit tills de blivit irriterade.
Halvblodet stog gärna på bakbenen, bocka mm redan i skritt om hon inte aktiverades. Dock med mycket träning så blev hon lugn som få...
Att rida ut stormen är bra men träna i lägre hastigheter först.

Jag kör på framåtbjudning. Det är ju en annan sak om det är bråk pga olika anledningar... Han är jättefin i skritt och trav, annars hade jag ju inte påbörjat galopparbetet igen!

KNAPPELIKNAPPLÅN!

Jag har goda nyheter och dåliga nyheter och mellandåliga nyheter!

Först ut, de goda nyheterna. Gissa vem som ska plugga personlig assistent på distans och kommer bo på gård helt själv i ett år? KAJSA! (Jag ;) )

De dåliga nyheterna är att Ubbe står på boxvila. Hittade honom på tre ben fredagmorgon. Så har kylt 3x 20 min i två dagar och nu står han med grekiskt dunderkur på sitt ben (tips från travtränare). Inte svullen, mycket lite varm. Främst kotan och ner på hoven. Gissar inte på hovböld, de brukar ju bli sämre med tiden!

De mellandåliga nyheterna är att han efter två dar börjar visa lite bättring. Han spinner inte längre runt sitt friska bakben utan använder det onda mer. Verkar som att han i vissa lägen får en, vad vi kanske skulle uppfatta som en plötslig smärta som går över efter en kort stund. Vi får se hur det utvecklar sig, på måndag ringer jag veterinär och uppdaterar.

Vad kul med de goda nyheterna! :banana: Vad är det för gård och hur kommer det sig att du ska bo där?

Däremot skittrist med de dåliga nyheterna :( Han kanske har sträckt sig eller trampat fel i hagen? Hoppas det blir bättre!

kl

Jag har också nyheter, jag har blivit med medryttarhäst! :D Stora halvblodet som är lite bufflig i stallet men jättefin att rida. Provred en gång till idag och det gick bra :) Ägaren är jättetrevlig, likaså verkar de andra i stallet det också (litet stall med bara 6 boxar). Finns möjlighet att rida för tränare i både dressyr och hoppning så det känns hur kul som helst! :laugh:

Det är på den gården vi bor nu men eftersom vi sagt upp arrendet pga föräldrarnas ålder + köp av gård + hög arbetsbelastning så kommer de flytta till lägenhet och jag kan då bo kvar här. Till nästa sommar. Men det blir bra, då behöver ju inte hästarna flytta i onödan!

Jag hoppas det blir bra, kan ju bli lite ensamt.

Hade ägaren till Ubbes pappa ute idag (eller ja, hon ägde honom i början. Vet inte om han såldes. Död nu), hon skulle låna transporten så hon slängde ett öga på Ubben. "Snygg men det syns att det är fullblod i, han är inte så biff!" Hon blev iaf superduper lycklig när jag sa att jag tänker satsa på Paintchampionatet och sa: "FÅR JAG HJÄLPA TILL? Säg till två månader innan så vi hinner grooma!"

Jajajistaness, först ska han få bli frisk! Jag har peppat mig med att youtuba cuttinghästar.

Det blir nog bra ska du se! Synd att du bor så långt bort, annars kunde Bluefish och jag våldgästa dig lite då och då så att du inte skulle bli ensam :D

Vad kul med Ubbes pappas ägare, kul med folk som är engagerade! :D

Blåfirren har inte tid med oss hästmänniskor när hon är i stooorstaaaden :angel: ;)

Grattis på födelsedagen! :D

Ubbe är bättre. Men fortsatt boxvila. Imorgon kommer en tjej och provrider Elmer. Håll tummarna på att han sköter sig, han får inte direkt toppvård nu.

Nä vem vill tjattra med er när man har ett stycke soldatbringa att ägna sig åt. ;) Det är därför jag är här, lär bli tvungen att åka ner lite då och då framöver. Var ligger hufvudstaden i förhållande till cahs gård?

Förutom er såklart, så saknar jag lilla Fippel så himla mycket. Har inte varit ifrån henne sedan i höstas. Vi ska antingen rida eller tömköra ut ikväll, kommer hem till svallet runt 4. Sedan är det transportrengöring som gäller. Inte lika lockande, men nödvändigt ont.

Håller tummarna att Ubbe får en snäll diagnos idag. Och GRATTIS ZASSOO! :banana:

Edit: Ööh, kanske ska läsa med ögonen, vet hade visst varit ute. Skönt!

Vänta vad nu, är det ett stycke man som har dragit dig ner till hufvudstaden?! Då är du ursäktad :D

Tack för gratulationerna! :)

Ca 35 mil till neråt så kommer man till mig. Typ. Och nej, veterinären har inte varit ute, hon kommer i slutet på veckan om han inte blir bättre snabbare. Men vi har en bra kontakt och tog det över telefon.

ett stycke soldatbringa att ägna sig åt. Jasså du... På det viset! :angel:

Delvisknapplån.
JAG MÅR SÅ SATANS DÅLIGT. Blev förkyld i torsdags och har knaprat piller dagligen sen dess. Nu börjar kroppen klaga med svettningar, svimningsanfall och värre illamående. En vettig människa ställer väl in provridningar och pay'n'jump, men gud, jag måste ju göra nått för att hålla mig känslomässigt på benen tills Ubbe är up'n'running! Behövde bara klaga lite. Nu ska jag duscha bort all smuts och förbereda mig för psykologsamtalet!

Vad annat skulle kunna slita en från mockandet om så bara för en helg? :D Har du blivit firad något hemma? Har du fått något skoj? ( newbietråden har blivit sjunde klass helt plötsligt )

Määäh cahs. Mår du dåligt bara i kroppen? Ta det lilla lugna isåfall, då är du kvitt sjukan om ett par dagar. Ubbe finns ju kvar, bara att kila ut och stjäla sig en kram om det blir tungt.

Åååh 40 mil till :p Får ta veckoledigt och åka ner med zassoo i sommar. Helt exkluderad blir hon nog aldrig, hihi

Ja det ska väl till en soldatbringa för att överge mockandet ;) Jag har inte blivit firad idag (grattis på födelsedagen i semivaket tillstånd från sambon gills ej :p) men vi hade födelsedagsfirande/inflyttningsfest förra lördagen och då var hela min familj här :) Fick mest inflyttningspresenter, typ vattenkokare och brödrost och sånt :D Ska bli intressant att se hur sambon löser min födelsedagspresent, han sa i helgen att han inte hade köpt nåt än... :grin: Ska försöka hålla mig positiv, han kanske har planerat värsta grejen :p

Määäh cahs. Mår du dåligt bara i kroppen? Ta det lilla lugna isåfall, då är du kvitt sjukan om ett par dagar. Ubbe finns ju kvar, bara att kila ut och stjäla sig en kram om det blir tungt.

Åååh 40 mil till :p Får ta veckoledigt och åka ner med zassoo i sommar. Helt exkluderad blir hon nog aldrig, hihi

Jag mår verkligen kasst på alla vis möjliga men jag kämpar på! Får fysiska åkommor när jag påfrestas psykiskt så det är rundgång här :devil: Trycker iaf i mig mat och vätska i mängder så kroppen ska orka med.

Jobbar i sommar men det går nog lösa på nått vis! Det svårlösta är ju avståndet. Hur långt har du det till Stockholm?

Mår lite bättre. Nu är det vilopaus. Hon som va här och red utbrast: jag är frälst! efter en kort stund på hästryggen. Wohoo! Hon får gääärna köpa honom. Nu kommer bara den tråkiga väntan på beslut. Men det går nog bra!

Hoppas, hoppas han blir såld till henne! Klokt att ta lite vilopaus också, inte bara ge järnet jämt.

Jag har vansinnigt ont i benen, men så jobbar jag som en vettvilling just nu. Och resten av sommaren. Uff.. Jobbade över en halvtimme idag, kom hem 00.40, kult. Men! Red tidigare idag, övade fattningar i lina 5 min och avslutade med 5 min mönsterridning. Gick toppenbra. Men halterna är hennes starka sida. Tidig uppstigning idag/imorgon och skura ur transport, smörja prylar, plugga tills ögonen blöder och ptja. Väldigt lite tid att disponera på städning utav rummet, till min stora förtret. Nu måste jag ta mina arma små ben och krypa till kojs, annars blir det föga gjort imorgon.

Men Liten, Zandroria, ja alla i tråden, vart äääär ni? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 709
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025