Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Haha nu när jag kollar proppen så har de slagit till med hunterhack å hela baletten.
Dock är det lite väl sent att börja hoppträna nu. Var över ett halvår sedan vi hoppade sist å typ en halv månad sedan jag red ( min motivation har varit lika med noll nu när orken är som bortblåst)...

Ja jag har för mig att det var en hunter under saddle också. Hoppa minns man ju hur man gör! Kondis är det väl lite värre med. Men är du helt säker att du avstår?

Attans att du inte visste om det för ett par månader sen!

KL.
Jaja, nu ligger Elmer ute. Gud vad svårt det är att skriva ANNONS. Och på det ska det va FOTON. Ja jistaness, ja jistaness! Nu håller vi tummarna! (Och jag ska ut på trailtur med kaffepaus tillsammans med mamma, Casper och Ubbe!)

Jodå jag minns! Tävlade ibdet när jag var yngre. Bruden är det lite svårare för eftersom vi hoppat så lite. Bara några gånger med sadel också.. haha.
Har mest hoppat barbacka utomhus så att få henne att hoppa färgglada bommar på nytt ställe är tveksamt..
Även om jag vetat om tävlingen så har jag inte orkat träna.. får den ena smittan efter den andra..

Måste nog skriva en annons också snart. Min gamla hoppponny är utan ryttare.... gruvar mig lite över det....

Är det något kroniskt eller envisa baciller? Inte kul att vara sjuk oavsett :( Nu har jag ju glömt igen vart du fanns någonstans. Antingen var det timråtrakten eller njurunda. Jag åker iväg till myre ibland och rider ( ibland = två gånger ännu :p ), du får gärna dela ridhuset med mig då om vill/orkar. Eller kanske försöka få styr på mig :D

Tycker du gjort ett bra jobb ändå! ( Luskade fram annonsen ) Håller tummarna jag med, att det perfekta hemmet dyker upp. Du får uppdatera oss hur det går, om det är några galna människor som hör av sig och vill byta mot microvågsugn eller liknande! Hur känns det för dig annars? Tungt, lättnad?

Är det något kroniskt eller envisa baciller? Inte kul att vara sjuk oavsett :( Nu har jag ju glömt igen vart du fanns någonstans. Antingen var det timråtrakten eller njurunda. Jag åker iväg till myre ibland och rider ( ibland = två gånger ännu :p ), du får gärna dela ridhuset med mig då om vill/orkar. Eller kanske försöka få styr på mig :D

Just nu mest baciller, har varit hos flera läkare som inte vet vad mitt problem är... proverna är normala... nu när jag tog sist så visade det inte på infektion trots att jag hade jobbig hosta med gula "slembollar" som kom upp titt som tätt...
Jag bor både i timrå och njurunda :D
Jättesnällt erbjudande :) har bara typ 5min till ridhus nu (och i njurunda likaså om jag skulle ha hästen där) så kag har världens möjligheter att träna men.. ja... haha
Kan komma å kolla på ridhuset iallafall :D

Jag tycker att annonsen ser helt ok ut. Kort, koncis, inget "flum". En typ av annons som jag nog kunnat ringa på. (Men ja, attans vad svårt det är att skriva annons!) Håller tummarna att rätt hem dyker upp!

*kl

Jag och Kastor har gett upp att träna trail på hemmaplan. Kastor tycker att det är kul de första minuterna, sen har han ledsnat. Och när han ledsnar, fungerar precis ingenting. Vi har ju ingen tillgång till mer material än bommar och hinderstöd/sockerbitar, så det är inte mycket vi kan öva. Ryggning, sidepass och slalom. Grinden till ridbanan öppnar och stänger jag utan problem från hästryggen, men den är ju inte i närheten av lik en trail-grind :p .
Jaja, vi får väl hålla oss till e-klasser. Vilket vi iaf får göra, iom att jag rider i en Hector (inget horn) :angel: Nyttig miljöträning är det ju iaf!

Elmet är också sån att han tröttnar under rena trailpass. Jag brukar köra ett moment1-2 gånger, ta en galoppveva runt banan, ta samma moment en gång till, byta till nästa osv. Det blir lite mer aktion och svårighetsgraden ökar ju om man hettat upp hästen lite.

Senast körde vi 20min efter ett 30min dressyrpass, men han lackade på mig efter 5-10min :angel: :devil: . Men men. Det gör ju egentligen inte supermycket. På tävling lyssnar/lyssnade han ju (nåväl, vi har bara provat en gång!), även om han blir osäker/skuttig med allt nytt och konstigt. Och när vi provar momenten utan bommar, dvs utan att träna trail "egentligen", går det fint. Så jag försöker att nöja mig med det. Varken han eller jag är ju westernskolade, så vi får ta det för vad det är :D

En stadig rumpa detta, sa katten!
306169_4066743789739_1316618163_33643081_1720701458_n.jpg

Luktar lite baajs, sa katten och tänkte på parodin av en godisreklam.
556960_4066755030020_1316618163_33643085_389810969_n.jpg

En själsfrände, säger cahs.
564215_4066731709437_1316618163_33643078_2082813127_n.jpg

Det va jättemysigt! Och mamma är så nöjd med det arbetet jag har gjort med Casper (hennes bruksnordis). Idag lyckades hon hoppa upp från pall, något som vi inte ens vågat tänka tanken på. Men han står så snällt och tycker inte alls pallen är läskig och nått att fly från längre.

Drömmen om den där världsvana nordsvensken börjar komma till liv :love:

Mysig bild med dig och Ubbe! Tråkigt att Elmer ska säljas :( Men jag tycker annonsen var bra skriven, hoppas verkligen du hittar ett bra hem till honom :)

Håller med föregående cahs!
Bra annons :-) enkel och kort!
Blev lite sugen själv faktiskt ;-)

Jag som inte är såvärst aktiv i denna tråden, måste ändra på det nu! Speciellt om det planeras träff :-D

Tycker det är väldigt intressant och se andras framsteg :-)

Min Spirres sår har nu iaf läkt och vi har åkt och fått en sadel utprovad.

Så nu ska jag ta upp kampen om hans pass som hans förra ägare är skyldig enligt kontrakt att fixa.
Suck!

Ja, det tycker jag, både att du ska bli sugen och att du ska bli mer aktiv! Han får gääärna hamna inom köravstånd (för visst va det Tranås?). Blir han såld ska jag upp till Milsta och köpa bling till Ubbe, då tar vi en kaffe va?

Vad blev det för sadel? Fotobomb krävs! ;)

Jag skulle ha tagit ett litet pass på Elmer men jag har sån sjuk träningsvärk, synd när det är så fint väder!

Roligt :)

I umeå verkar westernintresset rätt svalt vad jag fått uppfattningen om så det verkar inte finnas några direkta tränare i närheten om jag fattat det rätt?
Men blir man fler är det ju lättare.

Ska försöka tjata till mig en provritt på westernkusen i stallet så småningom och kanske be ägare instruera lite ;)

Jag vet då inte av nån tränare i just Umeå. Vi har ju en i Piteåtrakten som vi rider mest för här. Men har för mig de finns nån i Bjurholm.
Sen finns de ju MWR som har lite kurser söder om Umeå.
Men jag hörde de va prat om att starta en westernförening i Umeå trakten, men vet inte om de blev av.
Klart de är lättare ju fler man är som delar intresset. De gäller bara komma i kontakt med alla som finns.

I vännäs vet jag några som samlas och det var prat om att de skulle ordna med tränare att ta dit osv, det är närmsta jag vet :)

KL

Jag tänkte ta och hoppa in här i tråden om jag får vara med. :)

Har länge varit sugen på att lära mig mer om western men innan har jag inte haft möjlighet till träning och då själv fått testa lite med min häst. På grund utav olika saker har jag nu min älskade häst på lösdrift en bra bit ifrån mig och saknar henne mycket.
Men i sommar ska hon och jag iväg 6 veckor till en gård och bli introducerade till westernvärlden. Det ska bli riktigt kul och spännande :D

Slänger in en bild på mig och pållan:

Famous Grouse (kallas Elsa)
Sto född 1998
Svenskt halvblod

Jag har haft hand om henne i 7 år och vi började tillsammans med hoppning och tävlade upp till 1,20. Vi trivdes inte så bra med det mot slutet och jag började att leta efter andra filosofier och ridgrenar och fick då upp ögonen för bland annat westernridningen. Men just nu är vi lite mitt emellan allt, jag har varit lite vilsen mellan det rätt hårda hopp/dressyr-tränandet och nu önskan om att ha en bättre kommunikation med henne.

I vilket fall så hoppas jag på att lära mig mycket i sommar :D

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 828
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 763
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 992
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring