Sv: Vi Newbies
Ja han gör ju bara det. Men han kan ju tala om vad för typ av sadel man ska leta efter och ge exempel på märken =)
Samt att han man en häst som jag hade idag som vägrade gå in i transporten så gör han en uppvisning och longerar in den, även om det tar en timme ^^
Han är så himla trevlig! Åker du dit med häst och sadel för att han ska kolla om det ligger bra eller inte kostar det inget heller.
Jag ringde damen som provade ut sadeln. Hon förstod inte ALLS vad jag pratade om, sadeln låg ju jättebra! Men jag skulle ju ha en tjock pad.
Jag sa det att sadeln studsar fruktansvärt mkt vid longering (vi pratar att det lyfter 20-30 cm från ryggen och slår ner i varje travsteg) men enligt henne gör alla sadlar det som inte har bukgjord.
Förklarade även att jag fått ett andra utlåtande och han rådde mig att inte rida i sadeln. "Men så säger han ju bara för att han vill sälja en sadel till dig förstår du väl!" Så jävla otrevlig rent ut sagt!
Hon frågade hur hästen reagerar, jag svarade att han fortfarande är lite okoncentrerad men har blivit tjurig(där avbröt hon mig) "Ja men sån var han ju innan också!"
Vem fan är hon att tala om hur min häst är? Okoncentrerad, JA det blir han ibland, det berättade jag för henne när jag var där, han är unghäst!, men hade jag fått avsluta meningen då jag sagt att han har blivit tjurig vid sadling, vilket han aldrig varit innan..
Satans förbannad jag är.. Iaf så får jag komma dit och prova ut en annan sadel. "Kyss mig" tänkte jag och förklarade att jag INTE tänker åka 2 h enkel resa en gång till.
Hon kunde ju inte packa in sadlar i bilen och åka hon heller, nej det gick ju inte.
Vill inte ha en sadel utprovad av henne en gång till så jag ska jaga rätt på en konsumentsombudsman snarast och höra med denne.
Hon skulle vara på tävling och komma hem måndag så jag skulle höra av mig på tisdag igen och se när jag har vägarna förbi. AAAHHHHH!!!!
Sååå arg så jag vet inte vad jag gör.....